عضله سازی با پروتئین وی هیلمار

پروتئین وی هیلمار یک کنسانتره 80٪ پروتئین آب پنیر فشرده شده کاربردی است که  از آب پنیر لبنی تازه و شیرین به کمک یک فیلتراسیون تهیه شده است. اصلی ترین فایده پروتئین وی هیلمار عضله سازی می باشد. این ماده در مخلوط پودر شده، غنی سازی تغذیه ای، سوپ، سس و موارد پزشکی استفاده می شود.

پروتئین وی هیلمار کنسانتره  یکی از شناخته شده ترین انواع پروتئین وی موجود در بازار است. کنسانتره هیلمار دارای 82 درصد پروتئین و ایزوله آن دارای 92 درصد پروتئین زود جذب میباشد. هر اسکوپ 30 گرمی از این پودر دارای 24.7 گرم پروتئین است. میزان پروتئین ثبت شده برای این محصول در برگه آنالیز 82/5 درصد و حداقل میزان مجاز پروتئین 80 درصد ذکر شده است.

انواع گوناگون پروتئین وی 

  • ایزوله: نوع فرآوری شده که چربی و لاکتوز آن تا چند درصد بیشتر از کنسانتره حذف شده و نود درصد از وزن آن را پروتئین خالص تشکیل می‌دهد. مانندکنسانتره طعم شیر در آن احساس می‌شود.
  • کنسانتره: متداول ترین نوع پروتئین وی می‌باشد که بشترین میزان تولید و مصرف را در بین سایر انواع پروتئین وی دارد. لاکتوز در هر دو نوع پروتئین وی (کنسانتره و ایزوله) کاهش داده شده است.
  • بومی: این نوع مستقیماً از شیر و نه از ته‌مانده فرایند پنیرسازی تشکیل می‌شود که در دو نوع کنسانتره و ایزوله عرضه می‌شود.
  • هیدرولیز: شکلی از پروتئین وی است که هدف آن هضم و جذب سریعتر در بدن است اما اغلب قیمت آن بسیار بیشتر از سایر پروتئین هاست. معمولاً هم حساسیت آلرژیک کمتری در افراد حساس ایجاد می‌کند.

خواص پروتئین وی هیلمار:

  • قابلیت پخش سریع در آب سریع
  • حاوی بهترین آمینو اسید
  • قابلیت هضم بالا
  • پایداری اسید بالا
  • حداقل میزان کربوهیدرات
  • قابلیت حل پذیری بالا
  • حاوی موتد معدنی کم
  • غنی از پروتئین عالی
  • غیر GMO (با اجزای مهندسی ژنتیکی تولید نشده است)

مشخصه های فیزیکی پروتئین وی هیلمار:

پروتئین وی هیلمار یک پودر کرم رنگ با عطر و طعم شیرین و مطلوب است.

ارزش غذایی:

  • کالری: 111
  • پروتئین: 24 گرم
  • کربوهیدرات کل: 0/8 گرم
  • چربی کل: 2 گرم
  • کلسترول: 11میلی گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • فسفر: 83 میلی گرم
  • سدیم: 40 میلی گرم
  • پتاسیم: 159 میلی گرم
  • کلسیم: 155 میلی گرم

عضله سازی

تاثیرات پروتئین وی هیلمار در عضله سازی:

مکمل ها به گونه ای طراحی شده اند که شکافهای تغذیه ای یک رژیم کامل و متنوع را پر کنند. دریافت بیشتر پروتئین رژیم غذایی روزانه خود از گوشت و ماهی قرمز و ماهی راه خوبی است ، زیرا شما همچنین ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای سلامتی مطلوب را مصرف می کنید.

مصرف اصلی مکمل‌های پروتئین آب پنیر برای رشد و نمو عضلات است. در حین ورزش ، پروتئین‌های عضلانی به اسیدهای آمینه آزاد تجزیه می‌شوند و سپس برای تولید انرژی و فرآیند اکسیداسیون در میتوکندری‌ها رها می‌شوند. خوردن مکمل‌های پروتئین آب پنیر  باعث بهبود سنتز پروتئین بدن پس از ورزش می‌شود زیرا باعث افزایش اسیدهای آمینه آزاد در بدن می‌شوند.

پروتئین هیلمار مکملی مناسب برای دوره ی حجم بدنسازی و انجام تمرینات سنگین میباشد. در سال ۲۰۱۰ ارگان سلامت غذایی اروپا ادعاهای موجود برای پروتیین وی را آزمایش کرد که البته به هیچ منبعی در آن اشاره نشده بود و البته نتیجه متضاد موارد زیر هم گزارش نشده بود:

  • افزایش حالت سیری که منجر به کاهش نیاز به انرژی دریافتی می‌شود
  • کمک به دستیابی به وزن نرمال
  • رشد یا حفظ توده عضلانی
  • افزایش توده بدون چربی بدن در طول محدودیت دریافت انرژی و تمرینات مقاومتی
  • کاهش توده چربی بدن در طول محدودیت دریافت انرژی و تمرینات مقاومتی
  • افزایش قدرت عضلانی
  • بهبود آسیب بافت اسکلتی
  • بهبودی سریع تر از خستگی عضلات بعد از ورزش

فواید پروتئین هیلمار برای بدن و سلامتی:

کاهش وزن

تحقیقات صورت گرفته ثابت کرده‌اند که پروتئین وی به کاهش وزن کمک می‌کند، در نتیجه در رژیم‌های کاهش وزن قابل استفاده است.

پشتیبانی از آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها مواد مفیدی در بدن هستند که سطح استرس و خطر ابتلا به بیماری های مزمنی همچون سرطان را کاهش می دهند. گلوتاتیون یکی از مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در بدن است.

جالب است بدانید دریافت این آنتی اکسیدان نه از مواد غذایی بلکه توسط خود بدن اتفاق می‌افتد. تولید گلوتاتیون در بدن به وجود چند اسید آمینه ضروری بستگی دارد. یکی از این اسید آمینه ها سیستئین است که معمولاً منابع محدودی دارد. پروتئین آب پنیر یکی از مواد خوراکی است که میزان قابل توجهی سیستئین دارد به همین علت می تواند تولید آنتی اکسیدان را بالا ببرد.

کاهش کلسترول

با مصرف پروتئین وی هیلمار می توانید کمک بسیار زیادی به کاهش کلسترول بد خون کنید!

آسم

پروتئین وی می‌تواند دستگاه ایمنی کودکان را در مقابل آسم تقویت کند. کودکان مبتلا به آسم که روزانه ۲ بار به‌اندازه‌ی ۱۰ گرم پروتئین وی به‌مدت ۱ ماه استفاده کنند، شاهد تقویت عملکرد سیستم ایمنی خواهند بود.

فشار خون و بیماری‌های قلبی

نوشیدنی‌های حاوی پروتئین وی باعث کاهش چشمگیر فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا می شود. باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و نیز کاهش ریسک ابتلا به سکته نیز می شود.

ضد سرطان

نتایج بسیار خوب و امیدوارکننده ای از مصرف پروتئین وی به‌صورت کنسانتره برای درمان سرطان به‌دست آمده است. مصرف پروتئین وی هیلمار می‌تواند از بروز و خطر ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کند.

محققان و متخصصان بع این نتیجه رسیدند که زمانی که پروتئین وی را به سلول‌های پروستات انسان وارد می شود، سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون به طور چشمگیری افزایش یافت. این در حالیست که آنتی اکسیدان‌هایی نظیر گلوتاتیون به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کننده سرطان کمک می‌کنند.

بهترین اوقات برای مصرف:

قبل از خواب

واقعیت این است که مصرف یک پروتئین زودجذب برای پیش از خواب آنچنان مناسب نیست مصرف پروتئین وی بسیار فوری به مصرف عضلات میرسد و در نهایت، در طول دوره خواب، هیچ پروتئینی برای مصرف عضلات وجود ندارد. مقالات فراوانی در مورد اثر مصرف پروتئین وی پیش از خواب، برای کاهش وزن وجود دارد اما در صورتی که هدف شما عضله سازی است بهتر است از یک پروتئین دیر جذب مانند پروتئین شیر پگاه یا ترکیب یک پروتئین زودجذب و یک پروتئین دیر جذب استفاده نمایید.

بعد از بیدار شدن (صبح)

افرادی که مایل به کاهش وزن، کاهش اشتها و حذف چربی از اندام خود هستند باید بدانند مصرف پروتئین آب پنیر هیلمار در این زمان بیشترین بازدهی را خواهد داشت.

همچنین برای تامین فوری پروتئین، توصیه میشود بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب از این محصول استفاده کنید. فراموش نکنید در صورتی که از یک پروتئین دیر جذب پیش از خواب استفاده نکنید، صبح با کاهش شدید میزان پروتئین مواجه خواهید شد و برای تامین پروتئین نیاز به مصرف یک پروتئین زودجذب و با کیفیت خواهید داشت.

تمرین و مصرف مکمل های ورزشی

پیش از تمرین

یکی از مهمترین زمانها برای مصرف پروتئین، پیش از تمرین است. با مصرف پروتئین وی هیلمار پیش از تمرین، پروتئین و اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را در حین تمرین به همراه خواهید داشت و نتیجه آن، تقویت عضلات و کمک به رشد بهتر عضلات خواهد بود.

بعد از تمرین

شاید بتوان گفت مهمترین و کلیدی ترین زمان برای مصرف یک پروتئین زود جذب در کنار کربوهیدرات مناسب، پس از تمرین است. بعد از تمرین عضلات شما تشنه پروتئین همراه با کربوهیدرات است. کربوهیدرات احیاء عضلات آسیب دیده شما را برعهده دارد و پروتئین موحب رشد و تقویت بافت عضلانی شما خواهد شد.

میزان مصرف

دوزهای مطلوب پروتئین وی برای هر فرد باید به طور خاص و زیر نظر متخصص تغذیه تعیین شود، زیرا نه تنها میزان فعالیت و سبک زندگی افراد بر این میزان تاثیرگذار است، بلکه کیفیت و نوع مواد فعال موجود در مکمل‌های هر شرکت سازنده نیز با دیگری متفاوت است.

در پروتئین وی هیلمار خبری از نگهدارنده های مصنوعی نیست:

استفاده از مواد نگهدارنده در محصولات غذایی بسیار شایع شده است. این مواد میتوانند در طولانی مدت موجب وارد آمدن صدمات جبران ناپذیری به سلامت مصرف کننده شوند.

خبر خوب این است که بیشتر تولید کنندگان پروتئین آب پنیر و پودر آب پنیر از نگهدارنده های شیمیایی در محصولات خود استفاده نمی کنند. برند هیلمار برای ماندگاری بهتر محصولات خود از لسیتین سویا غیر تراریخته استفاده می کند. لسیتین سویا علاوه بر افزایش ماندگاری محصولات غذایی خواص فراوانی دارد. این ماده موجب کاهش کلسترول بد می گردد.

مصرف لسیتین موجب افزایش سیستم ایمنی به ویژه در افراد دیابتی می شود. هرچند پروتئین وی کنسانتره هیلمار جزو پروتئینهای زود جذب است اما افزودن لسیتین به آن موجب تسریع فرایند هضم می گردد.

پروتئین وی هیلمار کنسانتره

تهیه پروتئین وی هیلمار:

این محصول در کیسه 20 کیلویی خریداری شده و در فروشگاه گیاه سبز در وزنهای 500 – 1000 و 2000 گرمی بسته بندی و عرضه می گردد.

همچنین شما می توانید بسته یک کیلویی پروتئین وی هیلمار کنسانتره را با تخفیف از فروشگاه گیاه سبز خریداری کنید و به عضله سازی خود کمکی بزرگ کنید.

صحبت پایانی:

پرورتئین وی هیلمار به دلیل دارا بودن 82 درصد پروتئین زود جذب و بالاترین ارزش بیولوژیکی به برجسته ترین محصول پروتئین معروف است؛ به همین خاطر ورزشکاران و بدنسازان نگاه ویژه ای به این محصول ممتاز برای عضله سازی خود دارند.