پودر عصاره مالت در بدنسازی

آیا کاربرد پودر عصاره مالت و تاثیر شگرف آن در بدنسازی و زندگی ورزشکاران را میدانید

عصاره مالت به وسیله پخت دانه های جو جوانه زده به شکل پودر بدست می آید. قابلیت حفظ و نگهداری آن به شکل پودر بالا است و بیشتر در مصارف خانگی کاربرد دارد. همچنین پودر عصاره مالت به علت داشتن رطوبت پایین تر قابلیت نگهداری طولانی تری از عصاره مالت مایع داشته و جابجایی آن نیز آسان تر می باشد. این پودر یک ماده مغذی و ارزشمند و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

ارزش غذایی پودر عصاره مالت

مالت برای همه افراد، چه لاغر و چه چاق مناسب و پر از فایده می باشد. افراد لاغر می توانند بعد از غذا از عصاره مالت استفاده کنند. افراد چاق هم باید مالت را قبل از وعده غذایی خود مصرف کنند. مالت یک ماده غذایی مقوی، مکملی برای افزایش وزن افراد لاغر، همچنین باعث از بین رفتن عارضه یبوست، چاق کننده نقاط مختلف صورت و غنی از فیبر است.

ویتامین B6 4.08 فسفر P 340
پروتئین 4.3 ویتامین B9 38.5 منیزیم Mg 125
ویتامین B1 5.77 ویتامین mcg) K)
1.6 کلسیم Ca 211
ویتامین B2 7.43 ویتامین E 0.37 پتاسیم K 355
ویتامین B3 4.5 ویتامین C 0.47 سدیم Na 18
ویتامین B5 15.32 ویتامین IU) A) 12 روی Zn 3.34

فواید پودر عصاره مالت

مهمترین فواید پودر عصاره مالت

کنترل وزن:

پودر عصاره مالت دارای فیبر بسیار زیادی می باشد. زمانی که شما مواد غذایی با فیبر بالا مثل مالت را مصرف می کنید؛ در واقعیت حجم زیادی غذا مصرف کرده اید در حال اینکه کالری خیلی کمی وارد بدن شما می شود. به علاوه این موارد شما احساس سیری می کنید.

شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی با فیبر بالا که مالت هم جزئی از آن باشد کنترل وزن خود را به دست بگیرید.

جلوگیری از سنگ صفرا: 

طبق آزمایشات و مطالعات صورت گرفته فیبر جو باعث تجزیه سنگ صفرا در موش ها می شود. همچنین فیبر باعث بروز نشانه هایی مفید در ساز و کار صفرا و سطح کلسترول بدن شده است.

می توان مواد غذایی دارای فیبر مانند پودر عصاره مالت را یکی از دشمنان سنگ سنگ صفرا نام برد.

کمک به زنان باردار و شیرده:

ترشح غدد مخصوص تولید شیر را افزایش می دهد و باعث افزایش شیر مادرانی می شود که به نوزادان خود شیر می دهند. به همین سبب این ماده یک مکمل مغذی تأثیرگذار برای دوران بارداری و دوران شیر دادن به نوزادان می باشد.

مالت غنی از پروتئین ها و ویتامین هاست. به همین دلیل می تواند کمک شایانی به رشد و تقویت عملکرد بافت هایی می شود که به سلامتی مادر و نوزادش کمک می کند.

در کل عصاره مالت یک ماده جادویی است که می تواند به مادر و کودک در دوران بارداری و بعد از آن بسیار مفید و موثر باشد.

دیگر خواص این ماده:

  • دارای مواد معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، مس و دیگر موارد می باشد.
  • مکمل غذایی بسیار درجه یک برای هضم و جذب غذا توسط دستگاه گوارش می شود. همچنین غنی از فیبر می باشد. این ماده باعث جذب قویتر مواد غذایی در روده می شود. باعث کم شدن میزان مبتلا شدن به سرطان روده می شود.
  • ماده غذایی بسیار قوی و طبیعی برای کودکان در سن رشد و ورزشکاران و بدنسازان به حساب می آید. زیرا حاوی اعضا خانواده ویتامین B می باشد.
  • میزان سطح کلسترول خون بدن بیماران را کاهش داده و در متابولیسم چربی های بدن نقش مهمی ایفا می کند.
  • حاوی اکسیر جوانی یا همان ویتامین E می باشد. علت اینکه به این ویتامین اکسیر جوانی گفته می شود، تأثیر فوق العاده آن روی سلامتی و شادابی مو و پوست می باشد.
  • مالت باعث درمان عارضه کم خونی می گردد. زیرا دارای آهن و اسید فولیک است.

بدنسازی

پودر عصاره مالت و رابطه آن با بدنسازی

بررسی ها نیز نشان می‌ دهد که مالت شامل آنتی اکسیدان های کاروتنوئید و توکوفرول است که برای سلامتی شما فوق ‌العاده خوب هستند.

مصرف پودر عصاره مالت در بدنسازی می تواند پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین کند. وجود ویتامین های گروه B ، پروتئین ، انواع مواد معدنی ، طعم مطلوب و داشتن قند طبیعی سبب شده است این محصول مورد توجه بسیار قرار گیرد.

پودر مالت برای بدنسازی آقایان می تواند به افزایش وزن کمک کند. بدین منظور استفاده از ترکیب مالت و شیر بسیار مفید خواهد بود. مالت و شیر هر دو حاوی پروتئین ‌ها هستند که مواد تشکیل‌دهنده بدن، کلسیم برای استخوان‌ های سالم و ماهیچه‌ ها و آهن هستند که در تشکیل خون شرکت می ‌کنند و انرژی تولید می ‌کنند.

عصاره مالت علاوه بر تامین قند سالم و طبیعی و ایجاد طعمی خوشمزه ، بخشی از پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز ورزشکار را تامین میکند.

موارد مصرف:

  • به دلیل داشتن قند لازم برای سوخت وساز بدن یک ماده انرژی زای طبیعی و یک جایگزین مناسب برای مکمل های شیمیایی موجود جهت مصرف ورزشکاران می باشد.
  • جهت بر طرف نمودن ضعف عمومی و همچنین ارتقاء رشد در کودکان بسیار کارآمد می باشد.
  • به عنوان یک مکمل غذایی برای مادران باردار مفید است و موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.
  • در لبنیات و بستنی برای ایجاد عطر، طعم و غنی سازی استفاده می شود. همچنین این ترکیبات در بستنی از تشکیل کریستال یخ و کریستاله شدن شکر جلوگیری می کند.
  • شیرین می باشد. گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان جانشین قند و شکر در چای و شربت برای همه افراد به ویژه افراد دیابتی (زیر نظر پزشک) است.
  • با در نظر گرفتن ویژگی های فوق العاده می توان از آن به منظور غنی سازی نان، کیک و بیسکویت های خانگی استفاده کرده و علاوه بر افزایش زمان ماندگاری، عطر و طعم آنها را نیز بهبود بخشید.
  • یک شیرین کننده طبیعی می باشد و می توان از آن در تهیه سوپ ها، سس و دسر استفاده نمود.
  • به همراه شیر و عسل یا خرما یک غذای مقوی برای کودکان در حال رشد و ورزشکاران می باشد.

اثرات عصاره مالت روی کودکان و نوجوانان:

پودر مالت منبع بسیار غنی از روی است. تحقیقات بر روی کودکان و نوجوانان در حال رشدی که تغذیه ی غالبشان از نان و برنج سفید بوده، افزایش چشمگیر کوتاهی قد را نشان می دهد. محققان با مصرف دوز مناسبی از روی توانسته بودند هر ساله 10 تا 12.5 سانتی متر رشد قدی در کودکان و نوجوانان ایجاد کنند. مصرف این ماده استخوانبندی را محکم و ضعف و بی اشتهایی را از بین می برد.

به جرات می توان گفت که به دلیل مقدار زیاد ویتامین های گروه ب یکی از بهترین مواد غذایی برای افراد کم حوصله و عصبی می باشد. همچنین افرادی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند و با وجود تغذیه مناسب قادر به انجام تمام فعالیت های ورزشی دلخواه خود که به هنکام انجام آنها دچار احساس خستگی و کوفتگی می شود مناسب بوده و توصیه می شود . مالت همچنین در درمان بسیاری از مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه مورد مصرف قرار می گیرد که در بسیاری موارد نتایج شگفت انگیزی را به همراه داشته است. مالت برای افرادی که کمبود ترشح بزاق دارند  و در دوران نقاهت بیماریها و در تمام مراحلی که به یک غذای سهل الهضم نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه مصرف:

این محصول دارای 4 الی 5 درصد پروتئین و بیش از 90 درصد کربوهیدرات می باشد.

بعد از تمرینهای سنگین بدنسازی و یا تمرینات طولانی مدت، بدن نیاز به تامین فوری کربوهیدرات برای تامین ذخایر گلیکوژن خود دارد. در حقیقت، در این زمانها توصیه می شود حداکثر تا 2 ساعت بعد از تمرین یک وعده حاوی 20 تا 60 گرمی کربوهیدرات زودجذب مصرف شود. مصرف این میزان از کربوهیدراتهای زود جذب از جلمه پودر عصاره مالت پس از تمرین بدنسازی می تواند به تقویت بافت عضلات و افزایش انرژی کمک شایانی نماید.

پودر عصاره مالت

تهیه پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت برای بدنسازان، مادران باردار و کودکان در حال رشد بسیار مفید می باشد. برای تهیه هر چه آسان تر این محصول شما می توانید آن را از فروشگاه گیاه سبز خریداری کنید.

این محصول در بسته بندی های 130 گرمی، نیم کیلویی و یک کیلویی عرضه می شود. بسته 130 گرمی این محصول با تخفیف ویژه به فروش می رسد.

صحبت پایانی:

مالت به دانه‌های جویی گفته می‌شود که خیسشان کرده‌اند و تا حد معینی هم اجازه جوانه زدن را به آن‌ها داده‌اند. اگر جوهای جوانه‌زده را تحت شرایط خاصی خشک و بعد از خشک کردن آسیاب کنند، پودر مالت به دست می‌آید. گاهی جوهای خشک و آسیاب شده را در صنایع، با آب مخلوط و عصاره آن را جدا می‌کنند یعنی با جدا کردن قسمت‌های محلول و غیرمحلول پودر مالت و کشیدن عصاره آن قسمتی از مالت که در آب حل شده است را حرارت می‌دهند و تغلیظ می‌کنند و دوباره پودر مالت را با این روش به دست می‌آورند.

پودر عصاره مالت بیشتر توسط ورزشکاران ورزش بدنسازی استفاده می شود. این محصول در بین بدنسازان و ورزشکاران محبوب است؛ چون دارای انواع ویتامین های B و مواد معدنی می باشد.