مکمل زود جذب

مکمل زود جذب : اغلب ورزشکاران از مکمل ها برای سرعت بخشیدن به عضله سازی و افزایش حجم عضلات استفاده می کند. مکمل های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما در صورتی که استفاده از مکمل ها به صورت اصولی و صحیح انجام نشود هیچ گونه تاثیری نداشته بلکه می تواند منجر به ایجاد آسیب شود. به طور کلی مکمل ها را می توان به دو گروه دیر جذب و زود جذب تقسیم بندی کرد.

پروتئین زود جذب را باید بلافاصله پس از برخاستن از خواب و یا قبل از انجام تمرینات ورزشی مصرف کرد. در این مطلب به چند مورد از مکمل های ورزشی زود جذب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مکمل زود جذب پودر آب پنیر :

پروتئین پودر آب پنیر یک پروتئین کامل محسوب می‌شود چون حاوی تمامی ۹ آمینو اسید ضروری است. مکمل پروتئین پودر آب پنیر همراه با ورزش مقاومتی می‌ تواند به بهبود تشکیل پروتئین ماهیچه‌ای و ارتقای رشد توده عضلانی کمک کند.

از آن جایی که این مکمل دارای پروتئین زود جذب می باشد باید هنگام صبح و قبل از انجام تمرین از آن استفاده کرد. مصرف این مکمل در زمان قبل از خواب مناسب نیست چرا که به سرعت جذب بدن شده و بدن در زمان خواب دچار کمبود پروتئین خواهد شد. دو نوع آب پنیر ایزوله و کنسانتره در دسترس است. تفاوت اصلی بین آب ‌پنیر کنسانتره و ایزوله این است که آب‌ پنیر ایزوله در مراحل فرآوری بیشتری قرار می گیرد، که منجر به یک مقدار پروتئین بیشتر با کربوهیدرات، لاکتوز و چربی کم‌تر می ‌شود. پودر آب پنیر ایزوله به طور معمول گران‌تر از نوع کنسانتره است.

پودر سفیده تخم مرغ

این مکمل نیز یکی از انواع مکمل زود جذب می باشد که زمان هضم و جذب آن 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد. پودر سفیده تخم‌ مرغ حاوی بیش از ۸۰ درصد پروتئین با کم‌تر از ۱ گرم چربی در هر وعده است. این مکمل فوق العاده حاوی آمینواسیدهای مختلف از جمله آمینو اسیدهای شاخه دار است. پودر سفیده تخم‌ مرغ روشی مناسب برای افزایش دریافت پروتئین روزانه به عنوان یک مکمل زود جذب سالم است.

تخم‌مرغ به آسانی هضم شده و یک منبع پروتئین بدون لاکتوز است. بنابراین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی توانند از مکمل هایی مانند پودر آب پنیر استفاده کنند، پودر سفیده تخم مرغ گزینه مناسبی برای آن ها است. مصرف این مکمل به رشد و افزایش حجم ماهیچه ها کمک قابل توجهی می کند. لوسین، آمینو اسید اصلی مسئول تحریک سنتز پروتئین ماهیچه ‌ها بعد از یک وعده غذایی است که به شدت در پودر سفیده تخم‌ مرغ یافت می شود.

مکمل زود جذب
مکمل زود جذب

مکمل پروتئین وی :

پروتئین وی یکی از محصولاتی است که از فرآوری شیر به دست می آید. این پروتئین از معروف ترین و پرطرفدارترین های مکمل زود جذب است. این مکمل تاثیر قابل توجهی بر روی عضله سازی و افزایش حجم آن ها دارد. پروتئین های موجود در مکمل وی زود جذب بدن شده و همچنین سریعا هضم می شود. وی با تأمین آمینواسیدهای ضروری باعث افزایش توده عضلانی خالص در ورزشکاران می‌ شود. مصرف این پروتئین به‌ سرعت قدرت و حجم عضلات را در ورزشکاران افزایش می‌ دهد. علاوه بر عضله سازی پروتئین وی باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی شده، فشار خون را کاهش داده و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

مرتبط بخوانید : مکمل برای عضله سازی : این محصولات واقعا کمک می کنند!

مکمل زود جذب پروتئین ایزوله :

این مکمل نسبت به پروتئین وی سریع تر جذب می شود. مصرف این مکمل قبل از انجام تمرینات سنگین توصیه می شود. در هر زمانی که نیاز فوری به دریافت پروتئین باشد می توان از این مکمل استفاده کرد. همچنین مصرف این مکمل باعث ریکاوری پس از تمرین می شود.

مکمل زود جذب را می توان با سایر مکمل های دیر جذب مانند پودر ایزوله سویا ، کازئین و … اضافه کرد. این باعث ایجاد مکملی با قدرت جذب متعادل می شود. برای تامین نیاز های بدن در کنار مکمل هایی که سریع جذب می شوند باید از مکمل های دیر جذب نیز استفاده کرد. مکمل های دیر جذب معمولا قبل از به خواب رفتن استفاده می شوند تا نیاز عضلات به آمینواسیدها را در طی شب تامین کنند. استفاده صحیح از انواع مکمل ها باعث می شود رشد عضلات سرعت بیشتری داشته باشند.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های طبیعی بدنسازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.
برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) –  09123022756 یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!
آرزومند سلامت شما هستیم