لاغری با غذا

لاغری با غذا : شاید این عنوان کمی تعجب برانگیز باشد که چطور می توان با خوردن غذا لاغر شد. اما برخی از مواد غذایی وجود دارند که مصرف آن ها می تواند به لاغری کمک کند. غذاهای دارای پروتئین برای مدت زمان زیادی می توانند باعث احساس سیری در شما شوند. در این مطلب از وبلاگ برگ سبز به بررسی چند مورد از خوراکی های لاغر کننده خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

  1. لاغری با غذا : پنیر کوتاژ

محصولات لبنی پروتئین بالایی دارند. یکی از بهترین غذاها پنیر کوتاژ است که عمدتا پروتئین با کمی کربوهیدرات و چربی کم است.

خوردن پنیر کوتاژ یک راه عالی برای افزایش مصرف پروتئین است. همچنین بسیار سیرکننده است و باعث می ‌شود که شما احساس سیری با تعداد نسبتا کمی کالری داشته باشید.

محصولات لبنی همچنین کلسیم بالایی دارند که ممکن است به سوزاندن چربی کمک کنند.

از دیگر محصولات لبنی کم‌چرب می توان به ماست یونانی اشاره کرد.

خوردن محصولات لبنی کم‌چرب مانند پنیر کوتاژ یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به پروتئین بیشتر بدون افزایش قابل ‌توجه جذب کالری است.

2.مصرف  چای ماچا برای لاغری

چای ماچا دارای کالری کمی می باشد و خوردن آن نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه به دلیل فیبر بالایی که دارد قابلیت این را دارد که فرد را تا مدتی نسبتا طولانی سیر نگه دارد همچنین توسط کاتچینی که دارد می تواند به راحتی سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب چربی سوزی شود. از دیگر تاثیرات خواص چای ماچا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث سم زدایی و دفع مواد زائد تجمع یافته در بدن می شود.
  • به درمان مشکلات گوارشی از جمله یبوست کمک می کند.
  • قند خون را در سطح نرمال نگه می دارد.
  • باعث کاهش سطح کورتیزول خون و ایجاد آرامش ( خاصیت آرام بخشی) می شود.
  • از تجمع چربی ها در ناحیه شکمی جلوگیری می کند.
لاغری با غذا
لاغری با غذا

3.آووکادوها

آووکادوها میوه منحصر به فرد هستند.

در حالی که اکثر میوه‌ها کربوهیدرات بالایی دارد اما آووکادو ها چربی ‌های سالم زیادی دارند. آن ‌ها به طور خاص در اسید اولئیک، همان نوع چربی که در روغن زیتون یافت می ‌شوند، بالا هستند.

با وجود چربی زیاد، آووکادوها شامل مقدار زیادی آب و فیبر هستند و باعث می ‌شود آن‌ ها انرژی کمتری داشته باشند و چگال تر از آنچه که ممکن است فکر کنید هستند.

علاوه بر این، آن‌ ها به راحتی به سالاد سبزیجات اضافه می ‌شوند، همانطور که مطالعات نشان می‌ دهند که مقدار چربی آن‌ ها می‌تواند جذب آنتی‌ اکسیدان را از سبزیجات ۲.۶ – تا ۱۵ برابر افزایش دهد. همچنین شامل بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله فیبر و پتاسیم هستند.

آووکادوها مثال خوبی از یک منبع چربی سالم هستند که می‌ توانید در رژیم غذایی خود در هنگام تلاش برای از دست دادن وزن بگنجانید. فقط مطمئن شوید که میزان مصرف خود را متعادل نگه می دارید.

مرتبط بخوانید : زنجبیل و لاغری چربی سوزی سریع و نحوه ی مصرف برای کاهش وزن

  1. لاغری با غذا به همراه سرکه سیب

سرکه سیب در طرفداران سلامتی به شدت محبوب است. اغلب در چاشنی ‌هایی مانند دسرها یا سالادها استفاده می‌شود و برخی از مردم آن را در آب رقیق کرده و می ‌نوشند.

چندین مطالعه مبتنی بر انسان ها نشان می ‌دهند که سرکه سیب می‌ تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

مصرف سرکه به طور همزمان به عنوان یک غذای با کربوهیدرات بالا می ‌تواند احساس سیری شما را افزایش دهد و باعث شود که مردم کالری کمتری برای بقیه روز دریافت کنند.

یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای در افراد چاق هم نشان داد که ۱۵ یا ۳۰ میلی‌لیتر سرکه در روز باعث از دست رفتن ۲.۶ – ۳ / ۷ پوند یا 1.2-1.7 کیلوگرم می ‌شود.

سرکه هم چنین نشان داده شده ‌است که پس از وعده‌های غذایی، می تواند قند خون را کاهش دهد که ممکن است اثرات سلامتی مفید متعددی در دراز مدت داشته باشد.

افزودن سرکه سیب به سالاد سبزیجات، ممکن است به رفع اشتهای شما کمک کرده و به طور بالقوه منجر به کاهش وزن بیشتر شود.

5.لاغری با غذا : دانه چیا

دانه چیا غنی از فیبر است و فیبر موجود در آن با پر کردن حجم معده موجب کاهش اشتها، شکستن چربی های تجمع یافته در ناحیه شکم و در نتیجه لاغری می شود. دانه چیا علاوه بر فیبر حاوی پروتئین، اسید آمینه و… است که این مواد مغذی نیز، در روند لاغری و کاهش اشتها بسیار موثر است. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، این است که دانه چیا آب زیادی  به خود جذب می کند و حجیم می شود در نتیجه بر روند لاغری موثر است.

لاغری با غذا
لاغری با غذا

6.آجیل و دانه های مغذی

برخلاف بالا بودن در چربی، آجیل به عنوان ماده چاق کننده که انتظارش را دارید نیست.

آن‌ ها یک اسنک بسیار عالی و حاوی مقادیر متعادل پروتئین، فیبر و چربی ‌های سالم هستند. مطالعات نشان داده‌اند که خوردن آجیل می ‌تواند سلامت متابولیک را بهبود بخشیده و حتی کاهش وزن را تقویت کند.

علاوه بر آن، مطالعات جمعیت نشان داده ‌است که افرادی که آجیل می ‌خورند سالم ‌تر و لاغرتر از آن‌هایی هستند که این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود ندارد.

فقط مطمئن شوید که زیاده‌روی نکنید چون هنوز کالری زیادی دارند. اگر شما تمایل به پرخوری و خوردن مقادیر انبوهی آجیل داشته باشید، بهتر است از آن‌ ها دوری کنید.

7.مواد غذایی سبوس‌دار

اگرچه دانه ‌های غلات در سال‌ های اخیر شهرت بدی داشته ‌اند اما برخی از آن‌ها واقعا سالم هستند.

این شامل برخی دانه ‌های کامل است که با فیبر پرشده و حاوی مقادیر نسبتا مناسبی از پروتئین هستند.

نمونه‌ های برجسته شامل جو دوسر ، برنج قهوه‌ای و کینوا هستند.

دانه های جو دوسر با رشته‌های بتاگلوکان و فیبر های قابل ‌حل باعث افزایش سیری و بهبود سلامت متابولیک می شود.

 

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 56 27 302 (0912)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.