پودر پروتئین و بدنسازی

مهمترین سوالی که پیش می آید، این است که چرا ورزشکاران حوزه بدنسازی باید از پودر های پروتئین استفاده کنند. اولین اساس بدنسازی تمرین و فعالیت های ورزشی می باشد. بدنسازان برای عضله سازی و رسیدن به فرم ایده آل خود، باید طبق برنامه ای منظم تمرین کنند و هیچگاه قواعد برنامه را زیر پا نگذارند. ولی آیا فقط تمرین و فعالیت های بدنسازی برای رسیدن به هدف کافیست ؟

پروتئین نیاز جدی هر بدنسازی می باشد. بدنسازان می بایست در کنار داشتن برنامه ورزشی، برنامه غذایی دقیقی داشته باشند؛ برنامه غذایی که پروتئین محوریت آن باشد. پروتئین به صورت مستقیم روی عضله سازی موثر است. در حوزه ی بدنسازی، پودر های پروتئین، از بهترین و مناسب ترین انتخاب هایی می باشد که هر ورزشکاری، باید برای تامین پروتئین، از آن استفاده کند.

نقش پروتئین در بدنسازی

ابتدا به عملکرد پروتئین در بدن و عضلات می پردازیم. نتیجه و ثمره تحرک بیشتر عضلات، حجیم شدن عضلات می باشد. این جمله را در ذهن خود داشته باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

بر اثر تمرینات بدنسازی، به عضلات فشار وارد می شود. زمانی که به عضلات فشار وارد می شود، طبق واکنش های زنجیره ای، رشته فیبر های پروتئینی موجود در بدن، روی یکدیگر به حرکت درآمده و بر اثر این اتفاق، نیروی مورد نیاز برای مقابله با فشار را با منقبض کردن عضلات فراهم می کنند.

حالا اگر مقدار و میزان فشار بر عضلات بیشتر شود، چه اتفاقی می افتد ؟ در این شرایط سلول های عضلانی برای پشتیبانی از عضلات و مقابله با فشار بیشتر، به بدن دستور افزایش طول رشته فیبر های پروتئین را می دهد. بر اثر روند ذکر شده، پروتئین های بیشتری دست به کار می شوند تا طول رشته فیبر های پروتئین افزایش پیدا کند. با توجه به این فرآیند، متوجه نقش پروتئین و پودر های پروتئین در بدنسازی می شویم.

انرژی، هدیه ای از طرف پروتئین

توجه داشته باشید که هر 1 گرم پروتئین، حاوی 4 کالری می باشد. کربوهیدرات ها و چربی ها هم به عنوان دو یار کمکی، برای تامین انرژی بدن تلاش می کنند. هر بدنسازی برای انجام فعالیت های ورزشی نیاز به انرژی دارد. همان طور که یک دستگاه یا ماشین برای حرکت کردن و انجام فعالیت ها به سوخت نیاز دارد، یک بدنساز هم برای انجام صحیح تمرینات خود به پروتئین و پودر های پروتئین نیاز دارد.

فرم دهی به بدن

یکی دیگر از خواص پروتئین ها فرم دهی به ساختار کلی بدن می باشد. بعضی از انواع پروتئین های رشته دار وجود دارند، بافت های بدن را محکم و سفت می کنند. این نوع پروتئین ها حاوی کراتین و کلاژن هستند. کراتین که یک پروتئین ساختاری به حساب می آید در آب نامحلول می باشد. کراتین در بسیاری از بافت های بدن، نظیر پوست و ناخن یافت می شود.

کنترل وزن

مصرف مواد غذایی که از پروتئین سرشار هستند یا مکمل های پروتئینی، سبب افزایش زمان حالت سیری در افراد می شود. در واقع استفاده از پروتئین، احساس گرسنگی کمتری برای شما به وجود می آورد. داشتن احساس سیری، علاقه هر فردی را نسبت به غذا کم می کند. طبق این روند، می توانید وزن خود را کنترل کنید.

ترمیم و بازسازی عضلات

ترمیم و بازسازی عضلات

مصرف پروتئین باعث رشد و تقویت عضلات می شود. علاوه بر این مزیت، پروتئین مزیتی دیگری به نام ترمیم و بازسازی عضلات را در تابلو افتخارات خود جای داده است. بدنسازان می توانند برای ریکاوری، بعد از اتمام تمرینات ورزشی،  برای بازسای عضلات آسیب دیده و تقویت سنتز پروتئین عضلانی، از پودر پروتئین استفاده کنند.

معرفی محصولات ارزنده برای بدنسازی

پودر پروتئین شیر پگاه 1000 گرمی

پودر پروتئین شیر پگاه 1000 گرمی حاوی 65 درصد پروتئین مرغوب و دیر جذب می باشد. این 65 درصد پروتئین از 13 درصد پروتئین وی و 52 درصد کازئین تشکیل شده است. یکی از بهترین محصولات پروتئین که بدنسازان می توانند از آن به عنوان یک مکمل قوی استفاده کنند همین پودر پروتئین شیر پگاه می باشد که حاوی پرتئینی با کیفیت و با قدرت حلالیت بالا می باشد.

کربوهیدرات، چربی و رطوبت هم از دیگر سازتدگان ساختار پودر پروتئین شیر پگاه می باشند. سهم کربوهیدرات (از نوع لاکتوز) در این محصول 17 درصد می باشد. جالب است بدانید که هر 100 گرم از این محصول ارزشمند، دارای 357 کیلوکالری انرژی می باشد.

زمان استفاده

همان طور که بالا تر هم اشاره شده بود، پودر پروتئین شیر پگاه دارای پروتئین دیر جذب می باشد. به همین دلیل، بهترین زمانی که می توانید از این محصول استفاده کنید، بعد از پایان یافتن فعالیت های ورزشی و قبل از خواب می باشد.

روش استفاده

این محصول طعم خاصی ندارد. ولی برای کاربردی تر کردن آن و اضافه کردن طعم، می توانید آن را به همراه عسل یا پودر کاکائو استفاده کنید. وانیل هم می تواند گزینه مناسبی باشد. بهتر است که در هر وعده، مقداری بین 25 تا 30 گرم از پودر پروتئین شیر پگاه را مصرف کنید تا به هدف مورد نظر خود در حوزه بدنسازی برسید.

پروتئین وی هیلمار کنسانتره

پروتئین وی هیلمار کنسانتره

بدون شک پروتئین وی هیلمار کنسانتره یکی از بهترین و ارزنده ترین پودر های پروتئینی برای بدنسازی می باشد. دلایل این ادعا در ادامه به طور کامل توضیح می دهم.

اول از همه باید بدانید که پروتئین وی هیلمار کنسانتره حاوی 82 درصد پروتئین مرغوب و زود جذب می باشد. این میزان از پروتئین هر بدنسازی را به سمت این پودر پروتئین ارزشمند می کشاند. همچنین این محصول حاوی ارزش بیولوژیکی بسیار بالایی می باشد؛ این مورد یکی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول به حساب می آید. 30 گرم از پروتئین وی هیلمار کنسانتره، حاوی 24.7 گرم پروتئین می باشد و این مقدار، فوق العاده است.

زمان استفاده

3 زمان وجود دارد که شما می توانید بهترین بهره را از پروتئین وی هیلمار کنسانتره ببرید. توضیحات تکمیلی را در ادامه بررسی خواهیم کرد :

  • قبل از شروع تمرینات : نتیجه مصرف پروتئین وی هیلمار کنسانتره، قبل از تمرین رشد و تقویت عضلات، با کیفیت بهتری می باشد. بدنسازان آمینو اسید های مورد احتیاج خود را در هنگام انجام فعالیت های بدنسازی، به همراه خواهند داشت.
  • بعد از اتمام تمرینات : یکی از ویژگی های پروتئین وی هیلمار کنسانتره، پروتئین زود جذب آن می باشد. پس از تمرینات، بذن شما نیاز زیادی به پروتئین و کربوهیدرات دارد. مصرف پروتئین در این زمان، موجب تقویت عضلات می شود.
  • بعد از بیدار شدن : این زمان بیشتر مختص افرادی می باشد که به دنبال کاهش وزن و چربی هستند. مصرف این محصول باید، آنی بعد از بیدار شدن مصذف شود.

ویزگی ها و خواص محصول

  • ارزش بیولوژیکی سویا، سفیده تخم مرغ و تخم مرغ کامل به ترتیب 74، 88 و 100 می باشد. اما ارزش بیولوژیکی پروتئین وی هیلمار کنسانتره 104 می باشد.
  • طعم مطلوب و قدرت حلالیت بالا در آب و شیر سرد
  • تقویت ما هیچه ها
  • حاوی تمام آمینو اسید های ضروری
  • کاهش و تنظیم فشار خون
  • خاصیت آنتی اکسیدانی

ایزوله پروتئین وی هیلمار

ایزوله پروتئین وی هیلمار

یکی دیگر از محصولات خانواده شرکت هیلمار، ایزوله پروتئین وی هیلمار می باشد که حاوی 92 درصد پروتئین مرغوب و زود جذب می باشد. این میزان از پروتئین، واقعا شگفت آور می باشد و باعث بالا رفتن ارزش این محصول می شود. این پودر پروتئین، به شدت به بدنسازان توصیه می شود. ایزوله پروتئین وی هیلمار شامل کلیه آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری می باشد.

حتی بعضی از گروه های سنی مانند کودکان و سالمندان هم می توانند از این پودر پروتئین استفاده کنند. ایزوله پروتئین وی هیلمار از لحاظ تغذیه ای دارای ارزش و کیفیت بالایی می باشد؛ پس می تواند یکی از نقاط قوت رژیم های غذایی به حساب بیاید.

فواید و خواص محصول

رشد عضلات : پروتئین این محصول از با کیفیت ترین و مر غوب ترین نوع پروتئین می باشد. همان طور که می دانید، هر چه کیفیت یک محصول بالاتر باشد، طبیعتا می توان نتیجه بهتری از عملکرد آن گرفت. این موضوع به طور کامل برای ایزوله پروتئین وی هیلمار صدق می کند. ورزشکاران حوزه بدنسازی برای داشتن بهترین عضلات، می توانند روی این پودر پروتئین، حساب ویژه باز کنند.

کاهش التهاب : التهاب زمانی اتفاق می افتد که بدن انسان با یک آسیب مواجه شود. وقتی که زمان یک التهاب طولانی شود، می توان گفت که وضعیت خطرناک و بحرانی می شود. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از پودر پروتئین می تواند کمک رسانی قابل توجهی برای کاهش التهاب انجام دهد.

کاهش وزن : مصرف پروتئین نه تنها موجب افزایش احساس سیری می شود، بلکه روی چربی سوزی هم تاثیرگذار است. اگر قصد کاهش وزن دارید، می توانید از ایزوله پروتئین وی هیلمار در برنامه غذایی خود استفاده کنید؛ البته نحوه استفاده از آن بسیار مهم است و باید دقت کنید.

 

صحبت پایانی 

اگر تا اینجای مطلب، با ما همراه بوده باشید، متوجه اثرات پروتئین و پودر پروتئین در بدنسازی شده اید. هر بدنسازی به پروتئین نیاز دارد. روش و نحوه مصرف پودر های پروتئین بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین زمان مصرف هم بسیار مهم است. با رعایت قواعد مصرف پودر های پروتئین، می توانید به بهترین نتیجه در زمینه بدنسازی برسید.