پودر عصاره مالت و عضله سازی

در دنیا غذا ها و خوراکی ها، مواردی وجود دارند که تقریبا ناشناخته هستند. خوراکی های بسیار سالمی وجود دارند که به خاطر آگاهی کم و نبود اطلاعات کافی، از چشم مردم دور هستند. پودر عصاره مالت محصولی است که زیاد هم ناشناخته نیست، اما آن شکل که باید و شاید، به آن توجه نشده و به آن بها داده نشده است. پودر عصاره مالت یک پودر بسیار قدرتمند در حوزه عضله سازی می باشد که هم سلامتی شما را حفظ می کند و هم عضله سازی می کند.

این پودر فواید خیره کننده ای در حوزه سلامت و عضله سازی دارد. به دلیل مواد مغذی موجود در ساختارش، خیلی از ورزشکاران و بدنسازان به دنبال تهیه آن هستند. با گیاه سبز همراه باشید با معرفی پودر عصاره مالت.

پودر عصاره مالت چیست ؟

در همان ابتدا باید بگوییم که پودر عصاره مالت همان عصاره مالتی می باشد که در طی فرآیندی خاص به پودر تبدیل شده است. این دو محصول، یعنی عصاره مالت و پودر عصاره مالت از نظر خواص و فواید تقریبا مشابه هستند. توجه داشته باشید که محصول پودری آن نسبت به محصول عادی آن دارای برتری هایی می باشد. محصول پودری برای مصارف خانگی مفیدتر می باشد. قابلیت نگهداری خیلی بهتری دارد. از نظر جابجایی هم در مقابل عصاره مالت معمولی، پیروز است. این ویژگی به ورزشکاران و بدنسازان کمک خواهد کرد.

عصاره مالت محصولی می باشد که از پخت و فرآوری دانه های جو جوانه زده بدست می آید. این محصول طبق روش هایی به پودر عصاره مالت تبدیل می شود. پودر عصاره مالت از نظر ارزش غذایی در جایگاه ویژه ای قرار دارد. در ادامه مطلب به ترکیبات آن اشاره خواهیم کرد. این پودر منبعی برای دریافت ویتامین ها و املاح معدنی می باشد. ویتامین های خانواده B، ویتامین E، منیزیم و آهن در ساختار این پودر وجود دارد.

پودر عصاره مالت از نظر تغذیه ای، ماده ای مرغوب به حساب می آید. به دلیل ساختار پودری، رطوبت کمتری نسبت به محصول معمولی مالت دارد؛ همین ویژگی باعث شده است که این ماده برای مدت زمان بیشتری قابل نگهداری باشد. این محصول برای کودکان و دانش آموزان بسیار سودبخش و مفید می باشد. قند موجود در ساختار عصاره مالت با سرعت کمی تجزیه می شود، به همین خاطر فرد مصرف کننده کمتر در معرض ضعف قرار می گیرد.

مصرف هر ماده غذایی دارای قوانین و خط قرمز هایی می باشد، که رعایت آن ها بر عهده مصرف کننده می باشد. در مصرف پودر عصاره مالت هم مانند مصرف دیگر مواد غذایی نباید افراط کرد. توجه داشته باشید که عصاره مالت دارای فیبر بالایی می باشد؛ به همین خاطر باید آن را همراه با مایعات زیادی مصرف کرد. تجمیع فیبر در بدن، موجب مشکلات گوارشی در بدن می شود.

طرز نگهداری از پودر عصاره مالت هم بسیار حائز اهمیت می باشد. برای فاسد نشدن، باید پودر عصاره مالت را در یک ظرف در بسته و مناسب و به دور از رطوبت نگهداری کرد.

ارزش غذایی 100 گرم پودر عصاره مالت :

  • کربوهیدرات : 91 درصد
  • پروتئین : 4.6 درصد
  • 281 کیلوکالری
  • رطوبت : 3 درصد (رطوبت پایین تر یعنی مدت نگهداری بیشتر)
  • خاکستر : 1.8 درصد

ویتامین E

خصوصیت های پودر عصاره مالت 

  • یک راه درمان، برای عارضه کم خونی می باشد. که فقر آهن باعث این عارضه شده است.
  • بدن انسان قادر نیست که برخی از آمینو اسید های لازم را تولید کند. به همین خاطر باید با استفاده از مواد غذایی گوناگون، از جمله منابع پروتئینی، اسید های آمینه ضروری و لازم بدن خود را دریافت کند. پودر عصاره مالت غنی از آمینو اسید های لازم و ضروری مورد نیاز بدن می باشد.
  • ویژگی آنتی اکسیدانی بالایی دارد..
  • سودرسان به سلامت دندان ها و استخوان ها. در واقع املاح معدنی موجود در این محصول مسبب این فایده هستند.
  • مقدار جذب مواد غذایی ضروری را در روده زیاد می کند. همچنین موجب کاهش احتمال مبتلا شدن به سرطان روده می شود. این محصول ملین می باشد.
  • فیبر در آن موجود می باشد. با مصرف این محصول، دستگاه گوارشی عملکرد بسیار راحت تری خواهد داشت.
  • ویژگی منحصربه فرد و خاص مالت این است که آن، هم برای افراد چاق و هم برای افراد لاغر کاربرد دارد.
  • حاوی آهن و اسید فولیک (فولات) می باشد.
  • باعث افزایش تولید شیر در بدن مادران می شود.
  • روی متابولیسم چربی های بدن تاثیرگذار می باشد.
  • فراهم نمون انرژی مورد نیاز بدن از اساسی ترین خصوصیت های پودر عصاره مالت می باشد.
  • برای تنظیم قند خون کمک رسان می باشد و ماده غذایی ارزشمند برای افراد گیاهخوار می باشد.
  • حاوی ویتامین E می باشد. به ویتامین E اکسیر جوانی هم گفته می شود.
  • ویتامین E موجود در ساختار آن باعث تازگی و طراوت پوست می شود.
  • به دلیل وجود گروه ویتامین های B، می توان  آن را یک محصول مقوی دانست. این محصول برای کودکان در حال رشد و بدنسازان فایده بخش است.

پودر عصاره مالت و عضله سازی : نکات مهم که باید بدانید!, (3)

تاثیر مصرف پودر عصاره مالت در عضله سازی

مهمترین هدف بدنسازی برای یک فرد، بدست آوردن سلامت و ساخت عضلات می باشد. موردی که در این راه  می تواند به بدنسازان کمک بزرگی کند، استفاده از مکمل ها و پودر های ورزشی می باشد. پودر عصاره مالت یکی از آن موارد می باشد که برای عضله سازی به بدنسازان توصیه می شود. خیلی مهم است که شما به هدف خود یعنی عضله سازی برسید، اما با این شرط که سلامتی شما هم حفظ شود، پودر عصاره مالت محصولی است که هم هدف و هم شرط سلامتی را برای شما فراهم می کند.

در اینجا سوال مطرح می شود که پودر عصاره مالت دارای چه ویژگی هایی می باشد که می تواند به عضله سازی کمک کند. پودر عصاره مالت حاوی بیشتر از 90 درصد کربوهیدرات و بین 4 تا 5 درصد پروتیئن می باشد. بدنسازان بعد از انجام تمرینات و فعالیت های سنگین ورزشی، بلافاصله نیاز جدی به کربوهیدرات برای تامین ذخایر گلیکوژن دارند. چه چیزی بهتر از پودر عصاره مالت که بیشتر از 90 درصد کربوهیدرات دارد.

بدنسازان برای رسیدن به اهداف خود و بهره بردن از تمرینات، باید حداکثر تا 2 ساعت پس از پایان یافتن تمرینات، یک وعده حاوی حدود 20 تا 60 گرم کربوهیدرات زود جذب مصرف کنند. پودر عصاره مالت با دارا بودن کربوهیدرات زودجذب، روی تقویت و ساخت عضلات مثمر ثمر واقع می شود. ورزشکاران و بدنسازان با مصرف این محصول، نه تنها انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند، بلکه به آمینو اسید های مورد نیاز بدن هم دست پیدا خواهند کرد.

روش تهیه پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت یک محصول شگفت انگیز می باشد که قطعا ارزش خریدن دارد. این محصول برای ورزشکاران، بدنسازان، لاغر ها، چاق ها و کودکان به عنوان مکمل غذایی عمل می کند و مثمر ثمر واقع می شود. فروشگاه اینترنتی گیاه سبز این محصول را در بسته بندی های متفاوتی به شما عزیزان عرضه می کند :

  • پودر عصاره مالت 130 گرمی در ظرف شیشه ای
  • پودر عصاره مالت 500 گرمی و به صورت فله
  • پودر عصاره مالت 1 کیلویی و به صورت فله

 

صحبت پایانی

اگر به طور خلاصه بخواهیم درباره پور عصاره مالت صحبت کنیم، این پودر، محصولی ارزشمند و با ارزش غذایی بالا می باشد که بدنسازان می توانند حساب ویژه ای روی آن باز کنند. این پودر به عنوان مکمل غذایی برای کودکان هم کاربرد دارد.