وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که زمان کافی برای رفتن به باشگاه و انجام حرکات ورزشی را نداشته باشید به همین دلیل دنبال راهی باشید که در خانه به تناسب اندام برسید. فروشگاه برگ سبز در این مقاله به معرفی وسایل لازم برای بدنسازی در خانه پرداخته است. اگر شما هم نمیدانید باید چه چیز هایی بخرید، با ما همراه باشید!

برای آنکه بتوانید در خانه به تناسب اندام برسید و به خوبی نرفتن به باشگاه را جبران کنید به یکسری ملزومات احتیاج دارید که در ادامه آنها را برای شما شرح می دهیم:

1- انجام حرکات ورزشی با روش درست

2- داشتن وسایل لازم برای بدنسازی در خانه به تعداد کافی و مناسب

3- تغذیه مناسب برای بدنسازی

4- اختصاص دادن زمان مشخص برای انجام تمرینات ورزشی و پایبند بودن به آن برای تداوم بیشتر

مرتبط بخوانید : پودر جوانه گندم در بدنسازی : نکات مهمی که باید بدانید!

انجام حرکات ورزشی با روش درست

برای انجام حرکات ورزشی باید از یک الگو متخصص و قابل اطمینان استفاده کنید. چرا باید از الگو استفاده کرد؟ به دلیل آنکه در صورت غلط انجام دادن حرکات ورزشی ریسک آسیب رسیدن به اندام ها و اسکلت بدن بالا می رود و ممکن است این آسیب ها جبران ناپذیر باشند.

بنابراین با کمک یک الگو سعی کنید حرکات ورزشی را به دقیق ترین و صحیح ترین حالت ممکن انجام دهید که تا حد امکان از بروز آسیب های خطرناک و جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آورید.

داشتن وسایل لازم برای بدنسازی در خانه به تعداد کافی و مناسب

شاید شما تجهیزات باشگاهی را دیده باشید و تصور کرده باشید که این تجهیزات بسیار گران هستند و شما باید برای رسیدن به تناسب اندام هزینه بسیار زیادی را صرف کنید و شاید همین امر موجب شده باشد  که از انجام ورزش صرف نظر کنید.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که شما می توانید با پرداخت هزینه کم وسایل لازم برای بدنسازی درخانه را تهیه کنید که بسیار کاربردی و کار آمد است. در ادامه مطلب این وسایل کاربردی را به شما معارفی می کنیم!

مرتبط بخوانید : بدنسازی برای بانوان

وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : چه چیزهایی بخرم؟, (2)
وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

 

  • وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : طناب

اکثر ما در کودکی طناب بازی کرده ایم و عاشق آن بودیم. جالب است بدانید که این وسیله ورزشی به تنهایی یک ورزش کامل به شمار می آید.

اغلب ورزشکاران حرفه ای، فوتبالیست ها، بوکسور ها، کشتی گیران و… به وفور از این وسیله ورزشی ارزان و کاربردی استفاده میکنند.

طناب بر روی کدام یک از قسمت های بدن تاثیر می گذارد؟ ورزش کردن با طناب موجب تقویت پاها، بازو ها، شانه و کفل می شود. همچنین به دلیل فعالیت بالایی که بدن در حین طناب زدن دارد سلامت قلب و عروق تقویت می شود.

وسایل لازم برای بدنسازی در خانه
وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

 

  •  وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : کش پیلاتس

نوار کشی یا کش پیلاتس یکی از بهترین و کارآمدترین وسایل لازم برای بدنسازی در خانه به شمار می آید. کش پیلاتس علاوه بر آنکه بسیار مقرون به صرفه است، قابلیت حمل آسان را نیز دارد.

به کمک این کش پر کاربرد میتوانید انواع تمرینات ورزشی برای قسمت های مختلف بدن را انجام دهید. در بسته بندی کش های پیلاتس نیز اغلب دستور العمل وجود دارد.

کش پیلاتس با توجه به کاربردی که دارد میتواند بر روی عضلات پشت پا، کشاله‌ی ران ، شکم ، پهلو ، بازوها ، شانه‌ها و سینه و… تاثیر به سزایی بگذارد.

وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : چه چیزهایی بخرم؟, (5)
وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

 

  •  وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : توپ سوئیسی

شاید بازی کردن با توپ در سنین جوانی یک کار هیجان انگیز به نظر برسد. توپ سوئیسی یا توپ تعادل یک وسیله ورزشی ساده اما کاربردی است که در جهت تناسب اندام شما می تواند بسیار کارآمد باشد.

به چه دلیل به این وسیله توپ تعادل می گویند؟ توپ یک وسیله جنبنده است و شما برای آنکه بتوانید حرکات ورزشی را به طور صحیح انجام دهید باید بتوانید تعادل خود را بر روی توپ حفظ کنید.

توپ تعادل عضلات بخش های میانی بدن مانند پهلو ها ، شکم و حتی کشاله ران را به خوبی درگیر می کند و باعث تقویت این عضلات می شود.

مرتبط بخوانید : حرکات ورزشی در خانه : ۶ حرکت که در خانه می توانید انجام دهید!

وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : چه چیزهایی بخرم؟, (7)
وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

 

  • وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : دمبل

دمبل شاید برای شما آشنا ترین نام در بین تجهیزات ورزشی باشد. دمبل یک وسیله ورزشی کوچک و پر کاربرد برای تقویت عضلات بالا تنه می باشد که کار کردن با آن بسیار آسان است.

شما میتوانید این وسیله را با چیز های شبیه به آن جایگزین کنید. از جمله این تجهیزات جاگزین می توان به بطری آب معدنی، جوراب و یا کیسه پر از شن و… اشاره کرد.

وسایل لازم برای بدنسازی در خانه
وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

 

  • وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : تشک یوگا

ممکن است تصور کنید تشک یوگا وسیله ای است که تنها در هنگام انجام تمرینات یوگا استفاده می شود ولی جالب است بدانید که از تشک می توان برای انجام تمرینات ورزشی دیگر استفاده کرد.

از تشک یوگا برای حرکات سبکی مانند دراز و نشست، شنا، لانگز و… می توان استفاده کرد. همچنین برای انجام ورزش های سنگین اما ثابت مانند پروانه، دویدن درجا و این قبیل ورزش ها به جهت نرم کردن محل انجام ورزش استفاده کرد و سوزاندن کالری را بالا برد.

وسایل لازم برای بدنسازی در خانه
وسایل لازم برای بدنسازی در خانه

 

  •  وسایل لازم برای بدنسازی در خانه : توپ طبی

توپ طبی یکی دیگر از توپ های ورزشی است که کاربرد زیادی دارند. ظاهر توپ های طبی شبیه به توپ بسکتبال اما سنگین تر است. از این توپ می توان در حین انجام دادن ورزش های دیگر استفاده کرد.

به عنوان مثال در هنگام انجام کشش جانبی توپ طبی را در بالای سر خود قرار دهید این کار باعث می شود که عضلات غیر مستقیم شکم درگیر شود و یا در حین انجام دادن پیچ معکوس توپ طبی را در بین زانو ها قرار دهید.

مرتبط بخوانید : شیر خشک اسکیم : افزایش بافت عضلانی با شیر خشک اسکیم

*نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید پوشیدن کفش ورزشی مناسب است. حتما باید در حین انجام حرکات ورزشی کفش ورزشی مناسب به پا داشته باشید، این کار از آسیب رسیدن به زانو های شما در حین ورزش جلوگیری می کند.

تغذیه مناسب برای بدنسازی

برای داشتن اندام مناسب و بهبود سلامت، علاوه بر انجام دادن تمرینات ورزشی باید تغذیه بدنسازی مناسبی را نیز رعایت کرد. تفاوتی ندارد که شما در منزل بدنسازی می کنید و یا در باشگاه، به هر حال باید رژیم خاصی را دنبال کنید.

تغذیه مناسب برای زمانی که شما تمرینات ورزشی انجام می دهید باید به حد کافی ، پروتئین ، کربوهیدرات، فیبر و چربی داشته باشد.

رژیم‌های مناسب برای بدنسازی غالبا باید شامل 55 تا 60 درصد کالری ناشی از مصرف کربوهیدرات‌ها، 25 تا 30 درصد پروتئین و 15 تا 20 درصد چربی باشد.

  • چربی : نکته بسیار مهمی که در مصرف چربی ها وجود دارد این است که ، چربی‌ها کالری بیشتری نسبت به بقیه مواد غذایی دارند،به همین دلیل باید مصرف چربی را تحت کنترل خود قرار دهید و از مصرف بیش از حد غذاهای پرچربی خودداری کنید ولی نباید آنها را به طور کامل قطع کنید.
  •  پروتئن : مهم ترین ماده غذایی برای تغذیه در بدنسازی، پروتئین است.  بافت عضلانی با مصرف پروتئین ها شروع به بازسازی و احیا سلول های خود می کند. دوره ترمیم بافت باعث هایپرتروفی و یا رشد عضلانی می‌شود. در صورت عدم حضور آمینو اسید، بلوک های پروتئین ساختاری تشکیل نمی شود و عضلات قادر به ترمیم خود نیستند. عضله پروتئین ساختاری را مصرف و آن را به آمینو اسید تجزیه می کند. این چرخه ساخت و تجزیه موجب بزرگتر شدن توده عضلانی می شود.
  • کربوهیدرات : این ماده غذایی منبع اصلی بدن برای تولید انرژی است. از آنجایی که بدن از کربوهیدرات به عنوان منبع انرژی خود استفاده می کند، چنان میزان کافی از این ماده در دسترس بدن نباشد، عضلات بدن شروع به تجزیه شدن و تحلیل رفتن می کنند که این بسیار خطرناک و آسیب رسان می باشد.
  • فیبر : فیبر اکثرا از میوه و سبزیجات به بدن می رسد. به دلیل خواص بی شماری که دارند وضعیت بدن را در حالت مطلوب قرار می دهند و همچنین به جذب هرجه بهتر وسریع تر پروتئین کمک بسیار زیادی می کند.

مرتبط بخوانید : مکمل های بدن سازی مفید : معرفی ۵ محصول خیلی مفید!

همه این مواد غذایی را از طریق وعده های غذایی تا حدودی می توانید دریافت کنید ولی اگر میخواهید اندام شما مانند ورزشکاران حرفه ای تر باشد باید از مکمل ها کمک بگیرید.

مکمل های شمیایی زیادی در بازار وجود دارد که مواد غذایی گفته شده را تامین میکنند ولی مسئله ای که وجود دارد این است که علاوه بر عوارض جانبی که دارند، ممکن است تقلبی باشند و آسیب های جدی به فرد وارد کند و باید بدانید که تشخیص اصل بودن و یا تقلبی بودن این مکمل ها کار بسیار دشواری است.

مکمل های طبیعی اما این مشکل را ندارند و شما می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. در ادامه تعدادی از این مکمل ها را به شما معرفی می کنیم.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی مفید و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.