شام های ورزشی

شام های ورزشی : زمانی که وعده‌ های غذایی خود را آماده می ‌کنید، همیشه از کربو هیدرات‌ ها، پروتئین، سبزیجات و یک منبع چربی سالم استفاده کنید. در اینجا ۱۰ شام ۱۰ دقیقه‌ای وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

۱.  شام های ورزشی : میگو

میگو منبع بسیار غنی از چربی ‌های امگا ۳، پروتئین تولید ماهیچه و ویتامین ب ۱۲ برای انرژی است. آماده کردن میگو یخ زده آسان است، بنابراین نیازی به برنامه‌ریزی آن نیست. شما می توانید میگو و سبزیجات منجمد را در یک ماهی‌تابه تفت بدهید و آن را بر روی برنج قهوه‌ای و یا پاستا سبوس دار بریزید و با سس سویا سرو کنید.

۲.  املت

املت یکی از غذاهایی است که می توانید برای شام ورزشی از آن استفاده کنید و یک منبع سریع پروتئین با کیفیت بالا را آماده کنید. مواد اولیه املت کاملا دلخواه است و به شما این امکان را می ‌دهد که از هر چیزی که در دست دارید استفاده کنید. سبزیجات، پنیر، گوشت، گیاهان تازه و هر چه که دوست دارید. می توانید از غلات سبوس ‌دار با کربوهیدرات بالا و کره آجیل ها مانند کره بادام زمینی برای تامین چربی سالم استفاده کنید.

۳. بلغور جو دوسر یکی از شام های ورزشی خوشمزه

پنیر، گیاهان، میوه و ادویه می ‌تواند جو دوسر را به یک شام گرم و خوش‌مزه تبدیل کند. این غذابا پیاز و پودر کاری خوش ‌مزه تر می شود. بسته به ترکیب، مطمئن شوید که یک منبع پروتئین مانند تخم‌مرغ آب‌پز شده به غذا اضافه کنید.

۴. پاستا با استفاده از نخود فرنگی

پاستا به طور حتم یک غذای ساده برای شام ورزشی است. در حالی که آن را می پزید، یک قوطی کنسرو نخود فرنگی را آبکشی کنید و آن‌ ها را در فر یا روی اجاق با روغن زیتون، نمک و فلفل تفت بدهید. نخود نه تنها فیبر بسیاری دارد بلکه منبع خوبی از پروتئین گیاهی نیز می باشد. اگر می ‌توانید اسفناج تازه و یا منجمد را به سس پاستای خود اضافه کنید. می توانید از روغن زیتون یا سس گوجه‌فرنگی نیز استفاده کنید!

۵.  پیتزا یک شام ورزشی خوشمزه

برای تهیه این مورد از شام های ورزشی می توانید از مواد غذایی مفید مانند مرغ، بروکلی، اسفناج و … استفاده کنید.

شام های ورزشی
شام های ورزشی

۶. ماهی تونا

شما می توانید از ماهی تونا، قزل آلا و … برای تهیه شام ورزشی استفاده کنید. آن‌ ها منبع بسیار عالی پروتئین و چربی ‌های امگا ۳ هستند. ماهی تن یا سالمون را با ماست، خردل یا ماست یونانی و هر نوع سبزیجاتی که در دسترس دارید، مخلوط کنید. شما می توانید از پنیر نیز در این غذا استفاده کنید. با یک ظرف سوپ مورد علاقه شما شام فوق العاده ای می شود.

۷. تهیه شام های ورزشی با سالمون

می توانید از غذاهایی دریایی برای درست کردن شام خوشمزه استفاده کنید. می توانید آن ها در فر آماده کنید و یا روی اجاق طبخ کنید. می توانید از کینوا برای اضافه کردن پروتئین و غلات سبوس دار برای اضافه کردن کربو هیدرات‌ استفاده کنید.

مرتبط بخوانید : برنامه غذایی بدنسازی حجمی : این مواد غذایی ضروری اند!

۸. برگر و سیب‌زمینی شیرین

برگرها از غذاهایی هستند که سریع و راحت آماده می شوند. می توانید از گوجه‌فرنگی، اسفناج و آووکادو برای اضافه کردن چربی‌های سالم استفاده کنید. سیب‌زمینی شیرین یکی از کربوهیدرات های مفید است که دارای مواد مغذی مانند ویتامین E  و پتاسیم می باشد. سیب‌زمینی شیرین می ‌تواند به سرعت و به راحتی پخته شود. می توانید از فر برای تهیه کردن این غذا استفاده کنید.

۹.  مرغ و پنیر برای تهیه کردن شام آسان و راحت

این قطعا یکی از وعده‌های غذایی خوشمزه است که می توانید برای شام آماده کنید. برای آماده‌سازی سریع، مرغ را روی اجاق آشپزخانه بپزید و آن را با گوجه‌فرنگی خرد شده و یا سس دلخواه به همراه پنیر موزارلا ترکیب کنید. در حالی که مرغ در حال پخت غذا است، مقداری پاستا به آن اضافه کنید و با از اسفناج منجمد یا نیز استفاده کنید.

۱۰. لوبیا و برنج

این یک غذای ساده است که می توانید به راحتی آماده کنید. این غذا ترکیب غنی از فیبر  و پروتئین است. برنج را آماده کرده و آن را با ترکیبات مختلف مانند سیر، اسفناج و … امتحان کنید. شما هم چنین می‌توانید لوبیا، عدس، لوبیا سیاه، نخود  و البته یک چاشنی یا سس جدید امتحان کنید.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات بدنسازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.