مکمل خانگی برای بدن سازی

بدنسازان برای عضله سازی و تقویت ماهیچه هایشان علاوه بر انجام تمرینات ورزشی به استفاده از مکمل ها و مواد غذایی نیاز دارند. مکمل های مختلفی در بازار موجود است که علاوه بر هزینه های بالایی که دارند گاهی اوقات منجر به آسیب های جدی به سلامت فرد می شوند. محتویات این مکمل ها اغلب نامشخص هستند و شما نمی دانید چه چیزی مصرف می کنید. از طرفی مواد غذایی بسیار مفید و طبیعی نیز وجود دارند که حاوی پروتئین می باشند و در عضله سازی بسیار موثر هستند. شما می توانید با کمک این مواد مکمل خانگی برای بدن سازی بسازید که سالم هستند و همچنین نگرانی از عوارض آن نخواهید داشت. در این مطلب قصد داریم 7 محصول واقعا مفید و کاربردی برای ساخت مکمل خانگی برای بدن سازی به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

7 محصول کاربردی جهت مکمل خانگی برای بدن سازی

مکمل خانگی برای بدن سازی با پودر آب پنیر

پودر آب پنیر سرشار از پروتئین است و می تواند در مکمل ورزشی استفاده شود. پروتئین موجود در این محصول به عضله سازی بسیار کمک می کند. پودر آب پنیر را می توان با محصولاتی مانند ایزوله سویا، پودر سفیده تخم مرغ و … ترکیب کرد و یک مکمل دست ساز خانگی آماده کرد.

به روش های دیگری نیز می توانید پودر آب پنیر را مصرف کنید که به چند روش در ادامه اشاره می کنیم:

1)پروتئین آب‌پنیر را با صبحانه بخورید. ۱ قاشق از پودر پروتئین آب‌پنیر را به صبحانه خود اضافه کنید، ترجیحا بلغور جو دو سر. کاملا با یک قاشق مخلوط کنید و فورا بخورید. اضافه کردن پروتئین آب ‌پنیر به غذا به این ترتیب به شما این امکان را می‌دهد که مصرف پروتئین را بدون نیاز به تنظیم رژیم غذایی خود افزایش دهید. شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری (۱۴.۱ گرم) از کره بادام‌زمینی را به آن اضافه کنید تا کمی پروتئین بیشتر دریافت کنید.

مرتبط بخوانید: خواص آب پنیر + دستور استفاده آب پنیر در آشپزی

2)قبل از ورزش، پودر آب پنیر بخورید. یک شیک با پودر آب ‌پنیر در ۳۰ دقیقه قبل از ورزش دادن بخورید. همان طور که ورزش می‌کنید، فیبرهای ماهیچه شما شکسته می‌شوند و کربوهیدرات ذخیره‌شده شما (گلیکوژن) کاهش می‌یابد. شیک پیش از ورزش به جلوگیری از تضعیف ماهیچه و ارائه انرژی بیشتر کمک می‌کند.

3)بعد از ورزش پودر آب پنیر بخورید. شما باید به محض اینکه ورزش کردید ماهیچه‌های خود را تغذیه کنید تا به بدن خود برای ریکاوری کمک ‌کنید. شواهدی وجود دارد مبنی بر مصرف پودر آب‌پنیر بلافاصله بعد از یک ورزش، سنتز پروتئین را افزایش داده و در نتیجه، ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند؛ بنابراین می تواند در مکمل خانگی برای بدن سازی مورد استفاده قرار بگیرد.

محصول پیشنهادی : پودر آب پنیر

محصول پیشنهادی : پودر آب پنیر انعقادی

محصول پیشنهادی : پودر سفیده تخم مرغ

محصول پیشنهادی : پودر سویا

مکمل خانگی برای بدن سازی با پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ یکی از غنی ترین منابع پروتئین در دسترس است. هنگام انتخاب پودر پروتئین برای درست کردن مکمل خانگی برای بدن سازی ممکن است پودر آب پنیر، کازئین و یا حتی مکمل‌های غذایی گیاهی مانند سویا را در نظر بگیرید. با این حال، چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، پودر پروتئین سفیده تخم مرغ است. این پودر مزایای زیادی به عنوان مکمل برای بدن سازی دارد.

پودر سفیده تخم مرغ جز مکمل های بدن سازی مفید است که دارای میزان بالایی پروتئین و فاقد چربی و کربو هیدرات می باشد. این پودر تمام خواصی که سفیده تخم مرغ دارد را در خود گنجانده است به همین دلیل در بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد. این پودر را می توانید از فروشگاه اینترنتی برگ سبز تهیه کنید و آن را به همراه سایر مکمل های خانگی مصرف کنید.

مکمل خانگی برای بدن سازی
مکمل خانگی برای بدن سازی

مکمل دست ساز برای بدن سازی با ایزوله سویا

پودر ایزوله سویا از دانه‌های سویا ساخته می‌شود که در آب و یا الکل شسته شده‌اند تا قند و فیبر رژیمی را حذف کنند. سپس آن‌ها آب خود را از دست می دهند و به پودر تبدیل می شوند. این محصول حاوی چربی بسیار کم و عاری از کلسترول است. از پودر سویا می توان برای مکمل خانگی برای بدن سازی استفاده کرد.

برخلاف اکثر پروتئین‌های گیاهی دیگر، پروتئین سویا یک پروتئین کامل است. این بدین معنی است که تمام آمینو اسیدهای ضروری که بدن شما نمی‌تواند تولید کند و باید از غذا به دست آورد را تامین می کند.

در حالی که هر آمینو اسید نقشی در سنتز پروئیین ماهیچه‌ها بازی می‌کند، آمینو اسیدهای   BCAAs مهم‌ترین نقش را در ساخت ماهیچه دارند که به مقدار فراوان در سویا وجود دارد. پودر ایزوله سویا را می توان با سایر محصولاتی که در این متن اشاره شده است ترکیب کرد و یک مکمل خانگی عالی تهیه کرد.

مرتبط بخوانید: بهترین زمان مصرف مکمل های ورزشی

مکمل دست ساز برای بدنسازی با کراتین مونوهیدرات

بسیاری از ورزش‌کاران انواع مختلفی از مکمل‌ها را مصرف می کنند. کراتین رایج‌ترین نوع از این مواد است که به افزایش توده عضلانی کمک می‌کند و به ورزش‌کاران کمک می‌کند تا قدرت بدنی خود را به دست آورند.

کراتین یک ماده شیمیایی است که در بدن یافت می‌شود و بیشتر در ماهیچه‌ها و همچنین در مغز  وجود دارد. کراتین در غذاهایی مانند گوشت قرمز و غذاهای دریایی یافت می‌شود. همچنین به صورت پودر نیز در بازار موجود می باشد. کراتین عمدتا برای بهبود عملکرد ورزشی و افزایش توده عضلانی در بدنسازان و بزرگسالان مسن‌تر به کار می‌رود؛ بنابراین می توان آن را به عنوان مکمل خانگی برای بدنسازی استفاده کرد.

محصول پیشنهادی : کراتین مونوهیدرات

محصول پیشنهادی : پودر جوانه گندم

مکمل خانگی برای بدن سازی با پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم به دلیل املاح و مواد معدنی زیادی که دارد یکی از مکمل های مورد نیاز بدنسازان می باشد. بدنسازان می توانند پودر جوانه گندم را به همراه سایر مواد حاوی پروتئین مصرف کنند و به فرایند عضله سازی سرعت ببخشند.

پودر جوانه گندم حاوی ویتامین E  و ویتامین های گروه B می باشند. ویتامین E بازسازی و ترمیم عضلات را سرعت می بخشد در حالی که ویتامین های گروه B  تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر سوخت و ساز بدن، تامین انرژی و تجزیه مواد مغذی دارد. همه این ویژگی های پودر جوانه گندم آن را به یک ماده عالی برای تهیه مکمل خانگی برای بدن سازی تبدیل کرده است. پروتئین موجود در جوانه گندم بافت عضلانی را تقویت کرده و منجر به عضله سازی می شود.

 مکمل خانگی برای بدن سازی
مکمل خانگی برای بدن سازی

مکمل خانگی برای بدن سازی با کربوهیدرات شکلاتی

بیشتر مکمل هایی که تا این مرحله به شما معرفی کردیم سرشار از پروتئین هستند و نقش پروتئین در بدن سازی بر هیچ کس پوشیده نیست. اما بدنسازی برای تقویت عضله سازی و افزایش قدرت بدنی خود علاوه بر پروتئین به کربوهیدرات نیز نیاز دارند.  

کربوهیدرات منبع اصلی بدن برای تولید انرژی است. در صورتی که کربوهیدرات به میزان کافی در دسترس بدن قرار نگیرد، تجزیه و تحلیل عضلات بدن شروع میشود که بسیار خطرناک می باشد و می تواند باعث آسیب های جدی شود. برای تامین کربوهیدرات بدن در مکمل خانگی برای بدن سازی میتوان از کربوهیدرات شکلاتی استفاده کرد.

ورزشکارانی که رژیم دارای کربوهیدرات دریافتی متوسط تا بالا را دارند دارای سطوح بالاتری از انرژی و رشد ماهیچه هستند. همچنین مصرف میزان مناسب کربوهیدرات موجب جلوگیری از انقباض عضلات و بهبود سریعتر بعد از تمرینات سنگین (ریکاوری) خواهد شد. با توجه به این دلایل مصرف کربوهیدرات شکلاتی کمک زیادی به سریع فرآیند عضله سازی در بدنسازان خواهد کرد.

محصول پیشنهادی: کربوهیدرات شکلاتی

محصول پیشنهادی: پودر اسپیرولینا

مکمل خانگی برای بدن سازی با پودر جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا خواص شگفت انگیز فوق العاده ای دارد که مصرف آن سلامتی و نیروی بدن را تامین می کند. اسپیرولینا می‌تواند یک منبع عالی پروتئین باشد و هم چنین ممکن است نیاز روزانه بدن شما به مواد مغذی را تامین کند. فواید سلامتی جلبک اسپیرولینا برای بدن را نمی توان نادیده گرفت زیرا آن‌ها بسیار قوی هستند و می توانند در تهیه مکمل خانگی برای بدن سازی مورد استفاده قرار گیرند.

جلبک اسپیرولینا، همراه با محصولات لبنی و حیوانی، یکی از بهترین منابع ید است. هم چنین به اندازه شیر دارای فسفر، منیزیم و کلسیم است. به علاوه، این محصول یک منبع خوب برای ویتامین K، پتاسیم، ویتامین B5، B1، B2، B3، آهن، مس و منگنز است. چیزی که جلبک اسپیرولینا را استثنایی می‌سازد، ویتامین B12 است که در آن یافت می‌شود. کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به اختلال در بینایی، افسردگی و کاهش توانایی‌های ذهنی شود.

جلبک اسپرولینا به صورت پودر و همچنین به صورت قرص عرضه می شود. می توانید پودر اسپیرولینا را از فروشگاه اینترنتی برگ سبز تهیه کنید و اقدام به ساختن مکمل خانگی کنید که هم سالم تر و موثر تر هستند و هم هزینه کمتری نسبت به مکمل های آماده دارند.

 

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی مفید و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.