مکمل های گیاهی

مکمل های گیاهی : گیاهان خواص مختلفی برای سلامتی بدن دارد و می توانند نیاز بدن به انواع ویتامین ها و مواد معدنی را برطرف کنند. در این مطلب چند مورد از مکمل های گیاهی که باعث بهبود عمومی سیستم بدن شما می شود را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مکمل های گیاهی : پودر گوجی بری سیاه

پودر گوجی بری سیاه حاوی آنتی اکسیدان OPC است و بعنوان غنی ترین منبع این آنتی اکسیدان شناخته می شود. یکی از مهم ترین خواص پودر گوجی بری سیاه چربی سوزی به ویژه در ناحیه شکم بوده و باعث کاهش وزن می شود.

گوجی بری سیاه تامین کننده مقداری زیادی انرژی برای بدن می باشد. این ماده مغذی دارای فیبر بسیاری می باشد که می تواند به داشتن رژیم غذایی سالم کمک کند. مصرف گوجی بری سیاه از پرخوری در هنگام میان وعده های اصلی جلوگیری می کند و همین امر باعث لاغری می شود. این ماده دارای کالری کمی می باشد به گونه ای که 100 گرم از میوه گوجی بری تنها 23 کالری دارد.

از دیگر خواص گوجی بری این است که امکان دارد به کاهش خطر گلوکوما کمک کند. به نظر می ‌رسد که انواع گوجی بری از بیماری ‌های چشم مرتبط با سن محافظت می کند. گوجی بری می‌ تواند به دید کمک کند چون حاوی سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های سالم به خصوص zeaxanthin  هستند. این مورد از مکمل های گیاهی از آسیب های اشعه UV ، رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند.

همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، از سرطان محافظت کرده و باعث بهبود سلامت پوست می شود.

گوجی بری ممکن است در کنترل انتشار قند در خون نیز مفید باشد. تحقیقات از سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که گوجی بری انسولین و گلوکز خون را در خون متعادل می ‌کنند.

همان مطالعه با گوجی بری در افزایش سطح HDL در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. HDL  به عنوان کلسترول خوب شناخته می‌شود.

فروشگاه برگ سبز پودر گوجی بری سیاه را با قیمت عالی عرضه می کند. این ماده مغذی را می توان برای تهیه اسموتی ها، بلغور جو دو سر، ماست، سالاد، غذاهای پخته‌ شده، دسرها و سس‌های شیرین به کار برد. مصرف پودر گوجی سیاه به روش های فوق باعث می شود بتوانید به راحتی از مزایای این سوپرفود بهره مند شوید.

محصول پیشنهادی :پودر گوجی بری سیاه

پودر جوانه گندم گیاهی با خواص فوق العاده :

جوانه گندم حاوی مقادیر زیادی ویتامین گروه B، C، E و منیزیم وسلنیوم، فیبر و پروتئین است و مصرف خوراکی جوانه گندم موجب تقویت اعصاب، تقویت مو و پوست می شود.

ویتامین های گروه B  یکی از پایه های اصلی در رژیم های غذایی و بدنسازی در سراسر دنیا می باشد. ویتامین های گروه B تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر سوخت و سازبدن، تامین انرژی و تجزیه مواد مغذی دارند.

همچنین خواص آنتی اکسیدانی جوانه گندم موجب حذف رادیکال های آزاد در بدن می شود. پودر جوانه گندم را میتوان در کنار مواد غذایی گوناگون به خصوص ماست و شیر مصرف کرد. همچنین به کمک پودر جوانه گندم می توان ماسک های خانگی متفاوتی تهیه کرد که به پاکسازی پوست بسیار کمک می کند.

محصول پیشنهادی :پودر جوانه گندم بالک
محصول پیشنهادی : پودر جوانه گندم زاگرس
محصول پیشنهادی : پودر جوانه گندم

مکمل های گیاهی
مکمل های گیاهی

مکمل های گیاهی عصاره اکیناسه

گیاه اکیناسه یا سرخارگل، یک گیاه بومی آمریکای شمالی است که ریشه و قطعات آن از لحاظ تازه و خشک بودن به عنوان یک دارو سنتی برای سال های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

این مکمل مبتنی بر گیاهی می تواند در قالب چای، عصاره، کپسول و … یافت شود.

اکیناسه معمولا برای استفاده از آن در کاهش علائم سرماخوردگی شناخته شده است.

اما نشان داده شده است که این مورد از مکمل های گیاهی به عنوان یک درمان مفید برای بسیاری از جنبه های دیگر سلامت نیز هست. محتوای گل سرخ دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد که این مزایا از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی گیاه و همچنین نقش آن به عنوان یک محرک سیستم ایمنی نشات می گیرد.

مزایای دیگر اکیناسه شامل مزایای دستگاه تنفسی و همچنین بهبود زخم می باشد.

سیر گیاهی با خاصیت شگفت انگیز

این گیاه خواص فوق العاده ای برای سلامتی بدن دارد. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات ارگانسلفر موجود در سیر ممکن است در کاهش فشار خون موثر باشد. عصاره سیر نه تنها نشان دهنده کاهش فشار خون هستند بلکه باعث بهبود سفتی شریانی، التهاب و مقدار میکروب روده می شود.

مرتبط بخوانید : کاهش وزن با گیاهخواری :نکاتی که باید بدانید!

علاوه بر این، مطالعات همچنین نشان می دهد که AGE ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشد که می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی سیر باعث بهبود التهاب در بدن می شود و این می تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهد. در حقیقت ، یک مطالعه نشان می دهد که این مورد از مکمل های گیاهی می تواند سطح پروتئین واکنشی C که نشانگر التهاب در بدن می باشد را کاهش دهد.

مکمل های گیاهی
مکمل های گیاهی

مصرف زنجبیل به عنوان یکی از مکمل های گیاهی

این ساقه زیرزمینی خوراکی را می توان به صورت ریشه های تازه، خشک شده، قرص، کپسول، عصاره مایع و چای برای از بین بردن بیماری های گوارشی مثل حالت تهوع و استفراغ استفاده کرد.

تحقیقات نشان می دهد که این یک درمان ایمن و موثر برای کمک به افرادی است که با تهوع و استفراغ پس از عمل، حالت تهوع در زنان باردار و تهوع در افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند می باشد.

زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی است که به احتمال زیاد از ترکیبات فعال موجود در این گیاه ناشی می شود.

مطالعات دیگر نشان می دهد که اجزای فعال زنجبیل دارای خواص ضد انعقادی، ضد توموری و ضد التهابی می باشند. همچنین تجویز خوراکی مکمل های پودر زنجبیل می تواند نشانگر های دیابت را بهبود بخشد.

مرتبط بخوانید:مکمل گیاهی : خوش فرم ترین بدن:100% تضمینی!

گیاه جینسینگ

جینسینگ که همچنین به عنوان جینسنگ آسیایی شناخته می شود برای هزاران سال به عنوان مکمل داروی برای کمک به بازیابی انرژی و بهبود سلامت کلی بدن و ذهن شناخته می شده است. مزایای این گیاه به نظر می رسد که از اجزای شیمیایی در گیاه که به عنوان ginsenosides  شناخته می شود ناشی می شود. این ماده در جینسینگ می تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین مطالعات حیوانی نشان می دهد که جینسینگ می تواند به اثرات محافظتی در افراد مبتلا به کولیت، هپاتیت ناشی از الکل و بیماری های حافظه کمک کند.

جینسینگ می تواند به کاهش سطح چربی، بهبود گردش خون و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری قلبی شود.

توصیه می شود که بچه ها، زنان باردار و زنان شیرده باید به دلایل ایمنی جینسینگ مصرف نکنند. همچنین افرادی که دچار رقیق کننده خونُ دیابت و یا فشار خون بالا هستند هنگام مصرف جینسنگ باید احتیاط کنند.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.