پروتئین شیر در بدن سازی

چه چیزی یک منبع خوب از پروتئین را مشخص می ‌کند؟ چه چیزی منبع خوبی از پروتئین نیست؟ کدام بهتر است، وِی یا کازئین؟ کازئین که همان پروتئین شیر است می‌توانند مکمل بهترین پروتئین شیر در بدن سازی باشد. اطلاعات بیشتر را در ادامه بخوانید!

صدها یا هزاران مقاله نوشته شده و منشتر شده در سراسر اینترنت در ارتباط با بحث مکمل پروتئین وجود دارد. در وهله اول، این مقالات بدون هیچ مدرک علمی و یا اعتبار به ادعاهای مولف نوشته شده‌ اند و به احتمال زیاد تنها منافع شخصی درنظر گرفته شده است.

واقعیت این مساله این است که مکمل پروتئین موثر است و با توجه به تحریک سنتز پروتئین عضلانی (MPS)، کارایی زیادی دارد. به عبارت دیگر، مکمل پروتئینی به تناسب اندام، افزایش توده عضلانی و حجم ماهیچه ها کمک می ‌کند و در نتیجه به فرآیند از دست دادن چربی کمک می‌ کند؛ دقیقا همان چیزی که ما از آن می‌خواهیم!

محصول پیشنهادی: پودر پروتئین پگاه

محصول پیشنهادی: پودر کنسانتره پروتئین وی ولاک

محصول پیشنهادی: پودر وی آلبومین شکلاتی

برند های مختلفی از پودر پروتئین وجود دارد و البته منابع متعددی از پروتئین وجود دارد که از بین آن‌ ها پروتئین شیر در بدن سازی از جمله کازئین و وی محبوب تر هستند. اما سوالی که اغلب مطرح می شود این است که کدامیک از پروتئین شیر در بدن سازی بهتر است، وی یا کازئین؟

پاسخ دادن به این سوال مشکل است. این بحثی است که می‌تواند بسیار طولانی باشد اما سعی می کنیم به صورت ساده و کوتاه به آن پاسخ بدهیم؟

این تا حدی شبیه به مقایسه بین دو ماشین است، یکی که یک وسیله نقلیه با سوخت بنزین و دیگری، یک وسیله نقلیه با سوخت دیزلی است. هر دو منبع، سوخت موتور را تولید خواهند کرد، اما موتورهای بنزینی سریع‌تر از موتورهای دیزلی حرکت می‌ کنند. در پایان هر دو نوع، کار را انجام خواهند داد. و همانطور که می‌دانید، شما نمی‌توانید دیزل را در یک وسیله نقلیه بنزینی قرار دهید.

پروتئین شیر در بدن سازی
پروتئین شیر در بدن سازی

کازئین چیست ؟  یک نوع پروتئین شیر در بدن سازی

کازئین یک پروتیین لبنی است و حدود ۸۰% از تمام پروتئین‌های موجود در شیر گاو می باشد. آن یک استخر بسیار غنی از آمینو اسیدها دارد که تقریبا شبیه به پروتئین آب ‌پنیر است و یک محصول فرعی از پنیر است. این حوضچه از اسیدهای آمینه سرشار از آمینواسیدهای ضروری است که مسئول سنتز پروتئین ماهیچه‌ای یا MPS  هستند.

وقتی هضم شود، این پروتئین شیر در بدن سازی یک لخته را در معده شکل می ‌دهد که میزان تخلیه از معده را کاهش می‌دهد که بر میزان جذب اسید آمینه در جریان خون تاثیر می ‌گذارد. به عبارت دیگر، به دلیل این لخته، بیشتر طول می‌کشد تا کازئین هضم شود، که مقدار ترشح اسید آمینه در روده کوچک را کاهش می ‌دهد جایی که در آن جذب می ‌شوند.

این جریان آرام و ثابت آمینو اسیدها، نرخ پایین و آرامی از MPS  را ایجاد می ‌کند. این امر کازئین را ایده آل ترین پروتئین شیر در بدن سازی می کند که می توان از آن به هنگام رفتن به رختخواب، یا زمانی که شما می‌دانید فرصت برای سوخت‌ گیری ندارید استفاده کرد.

مرتبط بخوانید: پروتئین شیر : خواص جادویی برای ورزشکاران

همه پروتئین‌ها یکسان نیستند. سویا، تخم‌مرغ، وی یا کازئین همگی مزایای منحصر به فرد خود را دارند. مسلما، بزرگترین ویژگی کازئین زمانبندی است. این پروتئین شیر در بدن سازی توانایی این را دارد که به جریان خون شما مقدار آرام و ثابتی از اسیدهای آمینه وارد کند که ممکن است چند ساعت طول بکشد. ماهیچه‌ ها ممکن است در طول شب ساخته نشوند، اما نوشیدن یک لیوان شیر غنی از کازئین، پروتیین ایده ‌آل برای مصرف قبل از رفتن به تختخواب است، زیرا در طول شب بسیار مفیدتر از هر گزینه پروتئین دیگر خواهد بود.

می‌خواهید ماهیچه‌های بزرگ را سریع ‌تر بسازید؟ طبق یک تحقیق در تگزاس، کازئین می‌ تواند یک جز مهم برای موفقیت شما باشد. محققان ۳۶ مرد را که در حال انجام تمرینات مقاومت سنگین بودند، در نظر گرفتند و دریافتند که گروهی که کازئین و وی مصرف می کردند به طور قابل‌توجهی از کسانی که ترکیبی از  مکلمل های وی، BCAAs  و گلوتامان مصرف می کردند، عملکرد بهتری داشته اند. بنابراین از این پروتئین شیر در بدن سازی استفاده کنید تا در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه انواع پروتئین شیر از فروشگاه گیاه سبز از افزایش حجم ماهیچه های خود لذت ببرید.