کربوهیدرات شکلاتی و بدنسازی

بدنسازی یک نوع ورزش می باشد که می توان گفت تمام ورزشکاران رشته های دیگر از آن استفاده می کنند که بدنی ورزیده و آماده داشته باشند. خیلی واضح است که برای بدنسازی و رسیدن به تناسب اندام دلخواه باید تمرین های زیادی انجام داد، اما در کنار تمرین باید تغذیه ای که به بدن انسان مواد مغذی مانند پروتئین و کربوهیدرات را می رساند، داشته باشید.

یکی از محصولات ممتاز برای دریافت کربوهیدرات در بدنسازی، کربوهیدرات شکلاتی می باشد. این محصول از فروشگاه گیاه سبز، علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد و انرزی شما را هم تامین می کند.

بدنسازی و فواید آن

بدنسازی و فواید آن

اصلی ترین نتیجه بدنسازی برای هر فرد، چه آقا و چه خانم، تناسب اندام و سلامتی می باشد. هر فردی برای اینکه عضله سازی کند و بدنی آماده و قدرتمند داشته باشد، باید به دنبال بدنسازی برود. بدنسازی اهداف متفاوتی دارد. هر فرد با توجه به نیازش باید تمرین های خاصی انجام بدهد و از مکمل های ویژه ای استفاده کنند. توجه داشته باشدی که محصول هر بدنسازی، حجیم شدن بدن و عضلات نمی باشد.

نقش مکمل ها در بدنسازی

مکمل ها و پودر های ورزشی کمک شایانی به بدنسازی می کنند. وجود آن ها برای عضله سازی لازم است. ترکیبات مکمل ها باعث تزریق مواد مغذی به بدن می شوند. همین مواد مغذی باعث به راه افتادن فرآیندی در بدن برای عضله سازی و تناسب اندام می شود.

لازم است که این موضوع را بدانید که مکمل های ورزشی، به هیچ وجه نمیتوانند جایگزین وعده های غذایی اصلی شوند. مکمل های ورزشی تمام مواد لازم و حیاتی بدن انسان را ندارند. در واقع کامل کننده دیگر مواد غذایی هستند که در طول روز آن ها را مصرف می کنیم.

برای بهره بردن از مکمل های وزشی باید به چند نکته عمل کنید:

  • اصل بودن مکمل و اطمینان از فروشگاهی که از آن خرید می کنید.
  • مقداری که از آن استفاده می کنید، مهم است.
  • زمان مصرف هر مکمل ورزشی، دارای اهمیت فراوانی می باشد. ( استفاده از مکمل ها در زمان مناسب بهره وری از آن ها را بالا می برد.  

با برنامه تمرین کردن از مهمترین چارچوب هایی می باشد که هر ورزشکار باید رعایت کند. بدون برنامه به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهید کرد. از همان روز های ابتدا به فکر عضله سازی نباشید. با برنامه به عضله های مورد دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد؛ اما با صبر و حوصله. هر مکمل یا پودری را مصرف نکنید. مکمل مصرفی باید حتما با نظر مربی و متخصص تغذیه تان تایید شده باشد.

رابطه کربوهیدرات و بدنسازی

کربوهیدرات ها از اصلی ترین مواد مغذی هستند که هر فردی باید مقداری از آن را برای داشتن سلامتی مصرف کند. کربوهیدرات ها به 4 دسته منوساکاریدها ، دیساکاریدها ، پلی ساکاریدها و الیگوساکاریدها. کربوهیدرات ها، برای بدن، وظیفه تولید انرژی را دارند. مقادیر اضافی آن ها در بدن به شکل چربی و گلیکوژن ذخیره می شوند.

از ویژگی های کربوهیدرات در بدنسازی می توان به چربی سوزی اشاره کرد. مسئولیت دیگر کربوهیدرات ها کنترل حجم عضلات می باشد. دریافت میزان کافی از کربوهیدرات باعث افزایش تولید پروتئین در سلول های عضلات می شود. افزایش پروتئین موجود در عضلات، باعث حجیم شدن آن ها می شود.

انسولین یک هورمون پر اهمیت در عضله سازی می باشد. وجود انسولین در بدن سبب تکثیر آمینو اسید ها در عضله ها می شود. وجود آمینو اسید ها در عضلات، به فرآیند عضله سازی را سرعت می بخشند. با توجه به مراحل تاثیر انسولین بر عضلات، سطر بعدی را مطالعه کنید.

مصرف کربوهیدرات سبب ازدیاد تولید انسولین می شود. 

گلیکوژن از با اهمیت ترین سوخت ها برای انجام فعالیت های بدنسازی می باشد. کربوهیدرات ها برای زمان زیادی انرژی را دربدن ذخیره می کنند. کربوهیدرات های پیچیده که در سیب زمینی و غلات وجود دارند از جمع شدن چربی ها در بدن ممانعت می کنند و سطح قند خون را تنظیم می کنند و به حالت پایدار می رسانند.

بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات پس از انجام فعالیت های سخت ورزشی می باشد. مصرف کربوهیدرات، بلافاصله بعد از از تمرین سبب افزایش انسولین در بدن می شود. افزایش انسولین هم به عضله سازی کمک می کند.

کربوهیدرات های پیچیده شامل میزان فراوانی از فیبر می باشند. فیبر برای بدن سازی و عضله سازی موثر می باشد.

کربوهیدرات شکلاتی

خواص کربوهیدرات شکلاتی

از بین منابع کربوهیدرات ها، کربوهیدرات شکلاتی یک پیشنهاد مخصوص برای بدنسازی می باشد. طعم شکلاتی یکی از محبوب ترین طعم ها در جهان می باشد که کمتر کسی از آن بدش می آید. طعم شکلاتی این کربوهیدرات باعث می شود که اشتیاق شما برای خوردن بیشتر شود. با مصرف کربوهیدرات شکلاتی، بدون درنگ انرژی مورد نیاز خود را فراهم کنید.

کربوهیدرات شکلاتی کاربرد های بسیاری در حوزه بدنسازی دارد. متاسفانه خیلی از افراد به مصرف کربوهیدرات اعتقادی ندارند و مصرف کردن آن را تنها کاری بی فایده و مضر می دانند. آن ها معتقدند که مصرف کربوهیدرات، باعث افزایش چربی ها در بدن می شوند. ولی این گونه نیست. شما با کمی تحقیق و کنکاش متوجه این قضیه می شوید.

همه افراد به خصوص ورزشکاران و بدنسازان در طول روز به انرژی زیادی نیاز دازند. محصولی که به آن ها این انرژی را اهدا کند، می تواند مورد توجه قرار گیرد. حالا اگر همان محصول طعم مطلوبی مانند طعم شکلاتی داشته باشد، محصول را جالب تر می کند. کربوهیدرات شکلاتی همان محصولی است این خصوصیت ها دارد. کربوهیدرات شکلاتی علاوه بر این که پروتئین ساز می باشد، انرژی مورد نیاز شما را هم تامین می کند.

خوب است این مسائل را بدانید:

  • برای انجام ورزش های قدرتی و سنگین به مصرف کربوهیدرات نیاز پیدا خواهید کرد.
  • بدن ورزشکاران تا 6 ساعت بعد از پایان یافتن تمارین خود به مصرف کربوهیدرات نیاز جدی پیدا خواهد کرد.
  • مصرف کربوهیدرات ها یکی از لازمه های ساخت بدنی حجیم می باشد.
  • اگر قصد افزایش وزن خود را دارید، می توانید از این محصول، البته با برنامه ای از قبل مشخص شده، استفاده کنید.

اگر بدن، میزان بسیار کمی کربوهیدرات دریافت کند، چه اتفاقی رخ می دهد؟

خیلی ساده می گویم: مصرف نکردن یا مصرف کم کربوهیدرات، سبب تجزیه پروتئین موجود در عضلات می شود. زمانی که کربوهیدرات به بدن شخصی وارد می شود در آغاز کار به گلوکز (قند ساده) تبدیل می شود. زمانی که کربوهیدرات کم باشد، یعنی گلوکز هم کم است. اگر کلوکز کم باشد، بدن برای تکمیل ظرفیت گلوکز خود، پروتئین و چربی بدن را به گلوکز تبدیل می کند و این یعنی که هر چه رشته کردید پنبه می شود. نبود پروتئین، برای عضلات مشکل ساز خواهد بود.

کربوهیدرات شکلاتی را از کجا تهیه کنیم ؟

فروشگاه اینترنتی گیاه سبز، کربوهیدرات شکلاتی را در بسته های 500 و 1000 گرمی با قیمتی مناسب به فروش می رساند. در واقع کربوهیدرات شکلاتی مخلوطی از مالتودکسترین و مقدار کمی پودر کاکائو است که اثرات مثبتی روی بدنسازی دارد.

 

صحبت پایانی

اهمیت کربوهیدرات روی سلامتی و بدنسازی اثبات شده است. البته مصرف نکردن یا بیش از حد مصرف کردن آن هم می تواند خطرساز باشد. کربوهیدرات شکلاتی برای آن دسته افرادی است که علاوه بر فواید یک مکمل، به دنبال طعمی خاص هم هستند.