پودر کنسانتره پروتئین

پودر کنسانتره پروتئین‌ شیر (MPCs) و ایزوله پروتئین شیر (MPIs) پروتئین هایی با کیفیت بالا هستند که به طور طبیعی در شیر یافت می‌ شوند. این پودرهای پروتئین شیر، صنایع غذایی و نوشیدنی جهانی و مواد غذایی متنوع را با عملکرد عالی و مواد مغذی مناسب عرضه می‌ کنند.  این پودر ها برای بدنسازی نیز کاربرد دارد و باعث افزایش حجم و قدرت ماهیچه ها می شود.

پودر کنسانتره پروتئین شیر (MPCs) چیست؟

پودر کنسانتره پروتئین شیر، پروتئین های کاملی هستند که حاوی کازئین و آب‌ پنیر (Whey) در نسبت یکسان و یا مشابه شیر می باشند. این پروتئین‌ها در حالت اولیه خود هستند؛ یعنی، کازئین ها هنوز به شکلی هستند که به شدت به شکل اولیه در شیر شباهت دارند و پروتئین آب ‌پنیر عمدتا بدون تغییر حالت هستند، با فرض اینکه گرما در طول پردازش به حداقل برسد. در مقایسه با پودر شیر اسکیم و یا پودر پروتئین شیر کامل، پودر کنسانتره پروتئین شیر، پروتئین بیشتر و لاکتوز کمتری دارند. بنابراین، آن‌ها یک منبع متمرکز پروتئین برای افزایش مواد مغذی، حسی و عملکردی در کاربردهای نهایی فراهم می ‌کنند.

محصول پیشنهادی: پودر کنسانتره پروتئین شیر پگاه

روش تولید پودر کنسانتره پروتئین به چه صورت می باشد؟

ماده اولیه تولید این پودر، شیر بدون چربی می باشد و اولین فرایندی که بر روی آن انجام می شود، فرآیند پاستوریزه کردن در دمای 70-75 درجه در مدت 10-20 ثانیه می باشد. در طی این مرحله حرارت باعث از بین رفتن میکروارگانیسم ها و آنزیم های نامطلوب می شود. سپس کازئین، پروتئین آب پنیر، نمک میسلی و چربی باقی مانده شیر با اولترافیلتراسیون در پشت فیلتر باقی می ماند ولی لاکتوز، نمک محلول و نیتروژن غیر پروتئینی از فیلتر عبور می کند و در مرحله پرمیت استخراج می شوند.

برای تولید پودر کنسانتره پروتئین با درصد بالا، علاوه بر اولترافیلتراسیون مرحله ای به نام دیافیلتراسیون نیز انجام می شود تا درصد مقدار پروتئین افزایش یافته و بالعکس لاکتوز و مواد معدنی محلول حذف شوند.

مرتبط بخوانید: پروتئین برای ورزشکاران : برای عضله سازی این موارد را مصرف کنید!

پودر پروتئین شیر پگاه :

برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع پروتئین شیر می کنند. برند پگاه پودر کنسانتره پروتئین را ارائه می کند که دارای مزایای مختلفی می باشد. شرکت پگاه با استفاده از روش‌های نوین تکنولوژی صنعت لبنیات از جمله اولترافیلتراسیون اقدام به تولید این محصول کرده است. این محصول کیفیت بالایی دارد و دارای ۷۰ درصد پروتئین می باشد.

این محصول ۷۰ درصد پروتئین دارد که ۵۶ درصد از نوع کازئین و 14 درصد آن پروتئین وی است. همچنین ۱۷ درصد کربوهیدرات از نوع لاکتوز بوده و ۱ درصد چربی دارد. در ۱۰۰ گرم از این محصول از شرکت پگاه ۳۵۷ کیلوکالری انرژی وجود دارد.  حاوی تمام آمینو اسید های ضروری بدن و گلوتامین است.

پودر کنسانتره پروتئین
پودر کنسانتره پروتئین

چه کسانی می توانند از این محصول استفاده نمایند؟

همانطور که اشاره کردیم پودر کنسانتره پروتئین شیر پگاه حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری بدن می باشد. افرادی که نیاز به مصرف پروتئین بالایی دارند می توانند از مزایای این محصول بهره مند شوند. ورزشکاران به ویژه بدنسازان گروهی از افرادی هستند که به پروتئین زیادی برای تامین نیازهای بدن خود برای عضله سازی نیاز دارند. این افراد می توانند از این محصول استفاده کنند. پروتئین از جمله موارد ضروری است که در نتیجه گیری ورزشکاران برای عضله سازی و تقویت ماهیچه ها اهمیت خاصی دارد. همچنین مصرف منظم و دقیق مواد پروتئینی نیز که باید طبق نوع ورزش و مشخصات فرد انجام شود بسیار  مهم است.از فوایدی که مصرف پروتئین برای ورزشکاران دارد می توان به موارد افزایش اندازه عضلات، افزایش قدرت عضلات و عضله سازی اشاره کرد.

مرتبط بخوانید: مکمل های دست ساز بدنسازی: معرفی 9 راه واقعا کاربردی

علاوه بر این کودکان در حال رشد و سالمندانی که تعذیه مناسبی ندارد می توانند از فواید این محصول بهره مند شوند. مصرف این مکمل برای کودکان و نوجوانانی که در حال رشد هستند علاوه بر تامین آمینو اسید های ضروری ، باعث افزایش جذب کلسیم در بدن  می شود.

همانطور که اشاره شد پودر کنسانتره پروتئین شیر پگاه دارای درصدی از کازئین و وی می باشد. این پروتیئن ها می توانند تمام آمینواسیدهای بدن را تامین کنند و به رشد و بهبود عضلات کمک قابل توجهی کنند.

از آن جایی که این محصول دارای درصدی لاکتوز می باشد، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند باید در مصرف این محصول احتیاط کنند.

مرتبط بخوانید : بدنسازی طبیعی : روش هایی برای رشد طبیعی عضلات

روش مصرف پودر پروتئین کنسانتره پگاه به چه صورت می باشد؟

این محصول بدون طعم می باشد به همین علت ممکن است مصرف آن به صورت محلول در آب مناسب نباشد. شما می توانید این محصول را به صورت ترکیب با شیر یا پودر کاکائو، عسل و … استفاده کرد. بهترین حالت مصرف هر وعده ترکیب زیر است که علاوه بر نداشتن ساکارز ، فیبر مورد نیاز برای هضم را نیز تامین میکند :

1 تا 2 لیوان شیر کم چرب (300 میلی لیتر)

یک فنجان پودر پروتئین (25 تا 35 گرم)

دو قاشق عسل یا تعدادی خرما

فروشگاه برگ سبز این محصول را در بسته بندی 1000 گرمی آماده نموده و به فروش می رساند. شما می توانید این محصول را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید و از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید.

 

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.