مزایای چای ماسالا

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی گیاه سبز می خواهیم در مورد یکی از برجسته ترین و اصیل ترین نوشیدنی های هند صحبت کنیم. چای ماسالا یک چای خوش طعم، خوش عطر و پر از مزایا می باشد. زنجبیل، رازیانه، فلفل سیاه، هل، دارچین و چای سیاه اعضای تشکیل دهنده چای ماسالا هستند. نام دیگر چای ماسالا، چای مصالح می باشد. طعم این چای ترکیبی از طعم تند و شیرین می باشد.

این چای هندی ارزش غذایی بالا و قابل قبولی دارد. اگر برای رژیم یا برنامه غذایی خود به یک نوشیدنی مفید نیاز دارید، به این چای هندی با کالری کمتر از 100، نگاه ویژه ای داشته باشید. اگر این چای را همراه شیر یا شکر مصرف نکنید، در واقع با یک نوشیدنی شامل صفر درصد چربی مواجه هستید. همراه ما باشید با معرفی مزایای گرانبهای چای ماسالا.

خواص و مزایای چای ماسالا

چای ماسالا؛ معجزه لاغری

یکی از مزایای برجسته ی چای ماسالا ممانعت از افزایش وزن می باشد. چای ماسالا معمولا با شیر گاو یا شیر سویا تهیه می شود. هم شیر گاو و هم شیر سویا منبع مناسبی برای دریافت پروتئین هستند. پروتئین های شناخته شده، احساس گرسنگی فرد را سرکوب می کنند. در نتیجه مصرف چای ماسلا به پیشگیری از پرخوری و کاهش گرسنگی کمک می کند.

بر اساس برخی از تحقیقات و مطالعات، استفاده از چای ماسالا موجب کاهش کالری مواد غذایی مصرفی می شود. همچنین روی کاهش چربی شکم هم موثر واقع می شود.

فلفل سیاه جزء ترکیبات اصلی چای ماسالا می باشد. جالب است بدانید که فلفل سیاه موجب بازدارندگی از تجمع چربی در بدن می شود. البته این نتایج رو حیوانات انجام شده و اثرات آن روی انسان به ثمره نهایی نرسیده است. چای ماسالایی که همراه شیر آماده شده باشد، حاوی تقریبا 60 کالری می باشد.

چای ماسالا؛ خاصیت ضد التهابی

ترکیبات موجود در چای ماسالا، به ویژه ادویه ها، با هم اتحادی نفوذ ناپذیر تشکیل داده اند. این ادویه ها دست به دست هم داده و به سمت هدفی مشترک حرکت می کنند. وزنه مزایا ضد التهابی چای ماسالا، بیشتر روی زنجبیل سنگینی می کند. برا اساس تحقیقات علمی به اثبات رسیده، زنجبیل روی کاهش التهاب بدن موثر و مفید می باشد.

میخک هم مانند زنجبیل عمل می کند و به کمک زنجبیل می آید. در ضمن، زنجبیل و میخک جزء دارو های ضد درد به شمار می آیند.

چای ماسالا

چای ماسالا؛ خواص آنتی اکسیدانی

چای ماسالا بر پایه چای سیاه بنا شده است. خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد. هل و میخک هم وظیفه خود را به درستی انجام داده و موجب کاهش کلسترول می شوند و علاوه بر این مزیت، کلسترول خوب را هم افزایش می دهند. ادویه های موجود در چای ماسالا باعث کنترل فشار خون هم می شوند.

ماسالا؛ کمک همه جانبه به دستگاه گوارش

هر کدام از ترکیبات چای ماسالا مسئولیتی دارند و با انجام درست آن مسئولیت ها، مزیت دیگری به مزایای چای ماسالا اضافه می کنند. به عنوان مثال میخک، هل و دارچین، دارای خواص ضد باکتریایی هستند. خواص ضد باکتریایی به بازدارندگی از عارضه زخم معده و عفونت معده کمک می کنند. زنان باردار هم می توانند روی زنجبیل چای ماسالا، برای درمان تهوع حساب باز کنند.

فلفل سیاه هم خودی نشان می دهد و با ازدیاد آنزیم های گوارشی به سلامت سیستم گوارشی و هضم درست غذا، یاری می رساند.

https://greenherb.ir/product/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7-%da%86%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d8%b4%da%a9%d8%b1-100-%da%af%d8%b1%d9%85%db%8c/

چای ماسالا؛ سلامت قلب خود را بدست آورید

یکی از مزایای ارزشمند چای ماسالا، سلامت قلب می باشد. بر اساس برخی شواهد و مطالعات، دارچین، یکی از ترکیبات چای ماسالا، اثرات خوبی روی کاهش سطح فشار خون می گذارد. همچنین چای سیاه (پایه چای ماسالا) روی کاهش کلسترول بدن تاثیرگذار می باشد. در کل، نوشیدن چای سیاه ریسک مبتلا شدن به بیماری قلبی را می کاهد.

برای سلامت قلب چای سیاه و دارچین حرف اول را می زنند و به کمک قلب می آیند.

چای ماسالا؛ استرس و افسردگی را از خود دور کنید

متاسفانه امروزه با توجه به مشکلات فراوان، آمار بیماری هایی نظیر افسردگی بالا رفته است. انجام برخی از حرکات و رفتار می تواند به درمان اینگونه بیماری ها کمک کند. تغذیه هم نقش موثری روی درمان افسردگی دارد. کافئین موجود در چای ماسالا، سبب دور کردن استرس و اضطراب و نزدیک کردن شادی و نشاط می شود.

هل هم بیکار نمانده و به کمک کافئین آمده تا به سلامت روانی ما کمک کند. مصرف هل موجب کنترل احساس تغییر نوسان می شود. در کل، چای ماسالا نوشیدنی مقوی است که سلامت روانی افراد هم برایش اهمیت دارد.

چای ماسالا؛ راه حلی برای برطرف کردن نفخ

اگر برنامه غذایی منظم و صحیحی نداشته باشید، غذایی که می خورید به درستی و به آسانی هضم نمی شود. موادی که ساختار چای ماسالا را شکل می دهند، عاملی مهم برای هضم غذا می باشند. مصرف چای ماسالا، نفخ معده را کاهش می دهد. در واقع، چای ماسالا به فرآیند گوارش مواد غذایی، کمک قابل توجهی می کند.

چای ماسالا

نحوه آماده کردن این چای هندی

آنچه در ادامه میخوانید،

دارچین، فلفل سیاه، میخک، هل و بادیان یا انیسون ستاره را به مدت 2 دقیقه در تابه ای تفت دهید و اجازه دهید تا خنک شوند. بعد از خنک شدن محتویات داخل تابه، ادویه ها را به پودر تغییر شکل دهید.

آب را به جوش آورید و سپس چای سیاه و شکر را به آب اضافه کنید

بعد از اینکه چای شروع به رنگ دهی کرد، شیر و سپس ادویه ها را اضافه کرده و چند دقیقه با حرارت کم بجوشانید، هم بزنید و هوادهی کنید

سپس چای را صاف کرده و نوش جان کنید

چای ماسالا هم جزء نوشیدنی های گرم و هم جزء نوشیدنی های سرد به حساب می آید. با توجه به سلیقه تان می توانید از طعم آن چه به صورت سرد و چه به صورت گرم لذت ببرید.

خرید چای ماسالا

برای خرید چای ماسالا از یک فروشگاه اینترنتی معتبر، می توانید به فروشگاه اینترنتی برگ سبز اطمینان کنید. فروشگاه اینترنتی برگ سبز، چای ماسالا بدون شیر و شکر را در بسته های 100 گرمی عرضه می کند. البته چای ماسالای فوری که دارای شیر خشک و شکر میباشد نیز از فروشگاه ما قابل تهیه است

این چای هندوستانی طبیعت گرمی دارد و عطر آن بسیار خاص می باشد. نوشیدن این چای بدن شما را در برابر سرماخوردگی مقاوم می کند. همچنین برای بدست آوردن انرژی مورد نیازتان، می توانید روی مزیت های این چای تکیه کنید.

 

صحبت پایانی

کاهش وزن و مقابله با سرماخوردگی از مهمترین مزایای چای ماسالا می باشند. وجود مقادیر فراوان از آنتی اکسیدان ها در چای ماسالا، به پیشگیری از انواع سرطان ها کمک می کنند.

چای ماسالا علاوه بر داشتن طعم و عطری خاص، به شما مزایای بیشماری هدیه می کند. کم کالری بودن این نوشیدنی تقطه قوت آن محسوب می شود. افرادی که به دنبال تناسب اندام و نوشیدنی های کم کالری هستند، نباید این نوشیدنی پر خاصیت را از دست بدهند.