پرسش و پاسخ دارچین سیلان

دارچین سیلان مدتی است به یکی از ادویه‌های بسیار پرطرفدار تبدیل شده اما به دلیل اینکه به تازگی در بازار کشور عرضه شده است، سوالات زیادی در مورد آن مطرح میشود. در این مطلب از برگ سبز تلاش کردیم تعدادی از پرتکرارترین سوالات را جمع آوری کنیم و پاسخ به 15 پرسش متداول درباره دارچین سیلان را به شما تقدیم نماییم.

امیدواریم اطلاعات پیش رو برایتان مفید باشد

پرسش و پاسخ دارچین سیلان

  • دارچین سیلان چیست؟

دارچین سیلان یک ادویه محبوب است که از پوست داخلی درخت دارچین Cinnamomum verum گرفته می شود. این درخت بومی سریلانکا است.

دارچین سیلان دارای طعم ملایم‌تر و شیرین‌تری نسبت به دارچین کاسیا است، عطر کمتری دارد و رنگ آن روشن‌تر می‌باشد. ضمن اینکه از نظر پارامترهای سلامتی، دارچین سیلان سالمتر است.

برگ سبز مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد میدهد
تفاوت دارچین سیلان و کاسیا
  • خواص دارچین سیلان چیست؟

دارچین سیلان حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی است که به آن خواص درمانی متعددی می بخشد. برخی از مهم ترین خواص دارچین سیلان عبارتند از خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی و خاصیت ضد سرطانی.

  • این محصول چگونه می‌تواند در درمان دیابت کمک کند؟

دارچین سیلان ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. دارچین سیلان فعالیت مشابه انسولین را تحریک می‌کند. این کمک می‌کند تا مقاومت انسولین در بدن کاهش یابد. این موضوع میتواند منجر به افزایش متابولیسم گلوکز در کبد شود.

  • این ادویه چگونه می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر کمک کند؟

دارچین سیلان ممکن است به کنترل سطوح بالای گلوکز در مغز کمک کند. اپیزودهای هایپرگلیسمی در افراد مبتلا به دیابت میلیتوس (دیابت شیرین) رخ می‌دهد.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در کنترل فشار خون کمک کند؟

همه انواع دارچین حاوی اسید سینامیک هستند. این اسید خاصیت ضد التهابی دارد. خاصیت ضد التهابی کمک می‌کند تا خون به راحتی در بدن جریان یابد و فشار کمتری روی قلب ایجاد کند.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در پیشگیری از سرطان کمک کند؟

این محصول بخشی از یک مطالعه بود که نشان داد فعالیت آنزیم آنتی اکسیدان را افزایش می‌دهد. این به این معنی است که ممکن است از برخی از انواع سرطان پیشگیری یا آن را درمان کند.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند؟

ضعف قلب به دلیل مشکلات در سیستم قلبی-عروقی اغلب باعث بیماری قلبی می‌شود. دارچین سیلان به عملکرد قلبی-عروقی کمک می‌کند و به عملکرد سالم قلب کمک می‌کند.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های عصبی کمک کند؟

این نوع دارچین میتواند به بهبود چگونگی پاسخ مغز به انسولین کمک کند. این اثر متابولیکی همچنین باعث می‌شود دارچین سیلان در شرایط عصبی مانند بیماری آلزایمر مفید باشد.

محصول پیشنهادی: خرید دارچین سیلان

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در درمان اضافه وزن کمک کند؟

دارچین سیلان ممکن است به کاهش وزن کمک کند اما علائم و شواهد کمی در این مورد وجود دارد. تنها موردی که میتواند اثر این محصول بر کاهش وزن را تایید کند، تاثیر آن بر میزان قند خون و همچنین افزایش متابولیسم میباشد.

در حال حاضر اطلاعات قابل اعتمادی در مورد اینکه دارچین سیلان چگونه می‌تواند در درمان افسردگی کمک کند وجود ندارد.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در درمان سرماخوردگی کمک کند؟

در خصوص تاثیر این نوع دارچین یا سایر انواع آن، تا کنون، تحقیقات علمی خاصی انجام نشده و بنابراین نمیتوان با قطعیت در این خصوص نظر داد اما به هر حال، با توجه به خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد اکسیدانی و همچنین گرم کنندگی بدن، میتوان بر این باور بود که مصرف این محصول میتواند به پیشگیری و درمان سریعتر سرماخوردگی کمک کند.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در درمان آرتریت کمک کند؟

در حال حاضر اطلاعات قابل اعتمادی در مورد اینکه دارچین سیلان چگونه می‌تواند در درمان آرتریت کمک کند وجود ندارد. البته خاصیت ضد التهابی دارچین میتواند موجب کاهش درد یا تورمهای ناشی از درگیری با بیماری آرترید روماتوئید شود. در یک تحقیق کوچک که در ایران انجام شده، مشخص گردیده افرادی که روزانه 2000 میلیگرم دارچین سیلان مصرف میکنند، با کاهش سطح پروتئینهای التهابی مواجه میشوند که میتواند منجر به کاهش عوارض بیماری آرترید روماتوئید شود اما به هر حال، هیچ دلیل علمی مبنی بر اینکه مصرف دارچین، موجب درمان این بیماری شود وجود ندارد.

  • دارچین سیلان چگونه می‌تواند در درمان آسم کمک کند؟

این محصول، خواص ضد التهابی و ضد اکسیدان دارد که می‌تواند در کاهش التهاب مرتبط با آسم مفید باشد؛ با این حال، باید توجه داشت که شواهد علمی قاطع و مستقیمی برای این موضوع وجود ندارد. یعنی، در حال حاضر ما نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که مصرف دارچین سیلان به تنهایی می‌تواند آسم را درمان کند.

  • چگونه می‌توان دارچین سیلان را در رژیم غذایی گنجاند؟

دارچین سیلان می‌تواند به عنوان ادویه در دسرها، نوشیدنی‌ها و انواع غذاها استفاده شود و استفاده تا 6 گرم در روز برای افراد بزرگسال مجاز است.