میانوعده ورزشکاران

میانوعده ورزشکاران  : اگر ورزش می کنید باید چه خوراکی هایی مصرف کنید؟ البته که نیاز‌های غذایی هر کس با توجه به اهداف و فعالیت‌هایش متفاوت است. در این مطلب از فروشگاه برگ سبز به توضیحات در مورد میان وعده ها و دستور تهیه چند میان وعده خوشمزه برای ورزشکاران می پردازیم.

 میان وعده‌ها می‌توانند اهداف مختلفی مصرف شوند. و یا گروه های سنی متفاوت ممکن است نیازهای مختلفی داشته باشند. ممکن است شما میان وعده را برای : 

1- برای رفع گرسنگی

2- تامین سوخت تمرینات

3- کمک به ترمیم بدن

4- تعادل مناسبی از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها

استفاده کنید. هم چنین نکته ی مهم دیگر در مصرف میانوعده ها زمان خوردن آن ها است. مثلا در مورد خوردن میانوعده عصرانه:

مثلا اهمیت خوردن عصرانه به عنوان یک میان وعده برای کودکان و ورزشکاران و.. توسط متخصصان تغذیه بارها گفته شده است. دلیل آن هم مشخص است.  این افراد به دلیل شرایط بدنی و فعالیت بیشتر نیاز به تامین کالری و انرژی در زمان بین نهار تا شام دارند. پس انتخاب مواد غذایی مفید و مقوی باید در وعده عصرانه لحاظ شود.

 میان وعده‌های به موقع، می‌توانند سوخت مورد نیاز بدن برای عضله سازی، چربی سوزی و ریکاوری به بهترین شکل ممکن را فراهم کنند.

میان وعده‌ی قبل از تمرین معمولا به معنی مصرف یک ماده‌ی غذایی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین است که به اندازه و محتویاتش و اینکه فرد چه مقدار احساس گرسنگی می‌کند بستگی دارد.

آموزش تهیه میانوعده ورزشکاران : خرمایی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه میانوعده : (این مقدار برای 2 نفر کفایت می کند!)

خرما 200 گرم
کره 50 گرم
دارچین یک قاشق سوپخوری
پودر زنجبیل یک‌دوم قاشق غذاخوری
روغن مایع 2 قاشق سوپخوری

مرتبط بخوانید : بدنسازی با آب پنیر و نکات مهم!

1- طرز تهیه میانوعده خرمایی برای ورزشکاران:

هسته خرماها را جدا کنید. سپس به همراه با روغن مایع در چرخ گوشت بریزید. بعد از آن که خرماها چرخ شد کره و دارچین را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید.

در یک ظرف جداگانه آرد را الک کنید و روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید تا رنگ آن طلایی شود. (مراقب باشید نسوزد و مدام هم بزنید)

خرما را روی ورقه فویل قرار داده و مخلوط آرد و روغن را روی آن بریزید و صاف کنید. مواد را رل کنید و فویل را دور آن بپیچید. سپس به مدت 4 ـ 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

وقتی مواد به خوبی گرفت، می توانید آن را برش داده و سرو کنید.

میانوعده ورزشکاران
میانوعده ورزشکاران

2- طرز سیب و کره بادام‌زمینی

مواد لازم برای تهیه میانوعده سیب و کره بادام زمینی

سیب 2 عدد
کره بادام زمینی 2 قاشق غذا خوری
دارچین یک قاشق سوپخوری

سیب و کره بادام‌زمینی ترکیب واقعا فوق العاده ای است. استفاده از این ترکیب مثل خوردن میوه و آجیل است. اما چه تفاوتی دارد؟!

اما تفاوتش با خوردن میوه و آجیل، به‌طور ساده، در این است که شما را سیرتر می‌کند. البته خوشمزه‌تر هم است. سیب حاوی مقادیر زیادی فیبر است و به‌شکل‌های متنوعی مانند برشته، در انواع تارت، یا به‌شکل مربا، آب‌سیب و… در میان وعده‌های متنوع به کار می‌رود.

سیب را با کره بادام زمینی یا بادام ترکیب کنید و هیچ‌گونه شکری را هم به آنها اضافه نکنید. چون واقعا به شکر نیازی نیست. نتیجه این ترکیب میان وعده‌ای عالی است. که می‌توانید قبل از تمرین مصرف کنید. (مهم نیست از چه نوع سیبی استفاده می کنید! قرمز؟ سبز یا زرد؟)

می توانید به جای کره بادام زمینی در این ترکیب از بادام زمینی نیز استفاده کنید.