پودر سویا در بدنسازی

پودر سویا در بدنسازی : دانه سویا در سراسر جهان پرورش و استفاده می شود. ارزش آن برگرفته از محتوای پروتئین بالا است که بالاتر از همه گروه لوبیاها است که برای مصرف انسان رشد می ‌کنند. سویا همچنین یک پروتئین کامل است به این معنی که تمام اسیدهای آمینه ضروری (EAA) را شامل می ‌شود  که بدن شما نمی ‌تواند آن ها را تولید کند و برای به دست آوردن غذا نیاز دارد.

پروتئین سویا به طور گسترده در محصولات تولید شده در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات شامل شیر سویا، توفو و فراورده ‌های تخمیری، سس سویا و … می ‌باشد.

بدنسازان و افرادی که دنبال افزایش وزن هستند دوست دارند تا پودر مکمل پروتئین تجاری را برای حمایت از دوره آموزشی خود استفاده کنند و با امیدواری، ماهیچه‌ ایجاد کرده و عضلات خود را تقویت کنند. این امید به طور کلی تحقق یافته‌ است. بر اساس گزارش جامعه بین‌المللی تغذیه ورزشی (ISSN)، که بررسی میزان جذب پروتئین برای ورزشکاران سالم در سال ۲۰۱۷ را صادر کرد، نتایج بسیاری از مطالعات نشان می ‌دهد که هم در مردان و هم در زنان مکمل پروتئین زنان تاثیر کم تا متوسط بر رشد و قدرت  ماهیچه ها اعمال می ‌کند.  نتایج حاصل از مطالعات متعدد به طور مداوم نشان می‌ دهد که مکمل پروتئین به طور خاص ۱۵ تا ۲۵ گرم در طول ۴ تا ۲۱ هفته تاثیر مثبتی بر عملکرد دارد.

اکثر پودر پروتئین از پروتئین شیر کازئین و وی، پروتئین تخم‌ مرغ، یا پروتئین سویا استخراج‌ شده از دانه ‌های سویا تشکیل شده ‌است. پروتئین سویا به ویژه برای گیاه خواران مناسب است. ارزش غذایی پودر سویا برای بدنسازی شامل جدول زیر است :

 

مواد تشکیل دهنده
مقدار در هر 100 گرم
انرژی (کالری) 339 کیلوکالری
کربوهیدرات 40.14 گرم
پروتئین 44.95 گرم
چربی 2.39 گرم
آب 6.94 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

البته، بحث زیادی در مورد بهترین نوع پودر پروتئین و همچنین بهترین مارک ‌های تجاری برای ورزش ‌کاران و بدنسازان وجود دارد. بسیاری از انواع مختلفی از پودر پروتئین وجود دارد. فروشگاه اینترنتی برگ سبز پودر سویا برای بدنسازی را با کیفیتی فوق العاده ارائه می کند.

محصول پیشنهادی :پودر سویا

استفاده از پروتئین سویا به عنوان یک مکمل می ‌تواند یک مزیت واقعی برای ورزش‌کاران  و بدن سازان باشد که به بالا بردن توده عضلانی و کاهش چربی بدن کمک می ‌کند. پروتئین سویا می‌ تواند به کاهش چربی شکمی و افزایش موقت متابولیسم کمک کند. پروتئین سویا همچنین در تشویق تشکیل ماهیچه موثر است. یک عملکرد خوب در تغذیه و تمرینات مسلما مهم‌ترین عناصر یک برنامه بدن‌سازی در کنار استراحت و ریکاوری هستند. اما زمانی که این ها در جای خود قرار می ‌گیرند، مکمل ‌هایی مانند پودر سویا در بدنسازی قطعا نقش مهمی در بازی دارند!

پودر سویا در بدنسازی
پودر سویا در بدنسازی

فواید سلامتی پودر سویا در بدنسازی

افزایش رشد ماهیچه

در میان تمامی پروتئین‌ های گیاهی، بر روی تاثیر سویا بیش‌ترین تحقیقات انجام شده است. با این حال تحقیقات انجام شده نشان داده ‌است که سویا به عنوان یک پروتئین کامل با کیفیت پایین در زمان افزایش توده عضلانی و افزایش قدرت در نظر گرفته می ‌شود.

یکی از نکات کلیدی در این گزارش این است که در حالی که سویا به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته می‌ شود، تحقیقات نشان می‌ دهد که محصولاتی که حاوی پروتئین‌های حیوانی و لبنیاتی هستند دارای بیش‌ترین درصد اسیدهای آمینه ضروری هستند و در مقایسه با پروتئین‌های گیاهی مثل سویا، به دستاورد های بیشتری دست می ‌یابند.

سویا حاوی مقادیر پایین آمینواسید های زنجیره ای (BCAAs) نسبت به شیر گاو می‌ باشد. BCAAs به یک گروه سه عضوی اشاره می‌ کند که کلید حفظ ماهیچه در نظر گرفته می شوند : leucine، isoleucine وvaline . از میان این سه، leucine  یکی از مواردی است که سنتز پروتئین را تحریک می‌ کند.

به دلیل افزایش تقاضا در یک برنامه بدن‌سازی ، اطمینان حاصل کنید که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی که بدن نیاز دارد را تامین می کنید چون حتی یک نقص کوچک هم می ‌تواند رشد ماهیچه را خراب کرده و سلامتی شما را به خطر بیاندازد. به طور خاص آمینو اسیدهایی که در پروتئین سویا پیدا می ‌شوند برای رشد سالم و ترمیم ماهیچه‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

مرتبط بخوانید: خواص جو دوسر در بدنسازی : 100% مفید!

استفاده از پودر سویا در بدنسازی برای کاهش چربی بدن

مشهور است که مصرف پروتئین سویا به شما کمک می‌ کند احساس سیری را برای مدت طولانی تری داشته باشید. پروتئین سویا می‌ تواند برای کاهش اشتها و کمک به رژیم غذایی سالم مورد استفاده قرار گیرد. پروتئین سویا نیز به منظور بالا بردن تولید هورمون تیروئید که می ‌تواند برای بدن ساز مفید باشد، نشان‌داده شده ‌است. اگر چه میزان بالای هورمون تیروئید با دریافت پروتئین بیشتر مرتبط است اما نشان داده شده‌ است که پروتئین سویا به طور ویژه در افزایش میزان این هورمون ها موثر است. هورمون تیروئید میزان متابولیک شما را کنترل می‌ کند بنابراین افزایش در این هورمون ‌ها منجر به افزایش موقت متابولیسم می‌شود که به نوبه خود اثر بدن شما را در استفاده از انبارهای چربی افزایش می ‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پروتئین سویا به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم می‌ تواند منجر به کاهش چربی شکمی شود.

پودر سویا در بدنسازی
پودر سویا در بدنسازی

قوی ‌ترین ماهیچه با مصرف پروتئین سویا

پروتئین سویا با کاهش سطح  تستوسترون مرتبط است. این هورمون نقش مهمی در ایجاد توده عضلانی و کاهش چربی ایفا می ‌کند. آخرین تحقیق تایید می‌ کند که مصرف پروتئین سویا ممکن است تاثیری منفی بر جرم ماهیچه نداشته باشد.

هر دو پروتئین آب ‌پنیر و سویا برای کامل کردن پروتئین‌های مورد نیاز بدن در نظر گرفته می ‌شوند. در حالی که هر دو پروتئین آب ‌پنیر و سویا می ‌توانند به رشد ماهیچه و عضلات کمک کنند، با این حال بدن، پروتئین سویا را با سرعت کمتری نسبت به پروتئین آب‌ پنیر هضم می ‌کند که باعث می ‌شود پروتئین سویا در احیا ماهیچه کم ‌تر موثر باشد. البته اگر شما یک رژیم غذایی گیاهخواری و یا عدم تحمل لاکتوز داشته باشید، پروتئین سویا یک جایگزین عالی برای پروتئین آب ‌پنیر است.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدنسازی و خرید آن را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.
برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912)   یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!
آرزومند سلامت شما هستیم.