بدنسازی با آب پنیر

بدنسازی با آب پنیر : از تمرینات ورزشی خود با مصرف پودر پروتئین آب‌ پنیر بهتر نتیجه بگیرید. پودر آب پنیر به مقدار زیادی پروتئین برای بدنسازان فراهم می کند تا یک منبع عالی از پروتئین لبنی با مقدار لاکتوز پایین را تامین کند.

از پودر آب پنیر استفاده کنید که شیرین کننده، رنگ و طعم دهنده مصنوعی ندارد. پروتئین برای رشد ماهیچه و ریکاوری ضروری است؛ پودر پروتئین آب‌پنیر، افزایش ایده‌آل پروتئین را بعد از ورزش یا هر زمان از روز، ارایه می‌ دهد!  این پودر پروتئین عاری از هر گونه مواد شیمیایی و مضر است و تحت فرآوری حداقلی قرار می ‌گیرد.

برای بدنسازی با آب پنیر چگونه باید آن را مصرف کنید؟

پودر پروتئین وی باید ظرف ۳۰ دقیقه بعد از ورزش کردن مصرف شود. بیشتر مردم ۱ تا ۲ گرم  قاشق ( ۳۰ گرم در هر قاشق ) پس از ورزش استفاده می ‌کنند. یک قاشق ۲۵ گرمی از پروتئین آب‌ پنیر، حدود ۲۰ گرم پروتئین ارایه می ‌دهد. پودر پروتئین وی باید قبل از مصرف با یک ماده مایع ترکیب شود. آن را با آب یا شیر مخلوط کنید؛ مقدار مایعی که از آن استفاده می‌کنید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. از آنجا که پروتئین آب‌پنیر هیچ طعم دهنده اضافی ندارد در صورت ترکیب با اسموتی ها، ماست و سایر نوشیدنی ‌ها می تواند گزینه خوبی باشد. اگر نمی توانید به تنهایی ترکیب پودر وی با آب را بخورید، آن را با مواد غذایی دیگری ترکیب کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

مرتبط بخوانید : چگونه آب پنیر را به پودر تبدیل کنیم؟

به یاد داشته باشید که میزان مصرف روزانه شما برای پروتئین آب‌ پنیر بستگی به اهداف پروتئین فردی شما دارد.  میزان مصرف توصیه شده روزانه پروتئین طبق استانداردهای دولت ایالات‌متحده ۰.۸ گرم به ازای هر کیلوگرم (۲.۲ پوند) وزن بدن برای بزرگسالان است. برای مشخص کردن مقدار پروتئین روزانه برای مصرف، می ‌توانید وزن خود را به پوند در 0.36 ضرب کنید. از آن جایی که یک قاشق ۲۵ گرم از پروتئین آب‌ پنیر در حدود تقریبی ۲۰ گرم پروتئین ( حدود نیمی از نیازهای روزانه پروتئین یک فرد ۱۵۰ پوندی)  ارائه می کند. ممکن است برای برخی افراد لازم نباشد که یک قاشق کامل استفاده کنند.

بدنسازی با آب پنیر
بدنسازی با آب پنیر

پروتئین وی چیست؟

شیر از دو پروتئین تشکیل شده‌است: وی و کازئین. پروتئین وی بخش مایع شیر است که به عنوان محصول جانبی تولید پنیر به دست می آید. پروتئین وی یک منبع پروتئین برتر تلقی می‌شود که شامل تمام ۹ آمینو اسید ضروری است که برای سنتز پروتئین مورد نیاز است. همچنین یکی از بهترین منابع BCAAs است که شامل سه آمینو اسید  leucine، isoleucine و valine است. هنگام انتخاب مکمل مناسب برای بدنسازی با آب ‌پنیر، سه نوع اصلی وجود دارد که شما باید در مورد آن‌ها بدانید: کنسانتره (WPC)، ایزوله  (WPI)و هیدراته (WPH) . کنسانتره پروتئین وی  (WPC) معمولا حاوی ۸۰ % پروتئین است.

فواید پودر آب پنیر برای سلامتی:

افزایش قدرت و حجم عضلات ماهیچه:  در طی یک دوره ۱۰ هفته‌ای تمرینات مقاومتی، محققان دانشگاه Baylor  تاثیرات مکمل پروتئین آب ‌پنیر و کازئین بر عملکرد ماهیچه را نشان دادند. شرکت کنندگان مرد در این مطالعه به دو گروه مکمل تقسیم شدند. یک گروه ۲۰ گرم پروتئین ( ترکیبی از وی، کازئین و ۶ گرم اسیدهای آمینه آزاد) را دریافت کردند. گروه دیگر دارونما  (placebo) به آن‌ها داده شد. این مطالعه نتیجه گرفت که شرکت کنندگانی که یک ساعت قبل و بعد از تمرینات ورزشی پروتئین آب‌ پنیر را دریافت کرده بودند، به طور قابل‌توجهی قدرت و حجم ماهیچه ‌ای بیشتری داشتند.

بدنسازی با آب پنیر و کمک به کاهش وزن، بدون از دست دادن ماهیچه : یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای که در Nutrition & Metabolism (2008) منتشر شد، اثرات مکمل پروتئین آب‌ پنیر در شرکت کنندگان بعد از رژیم غذایی کم‌کالری را بررسی کرد. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند؛ به یک گروه پروتئین آب‌پنیر داده شد و گروه دیگر یک نوشیدنی مخلوط ایزوکالریک به آن‌ ها داده شد. شرکت کنندگانی که مکمل پروتئین آب‌ پنیر دریافت کرده بودند، چربی بدن بیشتری را از دست دادند و بیشتر از گروه کنترل عضله داشتند.

بدنسازی با آب پنیر
بدنسازی با آب پنیر

رژیم کاهش وزن اغلب باعث از دست دادن ماهیچه می‌ شود که می ‌تواند متابولیسم شما را کند کند. این کار باعث می ‌شود که وقتی شما رژیم غذایی خود را ترک کردید، تمام وزن خود و حتی بیشتر از آن را دوباره به دست آورید.

دریافت پروتئین بالا ترکیب ‌شده با تمرین های مقاومتی می‌ تواند به جلوگیری از آسیب این ماهیچه ‌ها و کاهش متابولیک کمک کند.

مرتبط بخوانید : خواص پودر آب پنیر در بدنسازی،ویژه عضله سازی

شواهد نشان می ‌دهند که مصرف روزانه پروتئین به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن ممکن است نگهداری ماهیچه را تا ۳ و نیم برابر کارآمدتر کند.

جلوگیری از پرخوری : به گفته مجله بررسی Advances in Nutrition (2013), تحقیقات اخیر نشان می ‌دهد که پروتئین آب‌پنیر حس بهتری نسبت به سیری دارد که از ماهی تن، بوقلمون و یا تخم‌مرغ ایجاد می شود. همچنین شواهد نشان می‌ دهند که پودر وی در کوتاه‌مدت باعث احساس سیری بیشتری از کازئین می شود. در مقایسه با دیگر پروتئین ‌ها، پودر آب پنیر هنگامی که تاثیرات آن را روی هورمون‌های GI بررسی می‌کنند، فوق العاده عمل کرده و اشتها را تنظیم می‌ کند. تحقیقات نشان می ‌دهند که پروتئین آب ‌پنیر ممکن است در کاهش گرسنگی و جلوگیری از پرخوری مفید باشد.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدنسازی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 56 27 302 (0912)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.