میان وعده برای سالمندان

پیدا کردن میان وعده‌های مقوی، مناسب و سالم برای افراد مسن روشی عالی برای تامین رژیم غذایی افراد است که اشتها و سلامت آن‌ها رو به کاهش است. بسیاری از افراد مسن غذای کافی در وعده های اصلی می‌خورند اما میان وعده برای سالمندان به عنوان بخش قابل‌توجهی از تغذیه می باشد. موارد زیر برخی دستور العمل‌های ساده و سالم برای افراد مسن هستند. شما می توانید این میان وعده ها را تهیه کنید و برای تغذیه سالمندان از آن ها استفاده کنید.

سیب شیرین خوش‌مزه،  میان وعده برای سالمندان

۱ عدد سیب شیرین کوچک
۱ قاشق شکر اسپلندا یا یک قاشق شکر معمولی
یک چهارم قاشق چایخوری دارچین
یک چهارم قاشق چای خوری نشاسته ذرت
۱ قاشق سوپ خوری آب
مشتی کشمش، (اختیاری)
سیب را می توانید پوست بکنید یا با پوست آن را تکه تکه کنید. سیب های خرد شده را در یک کیسه پلاستیکی با کیفیت زیپ دار به همراه سایر مواد بریزید. در کیسه را ببندید و آن را تکان دهید تا مواد تشکیل‌دهنده با هم مخلوط شوند. در کیسه را باز کنید و مواد داخل آن را خارج کنید. برای مدت ۲ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. اگر از یک سیب بزرگ استفاده کنید، مدت زمان طولانی‌تری در مایکرویو قرار دهید.
می توانید بعد از آماده شدن مقداری دارچین، جو دوسر، آرد ترتیلا و یا بستنی بریزید.

محصول پیشنهادی : نشاسته ذرت

محصول پیشنهادی : جو دوسر پرک درشت

سیب‌زمینی شیرین سرخ‌کرده

سیب زمینی پخته شده یک میان وعده برای سالمندان است. این میان وعده‌ غنی از ویتامین A می باشد. فر را تا دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. چهار سیب‌زمینی شیرین را به عرض یک سانت برش بزنید و آن را در صفحه پخت فر بریزید، سپس ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون روی آن بریزید. یک و یک دوم قاشق سوپ خوری پودر فلفل چیلی و ۱ قاشق چای خوری نمک کوشر اضافه کنید. به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آن را بپزید. بعد از پخت نصف قاشق چای خوری نمک کوشر را روی آن بریزید.

میان وعده برای سالمندان
میان وعده برای سالمندان

میان وعده برای سالمندان : کوکی گردو، جو دوسر و موز

سه جز تشکیل‌دهنده این کوکی بسیار سالم و مقوی هستند و همچنین منبع عالی تقویت کننده قلب، چربی‌های خوب و پتاسیم هستند.

دو موز رسیده متوسط، مالت، ۱ فنجان جو دو سر را در یک کاسه بریزید و سپس به یک چهارم فنجان گردوی خرد شده اضافه کنید. دایره هایی به اندازه قاشق از مواد درست کنید و روی ورقه پخت قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه در یک فر با دمای ۳۵۰ درجه بپزید.

مرتبط بخوانید: میان وعده سالم : نکات مهم + توصیه های ضروری

دیگر ایده های میان وعده برای سالمندان:

انتخاب میان وعده‌های غذایی عاقلانه به حصول اطمینان از این مساله کمک می‌کند که سالمندان لاغر و ضعیف مواد مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کنند. در زیر برخی از میان وعده‌های ساده و مغذی آورده شده‌است که برای بزرگسالان نحیف و پیر مناسب هستند. جویدن و قورت دادن آن‌ها آسان است و طعم خوبی نیز دارند! هنگام برنامه‌ریزی میان وعده‌ برای سالمندان ضعیف، مهم است که انواع مختلفی از مواد غذایی سالم را در نظر بگیرید. این تضمین می‌کند که میان وعده ها تعادل رژیم غذایی را تامین می‌کند.

تخم‌مرغ: تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین است. با جوشاندن تخم‌مرغ تا زمانی که سفت شود (ده دقیقه) شروع کنید. سپس تخم‌مرغ را زیر آب بگیرید و با آب سرد بشورید و آن‌ها را خنک کنید. تخم‌مرغ‌ها را روی تخته برش تمیز بگذارید. پوست آن را بگیرید و از وسط برش بزنید. زرده را با قاشق بیرون بیاورید و آن را در یک ظرف قرار دهید. مایونز را به آن اضافه کنید و تا زمانی که مرطوب و نرم شود بهم بزنید. زرده را به داخل سفیده منتقل کنید و کمی فلفل به آن بزنید و سرو کنید.

محصول مرتبط : پودر سفیده تخم مرغ

پنیر کوتاژ با میوه کنسرو شده: پنیر کوتاژ یک اسنک است که بسیار نرم و آسان است. هم چنین منبع خوبی از پروتئین را تامین می‌کند. گلابی یا هلو کنسرو شده با شربت روشن رنگ خوش‌مزه است و به پنیر کوتاژ طعم بی نظیری می دهد. میوه‌های کنسرو شده را باز کنید. سپس، میوه را به تکه‌های کوچک ببرید و با چند قاشق سوپ خوری پنیر کوتاژ ترکیب کنید. به خوبی مخلوط کنید و به سرو کنید.

شیر طعم دار: شیر طعم دار مثل شکلات یا توت‌فرنگی، پروتئین، کلسیم، ویتامین D و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و یک اسنک سریع، ساده و خوش‌مزه است. می توانید از این ماده مغذی برای میان وعده برای سالمندان استفاده کنید.

میان وعده برای سالمندان
میان وعده برای سالمندان

ماست با میوه: ماست یک انتخاب میان وعده خوب برای سالمندان است و منبعی از پروتئین و کلسیم را فراهم می‌کند. نصف فنجان ماست ساده و یا طعم دار را سرو کنید و میوه‌های تازه را به آن اضافه کنید.

پودینگ شیر: پودینگ یک میان وعده برای سالمندان است که بسیار خوش‌مزه و در دسترس می باشد. علاوه بر طعم‌های موجود، مانند وانیل، شکلات و تافی، غذاهای محبوب سنتی سالمندان مانند طعم برنج و نشاسته نیز در دسترس هستند.

محصول مرتبط : پودر پروتئین شیر

پنیر: پنیر یک میان وعده برای سالمندان با طعم خوش‌مزه و بی نظیر است. پنیر چدار، سوئیس و پنیر موزارلا گزینه‌های خوبی هستند، اما انواع مختلفی از پنیر را نیز می توانید امتحان کنید. پنیر را به تکه‌های کوچک ببرید یا پنیرهای بسته‌بندی‌شده را بخرید که قبلا برش خورده اند.

بستنی با توت‌فرنگی: بستنی یک میان وعده خوش‌مزه است که اغلب مردم نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت کنند. بستنی در طعم‌های گوناگون و همچنین در محتوای چربی متفاوت است. بستنی ها معمولا چربی بالاتری دارند اما طعم آن ها نیز خوشمزه تر است. مقداری توت‌فرنگی خرد شده را روی بستنی سرو کنید.

سالاد تونا: تونا در یک قوطی کنسرو ارزان و ساده برای آماده‌سازی است. اگر نمک موجود در آن مشکل ساز است، ماهی تن را می‌توان شست. برای سالاد تونا، فقط قوطی کنسرو را باز کنید، ابکشی کنید و با مایونز و ادویه مخلوط کنید. سالاد تونا را می توان با کراکر نرم به عنوان میان وعده برای سالمندان سرو کرد.

مرتبط بخوانید: محبوب ترین پنیر ها : معرفی ۲۰ پنیر خوشمزه از سراسر دنیا

میان وعده‌های نادرست برای افراد مسن کدام موارد هستند؟

همان طور که بسیاری از ایده‌های میان وعده سالم برای سالمندان وجود دارد، گزینه‌های میان وعده غذایی ناسالم نیز وجود دارد. این انتخاب‌ها تنها باعث می‌شوند که فرد سالمند درد بیشتری احساس کند و مشکلات سلامتی بیشتری را تجربه کند. این مواردی است که سالمندان باید از آن دوری کنند:

اسنک های آماده، در حالی که دردسترس هستند اما معمولا حاوی مقادیر زیادی نمک، شکر و افزودنی‌های مصنوعی است که باید از آن اجتناب شود.

میان وعده‌هایی که در آن چربی‌های اشباع‌شده وجود دارند و از نمک نیز باید اجتناب شود، به طوری که آن‌ها می‌توانند شرایط سلامت قلب را بدتر و بدتر کنند.

باید از دسرهای شیرین اجتناب شود چرا که می‌توانند به دیابت منجر شوند و یا دیابت را بدتر کنند.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.