غذا با جنین گندم

جنین گندم ، گندمی است که فواید سلامتی بسیاری دارد. این ماده از بخش مرکزی هسته گندم می‌آید و سرشار از فیبر، پروتئین و مواد غذایی دیگر مثل کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، روی، اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ است. خوردن جنین گندم یک راه عالی برای افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی تان است. در این مطلب چند روش که شما می‌توانید به کمک آن غذا با جنین گندم آماده کنید آورده شده است.

1.اسموتی جنین گندم و توت فرنگی: غذا با جنین گندم برای صبحانه

با این روش می توانید یک اسموتی مقوی با آب توت‌ فرنگی و جنین گندم درست کنید. ۱ فنجان (۲۲۱ گرم) توت فرنگی یخ زده و غیر شیرین، ا فنجان (240 میلی لیتر) عصاره پرتقال، ۱ / ۳ فنجان (۴۰ گرم) شیر خشک بدون چربی، ۱ / ۲ پیمانه (۱۱۰ گرم) از حبه های یخ و ¼ فنجان (28.75گرم) جنین گندم در یک مخلوط‌کن بریزید تا اسموتی برای ۲ وعده آماده شود. مواد اولیه را به هم بزنید تا کاملا صاف شوند.

شما می‌توانید جنین گندم را به هر نوع دستورالعمل اسموتی اضافه کنید. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، حدود ۱ / ۸ فنجان (۱۴.۳۸ گرم) از جنین گندم برای هر نوع آب‌میوه کافی است.

اگر دستورالعمل اسموتی شما برای ۴ وعده است، پس یک فنجان ۱ / ۲ (۵۷.۵ گرم) از جنین گندم را اضافه کنید.

محصول پیشنهادی: جنین گندم مهرآتا

2.اضافه کردن جنین گندم به ماست روشی آسان و سریع برای استفاده از این ماده مقوی

جنین گندم را به عنوان یک گزینه سریع و سالم روی ماست یونانی بپاشید. یک کاسه را با یک فنجان (240 میلی لیتر) ماست ساده یونانی پر کنید. ۱ /۴ پیمانه (۲۸.۷۵ گرم) از جنین گندم در بالای ماست بریزید. یک هلو یا سیب خرد شده را به مخلوط برای طعم شیرین و میوه‌ای اضافه کنید و از این غذا با جنین گندم ساده و سریع لذت ببرید.

غذا با جنین گندم
غذا با جنین گندم

3.غذا با جنین گندم : اضافه کردن آن به پنکیک

جنین گندم را به پنکیک اضافه کنید تا ارزش غذایی آن را افزایش دهید و یک غذا با جنین گندم آماده کنید. ترکیبات مورد نیاز برای ساختن پنکیک مورد نظر خود را آماده کنید. جنین گندم را قبل از ترکیب کردن آن‌ها به مواد مرطوب، به مواد خشک اضافه کنید و طبق معمول دستور پخت را ادامه دهید. ۱/ ۲ پیمانه (۵۷.۵ گرم) جنین گندم را برای هر ۱ فنجان(۱۲۰ گرم) آرد که در دستور العمل پنکیک ذکر شده اضافه کنید.

شاید لازم باشد مقداری شیر اضافه کنید تا مطمئن شوید که خمیر پنکیک خیلی ضخیم نیست. آن باید به راحتی از یک کاسه به داخل ماهی‌تابه ریخته شود.

بر روی پنکیک جنین گندم از ماست، عسل و میوه‌ها برای یک انتخاب سالم‌تر از شیره قند را در نظر بگیرید.

مرتبط بخوانید: جنین گندم: همه چیز در مورد جنین گندم

4.جنین گندم را به غلات اضافه کنید.

برای تهیه این غذا با جنین گندم ۱ تا ۲ قاشق چای خوری (۲.۴ تا ۴.۸ گرم) جنین گندم را به غلات صبحانه مورد نظر خود اضافه کنید. جنین گندم، فیبر اضافی را به غلات اضافه می ‌کند و سیستم گوارشی شما را در تقویت می کند.

همچنین اگر یک گزینه سالم‌ تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید غلات خود را کاملا با جنین گندم جایگزین کنید.

محصول پیشنهادی: جو دوسر پرک صبحانه

5.طرز تهیه غذا با جنین گندم

جنین گندم را با تکه های نان در میت لوف (یک قطعه گوشت چرخ کرده که آن را پخته و مثل نان ساندویچی می برند) جایگزین کنید. ۱ فنجان (۱۱۵ گرم گندم) از جنین گندم را با ۰.۵۴ کیلوگرم گوشت ۱ / ۲ پیاز خرد شده، ½ فنجان (120 میلی لیتر) شیر، ۲ قاشق سوپ خوری (۳۰ میلی‌لیتر) سس ورستر شایر و ۲ قاشق سوپ خوری (۳۰ میلی‌لیتر) سس تند، و نمک و فلفل به سلیقه خود با هم ترکیب کنید. مخلوط را در یک ماهی‌تابه بریزید و در فر به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ ° C) بپزید.

همچنین می توانید ۱ /۲ فنجان از جنین گندم را به جای بر روی ماکارونی و پنیر بریزید.

راه دیگر تهیه غذا با جنین گندم این است که آن را در کیک یا کاپ کیک قرار دهید تا ارزش غذایی خود را افزایش دهند. مقدار ۱ / ۲ پیمانه (۵۷.۵ گرم) گندم را در بالای یک کیک و یا کاپ کیک قبل از پخت آن بریزید. جنین گندم به زیر بافت کیک خواهد رفت، بنابراین دیده نخواهد شد اما ارزش غذایی دسر شما را افزایش خواهد داد.

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه جنین گندم از فروشگاه گیاه سبز از رژیم غذایی سالم خود لذت ببرید.