میان وعده ورزشی

میان وعده ورزشی  : اگر در مورد بهبود عملکرد خود جدی هستید، باید میان وعده های مناسبی را انتخاب نمایید. اما اگر به جای مواد غذایی سالم که برای عملکرد ورزشی بهینه به آن نیاز دارید،

از شکلات، شیرینی، چیپس، کوکی ها استفاده کنید باعث افزایش میزان چربی و کالری دریافتی خواهید شد.

در دنیای پرسرعت کنونی، پیدا کردن زمان لازم برای خوردن سه وعده غذا در روز دشوار است و همین دلیل خوردن وعده‌ های غذایی کوچک و مکرر می‌ تواند بدن شما را به خاطر ورزش و سلامتی خوب تغذیه کند.

افراد فعال در هر چهار ساعت احساس گرسنگی می ‌کنند. بنابراین، اگر ساعت ۸ صبحانه بخورید (هرگز از صبحانه صرف‌نظر نکنید!) و دوباره بعد از ظهر ممکن است حدود ساعت ۴ یا حتی زودتر گرسنه باشید. اگر قرار است بعد از ظهر ورزش کنید، باید به اندازه کافی بخورید تا انرژی لازم برای ورزش را فراهم کنید.  یک میان وعده ورزشی در بعد از ظهر هم از گرسنه شدن شما جلوگیری می‌ کند و هم از انرژی لازم را تامین می کند.

تعداد وعده غذایی سالم برای همه ثابت نیست، اما اکثر متخصصان تغذیه با این نظر موافقند که سه وعده غذا در روز بسیار کم است. اگر فعال هستید و فعالیت های ورزشی دارید، شش وعده غذایی کوچک در طول روز تعداد مناسبی است. اما مطمئن باشید که مقدار کالری مصرفی خود را بر روی وعده‌های غذایی بیشتر پخش کنید.

مرتبط بخوانید : شام های ورزشی : دستور شام فوق العاده برای ورزشکاران

چند ایده برای میان وعده ورزشی

غلات سبوس دار :  کمی از غلات را به تنهایی یا مخلوط با آجیل، کشمش و یا میوه‌ های خشک امتحان کنید. اگر وقت ندارید تا شیر اضافه کنید، مخلوط غلات خود را همراه داشته باشید و آن را به صورت خشک مصرف کنید.

میان وعده ترکیبی:  میان وعده ای انتخاب کنید که شامل آجیل، میوه و مقداری غله و یا چوب‌شور باشد.

ماست : می توانید آن را با میوه ترکیب کنید و یا گرانولا دل‌خواه خود را اضافه کنید. می توانید از ماست ساده یا ماست پر چرب و غلیظ استفاده کنید.

جو دو سر : آن را به صورت ترکیب با آب و شیر کم ‌چرب درست کنید. آجیل خرد شده و کشمش را اضافه بکنید.

کراکر : تمام غلات سبوس‌دار و یا آسیاب شده را امتحان کنید و نسخه‌ های کمتر تصفیه شده را انتخاب کنید.

کره بادام، بادام زمینی و بادام هندی : آن را همراه یک موز، نان ‌شیرینی یا کیک مصرف کنید. وعده خود را با استفاده از کره بادام‌زمینی و کراکر غلات تهیه کنید.

میان وعده ورزشی
میان وعده ورزشی

چوب شور : اندازه ‌های مختلف و اشکال مختلف را امتحان کنید تا آن ‌هایی که دوست دارید را پیدا کنید. چوب شورهای کم نمک را انتخاب کنید اگر مصرف نمک تان مهم باشد. از چوب‌ شور پر چرب اجتناب کنید.

میوه برای میان وعده ورزشی : میوه تازه همیشه یک انتخاب خوب است. وعده خود را با استفاده از میوه‌های خشک مثل کشمش، گیلاس و توت تهیه کنید.

آجیل و دانه‌ها: راه‌هایی برای اضافه کردن بادام‌زمینی، بادام، گردو، دانه آفتابگردان، دانه کدوتنبل و غیره به غذاها و یا خوردن آن‌ها به تنهایی پیدا کنید. آن‌ها یک انتخاب سالم هستند، اما باید آگاه باشند که کالری بالایی نیز دارند.

سیب‌زمینی پخته:  آن‌ ها را در عرض چند دقیقه در مایکروویو گرم کنید و آن‌ها را گرم و یا سرد بخورید. پنیر را برای دریافت پروتئین و کلسیم اضافه کنید. سیب‌زمینی‌های شیرین را به عنوان یک گزینه برای میان وعده ورزشی فراموش نکنید.

ساندویچ ها : از نان و یا غلات سبوس‌دار استفاده کنید. دقت کنید که به مقدار کمتر از گوشت و پنیر و نسخه‌های کم‌چرب سس مایونز استفاده کنید. کاهو، گوجه‌فرنگی و برش‌های فلفل سبز را برای تهیه یک میان وعده خوشمزه اضافه کنید.

پنیر کوتاژ : از نسخه‌های با اندازه کم و کم چرب استفاده کنید. پنیر کوتاژ را همراه با غذاهای کنسرو شده به اندازه میان وعده و یا فلفل سبز و گوجه‌فرنگی بخورید.

ترتیلا:  نوع گندم سبوس دار را امتحان کنید. پنیر و سبزیجات خرد شده را اضافه کنید، آن را در مایکروویو آماده کنید.

نان شیرینی حلقوی : آن‌ها را با پنیر کم‌چرب، پنیر خامه‌ای و یا کره بادام‌زمینی امتحان کنید. نوع سبوس دار را انتخاب کنید.

پاپ کورن: به جای استفاده از کره، ذرت بو داده را با اسپری کردن مقداری روغن و اضافه کردن ادویه مثل پودر فلفل یا پودر سیر امتحان کنید.

سبزیجات خام: هویج خرد شده، کلم بروکلی و گل‌ کلم که به راحتی در سوپر مارکت موجود هستند یک میان وعده ورزشی سالم می باشند. آن‌ ها را همراه با یک ظرف سس سالاد سبک در نظر بگیرید.

تونا : یک کنسرو ماهی تونا می ‌تواند با کراکر و میوه‌ها گزینه خوبی برای میان وعده شما باشد.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات بدنسازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.