پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی

سفیده تخم مرغ خواص و کاربرد های بسیاری دارد. پودر سفیده تخم مرغ هم این خواص را حفظ کرده و از 100 درصد سفیده تخم مرغ بدون نا خالصی تشکیل می شود. اگر به دنبال بدنسازی هستید پودر سفیده تخم مرغ یکی از غنی ترین گزینه ها برای جذب پروتئین می باشد. پودر سفیده تخم مرغ طبیعی دارای هیچگونه چربی یا کربوهیدرات نیست.

مواد سازنده سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ متشکل از 90 درصد آب و 10 دصد پروتئین است. سفیده منبع پروتئین می باشد چرا که شامل 40 نوع متفاوت از پروتئین ها می باشد.

نحوه تشکیل پودر سفیده تخم مرغ

ابتدا زرده و سفیده کاملا از هم جدا می شوند. سپس سفیده در گام خشک کردن و پاستوریزاسیون که عملیاتی مانند از بین بردن گلوکز در آن ها وجود دارد به پودر تبدیل می شود.

مصرف کنندگان پودر سفیده تخم مرغ

در جایگاه نخست ورزشکاران و بدنسازان قرار می گیرند. در اغلب ورزش ها مخصوصا بدنسازی، که ورزشکاران به پروتئین زیادی نیاز دارند، از این محصول استفاده می کنند. این محصول پروتئین مورد نیاز شما را تامین می کند بدون اینکه کربوهیدرات و کالری خاصی وارد بدن شما بشود. مشتریان دیگر این محصول گیاه خواران هستند.

نکاتی مهم در مورد سفیده تخم مرغ و پودر آن

  • 60 درصد از وزن تخم مرغ را سفیده تشکیل می دهد.
  • پودر سفیده تخم مرغ شامل مقادیر زیادی از BCAA ها می شود.
  • فراهم کردن پودر سفیده تخم مرغ آسان می باشد.
  • زود هضم می باشد و این امتیازی مثبت برای بدنسازان به حساب می آید.
  • این پودر طعم خاصی ندارد.
  • از پودر سفیده تخم مرغ در صنعت ساخت سس و فرآورده های گوشتی استفاده می شود.
  • ویتامین های A، B12، E، K در سفیده موجود هستند.
  • سفیده حاوی اسید فولیک یکی از تقویت کنندگان ماهیچه ها می باشد.
  • درون تخم مرغ قند وجود ندارد.
  • پودر سفیده تخم مرغ اغلب از تخم مرغ خام و به وسیله خشک کردن تهیه می شود.

فواید و خواص پودر سفیده تخم مرغ

  • باعث بهبود و تقویت توده های عضلانی می شود.
  • برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و برای هضم آن دچار مشکل می شوند، می تواند جاگزین مناسبی برای پروتئین های شیر باشد.
  • افرادی که از خود سفیده تخم مرغ خوششان نمی آید ولی می خواهند از مزایا آن استفاده کنند، می توانند از پودر سفیده تخم مرغ استفاده کنند.
  • رشد، نمو و افزایش حجم ماهیچه ها.
  • تمامی 8 آمینو اسید را در خود جای داده است.
  • شامل بیشتر از 80 درصد پروتئین می باشد که این عالی است. (پروتئین ها PH خون را تنطیم می کنند)
  • جابجایی آسان و خاصیت نگهداری بالایی دارد.

مضرات پودر سفیده تخم مرغ

  • ممکن است مصرف آن به همراه آب برای شما مشکلات گوارشی به وجود بیاورد.
  • احتمال دارد که بعد از مصرف آن دچار کمبود بیوتین (یک ویتامین B محلول در آب) بشوید.
  • مصرف بیش از اندازه هر نوع ماده غذایی باعث ایجاد مشکل در بدن می شود. مصرف پروتئین بیش از اندزه باعث پوکی استخوان و سنگ کلیه می شود. بنابراین قبل از شروع کردن به مصرف آن با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید.
  • آن را خام استفاده نکیند. زیرا باعث مشکلات پوستی و مشکلاتی در ناحیه چشم می شوید.

بدنسازی

اثرات ممتاز پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی

همان طور که بالاتر هم اشاره کرده ایم؛ پودر سفیده تخم مرغ منبعی غنی از پروتئین می باشد و فاقد چربی و کربوهیدرات میباشد؛ چه چیزی بهتر از این برای بدنسازی. مقدار پروتئینی که در رژیم غذایی بدنسازان و ورزشکارن وجود دارد بیشتر از رژیم های غذایی معمولی می باشد.

اصلی ترین پروتئین های موجود در پودر سفیده تخم مرغ عبارتند از: اووموسین، اوآلبومین، لیزوزیم، کونالبومین، اووموکوئید. این پروتئین ها هر کدام درصدی از این ماده را تشکیل داده اند و هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

پودر سفیده تخم مرغ باعث افزایش حجم عضلات و ماهیچه ها می شوند. همچنین در بهبود کارایی آن ها موثر است. در واقع سنتر پروتئین در توده های عضلانی را زیاد می کند. این ماده نزدیک به 9 درصد لوسین دارد. در رقابت با مواد غذایی دیگر این مقدار پودر سفیده تخم مرغ را برنده می کند. لوسین مهمترین اسید آمینه تحریک کننده سنتر پروتئین در عضلات می باشد. از دیگر اسید های که به تقویت عضلات کمک می کنند می توان به والین و ایزولوسین اشاره کرد.

هضم پروتئین های سفیده توسط دستگاه گوارشی با سرعت معقولی انجام می شود. نتیجه این اتفاق افزایش شایان توجه اسید های آمینه واقع در پلاسمای خون می شود. در نهایت این فرآیند اثرات مثبتی روی ماهیچه ها می گذارد.

یکی دیگر از اسید های آمینه موجود در این ماده، آرژین نام دارد. وظیفه آرژین تقویت کردن خون به سمت ماهیچه ها می باشد. در واقع رسیدن خون به ماهیچه ها یعنی انتقال اکسیژن و ماده مغذی به ماهیچه ها. بنابراین شما در حین تمرین انرژی بیشتری خواهید داشت و می توانید به آسانی عضله سازی کرد.

نکاتی در مورد مصرف این مکمل ورزشی

معمولا پودر سفیده تخم مرغ با مایعات مخصوصا شیر مخلوط می شود. در نیم لیتر شیر یا آبمیوه، نزدیک به 120 گرم یا 3 پیمانه پودر سفیده تخم مرغ را ترکیب کنید. اگر می خواهید نتیجه بهتری از این ترکیب بگیرید می توانید آب پنیر هم به آن اضافه کنید. بهترین زمان مصرف این ترکیب قبل و بعد تمرین، ترجیحا با فاصله زمانی یک ساعتی می باشد. این کار باعث می شود مواد مفید سفیده در ماهیچه ها بازیابی شوند.

همچنین مصرف آن قبل از خواب و میان وعده ها می تواند مثمر ثمر باشد.

خیلی از متخصصان معتقد هستند که مصرف پودر سفیده تخم مرغ به همراه خود تخم مرغ نتیجه بهتری خواهد داشت. زرده تخم مرغ هم خواصی لازم و ضروری برای بدن دارد.

پودر سفیده تخم مرغ آلمانی
پودر سفیده تخم مرغ آلمانی

خرید پودر سفیده تخم مرغ

شما می توانید به راحتی پودر سفیده تخم مرغ ایرانی و پودر سفیده تخم مرغ آلمانی را از فروشگاه اینترنتی گیاه سبز خریداری کنید.

این دو محصول در بسته بندی های متنوع (از نظر حجم بسته ها) همراه با تخفیف به فروش می رسد.

بدنسازان، ورزشکاران، افرادی که دارای رژیم غذایی هستند و حتی افراد عادی می توانند این دو محصول را خریدرای کنند و از خواص و فواید آن ها استفاده کنند.

جمع بندی

پودر سفیده تخم مرغ علاوه بر اینکه از اتواع پروتئین ها غنی می باشد؛ دارای ویتامین ها و مواد معدنی هم هست. از نظر بیولوژیکی پروتئین سفیده تخم مرغ در جایگاه اول قرار می گیرد. جالب است که بدانید که زرده تخم مرغ بر خلاف سفیده، پروتئین کمتر اما چربی بیشتری دارد. اما خود زرده هم خواص منحصر به فرد خود را دارد.

پروتئین سفیده خیلی آسان توسط ماهیچه ها جذب می شوند. در نتیجه کسی که به بدنسازی و عضله سازی اهمیت می دهند باید مصرف پودر سفیده تخم مرغ را یک گزینه جدی به حساب بیاورند.