خوراکی های لاغر کننده

ممکن است بهترین راه برای کاهش وزن محدود کردن غذا های سرخ‌شده، غذاهای دارای شکر اضافه، گوشت با چربی بالا و غذاهای فرآوری شده در هنگام تلاش برای تغییر وزن باشد. اگر چه خوراکی های لاغر کننده ممکن است به شما کمک کنند، اما فعالیت فیزیکی برای از دست دادن وزن و حفظ آن ضروری است. مهم است که پیش از شروع هر برنامه فعالیت فیزیکی با پزشک مشورت کنید. ما در این مطلب به چند خوراکی که به کاهش وزن کمک می کنند اشاره خواهیم کرد.

۱. تخم‌ مرغ ها یکی از خوراکی های لاغر کننده هستند.

غذاهایی که هم پروتئین و هم فیبر را تامین می ‌کنند ممکن است به کاهش وزن کمک کنند. تخم‌مرغ غذای محبوبی است، به ویژه برای صبحانه، که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه کوچک از ۲۱ مرد، محققان تاثیرات خوردن تخم‌مرغ یا خوردن یک نان ‌شیرینی برای صبحانه را بر روی جذب غذا، گرسنگی و سیری مورد مقایسه قرار دادند.

آن‌ها همچنین به سطوح قند خون، انسولین و گرلین نگاه کردند که به هورمون گرسنگی نیز مشهور است.

آن‌ ها دریافتند که مردانی که صبحانه تخم‌مرغ خورده بودند به طور قابل‌ توجهی کم‌تر از وعده غذایی بعدی و همچنین در ۲۴ ساعت بعد غذا می ‌خوردند در نسبت با کسانی که صبحانه نان ‌شیرینی می ‌خوردند.

آن‌هایی که تخم‌مرغ می ‌خوردند گزارش دادند که  احساس گرسنگی کمتری داشتند و بیش از ۳ ساعت بیشتر از افرادی که نان ‌شیرینی می ‌خوردند احساس سیری داشتند.

بعد از صبحانه، گروه تخم‌مرغ همچنین تغییر کم تری در سطح قند و انسولین خون خود داشتند و همچنین سطح گرلین نسبت به گروه نان‌شیرینی پایین‌تر بود.

محصول پیشنهادی : پودر سفیده تخم مرغ آلمانی

۲. بلغور جو دوسر از خوراکی های لاغر کننده مفید

شروع روز با یک کاسه از بلغور جو دو سر نیز می ‌تواند منجر به کاهش وزن شود.

یک مطالعه شامل ۴۷ بزرگ‌سال به تفاوت در اشتها، سیر بودن و مصرف غذای بعدی بعد از خوردن بلغور جو دو سر در وعده صبحانه را بررسی کردند.

بعد از خوردن بلغور جو دو سر، شرکت کنندگان به طور قابل‌تو جهی احساس سیری بیشتری کردند. هم چنین جذب کالری آن‌ها در ناهار بعد از خوردن بلغور جو دو سر کم‌تر بود. بلغور جو دو سر حاوی پروتئین بیشتر، فیبر بیشتر، و شکر کم‌تری است.

خوراکی های لاغر کننده
خوراکی های لاغر کننده

نویسندگان نتیجه گرفتند که تفاوت در فیبر، به ویژه نوعی از فیبر قابل‌حل به نام بتاگلوکان احتمالا مسئول نتایج است.

این مورد از خوراکی های لاغر کننده برای خرید آنلاین موجود است!

محصول پیشنهادی:بلغور جو دوسر

۳. لوبیا، نخود، عدس و نخود فرنگی

به عنوان یک گروه، لوبیا، نخود، عدس و نخود فرنگی به عنوان حبوبات شناخته می ‌شوند. آن‌ها ممکن است به دلیل اثر خود بر سیری و نیز پروتئین و محتوای فیبر، بر کاهش وزن تاثیر بگذارند.

به طور مشابه برای بلغور جو دو سر، حبوبات نیز حاوی فیبر قابل‌ حل هستند که ممکن است هضم و جذب را کاهش دهد. خوردن پروتئین منجر به انتشار هورمون سیری می ‌شود.

محققان مطالعاتی را که به اثر مصرف حبوبات بر روی کاهش وزن انجام شده بود را مورد بررسی قرار دادند.

رژیم کاهش وزن که شامل حبوبات است منجر به از دست رفتن وزن بیشتر از آن‌هایی می ‌شود که این کار را انجام نداده اند. رژیم غذایی حفظ وزن که شامل این خوراکی های لاغر کننده است نیز منجر به کاهش وزن در مقایسه با آن‌هایی می‌شود که این کار را انجام نمی‌دهند.

۴. آجیل:

مطالعه‌ای شامل زنان دارای اضافه‌وزن و چاق یک رژیم کاهش وزن همراه با ۵۰ گرم بادام در روز را با رژیم کاهش فاقد دانه های مغذی مقایسه کردند. پس از ۳ ماه، زنان در گروه بادام به طور قابل‌توجهی وزن بیشتری نسبت به زنان در گروه عاری از آجیل از دست دادند.

زنان در گروه بادام نیز کاهش بسیار بیشتری در اندازه کمر، شاخص توده بدنی (BMI)، کلسترول، تری گلیسرید و قند خون داشتند.

آجیل حاوی پروتئین و فیبر است که می ‌تواند به توضیح تاثیر آن‌ها بر وزن بدن کمک کند. آن‌ها همچنین حاوی چربی‌های سالم و دیگر مواد مغذی مفید هستند. در حالیکه آجیل‌ ها را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفت، میانه‌روی هنوز هم ضروری است چون آن‌ها یک غذای متراکم هستند. بازگشت دوباره وزن اغلب یک نگرانی برای افرادی است که به تازگی وزن خود را کاهش داده اند.

در یک مطالعه گسترده در اروپا، محققان دریافتند که افرادی که بیشتر آجیل مصرف می ‌کنند در طول یک دوره ۵ ساله کم‌ تر از افرادی که این دانه ها را نخورده بودند وزن کمتری داشتند. آن‌ ها همچنین ریسک کمتری برای اضافه‌وزن یا چاقی داشتند.

از دانه های مفید برای کاهش وزن می توان به دانه چیا ، تخم کتان و … اشاره نمود.

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه بهترین مواد غذایی ارگانیک از فروشگاه گیاه سبز از زندگی سالم خود لذت ببرید.