ناهار ورزشکاری

ناهار ورزشکاری : رژیم غذایی برای ورزشکاران بسیار مهم است و آن ها به دنبال مصرف مواد غذایی هستند که بتواند به عضله سازی و افزایش حجم آن کمک کند. در این مطلب به معرفی چند غذا برای وعده ناهار اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

ماست یونانی با گرانولا

کربوهیدرات پیچیده موجود در گرانولا برای تامین انرژی مورد نیاز بدن ضروری هستند. این وعده غذایی به همراه ماست یونانی کلسیم بدن را نیز تامین خواهد کرد که برای استحکام استخوان مفید است. همچنین پروتئین این غذا برای رشد و ترمیم ماهیچه‌ها ضروری است. ماست یونانی و گرانولا یک غذای ساده است اما برای لذت بردن از روز بسیار موثر است.

مرغ گریل شده ناهار ورزشکاری خوشمزه

بسیاری از ورزش‌کاران اعتقاد به دریافت پروتئین کافی دارند و روشی که می توان از آن برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن کرد، خوردن مرغ بریان پس از تمرینات ورزشی است. علاوه بر کمک به بازیابی ماهیچه‌های خسته از ورزش به خاطر سطح پروتئین بالا، مرغ همچنین شامل گستره‌ای از ویتامین ‌های B  است که باعث افزایش انرژی پس از ورزش می شود. اگر می‌خواهید این وعده غذای سالم را تا جایی که ممکن است سالم کنید، پوست مرغ را از بین ببرید چون این به شدت مقدار چربی اشباع ‌شده در گوشت را کاهش می‌دهد.

تخم مرغ و آووکادو

تخم‌مرغ یک منبع آسان از پروتئین برای ناهار ورزشکاری است و می توان آن را با آووکادو، گشنیز، قارچ و پیاز ترکیب کرد. آووکادو همچنین برای ورزشکاران فوق العاده است. این ماده دارای اسید فولیک، ویتامین C، E  و K می باشد که همگی دارای خواص ضد التهابی هستند برای کمک به بازیابی سریع‌تر پس از ورزش کمک می کنند. این غذا سریع آماده می شود بنابراین یک انتخاب عالی برای پس از ورزش است.

مرتبط بخوانید : شام های ورزشی : دستور شام فوق العاده برای ورزشکاران

پاستا ناهار ورزشکاری فوق العاده

آیا می ‌دانستید که اندی مورای (مرد شماره یک تنیس بریتانیا) باید ۶۰۰۰ کالری در روز بخورد تا نیازهای عظیم انرژی تنیس کار حرفه‌ای را برآورده کند؟ بدیهی است که این کالری باید از منابع سالم از جمله انواع غذاهای پاستا به دست آیند. کربوهیدرات در پاستا به بالا بردن سطح انرژی کمک می ‌کند و وقتی با گوشت ‌های بدون چربی مثل مرغ و بوقلمون همراه شده باشد، بهبود ماهیچه و افزایش قدرت آن را نیز ترویج خواهد کرد. برای اینکه این غذا حتی سالم ‌تر شود، با پاستا چند غله آن را آماده کنید تا  فیبر، آهن و اسید فولیک بهره‌مند شود.قابل توجهی دریافت کنید.

ناهار ورزشکاری
ناهار ورزشکاری

ساندویچ‌ های کره بادام‌زمینی و مربا

بسیاری از مردم فرض می ‌کنند که کره بادام‌ زمینی یک غذای ناسالم است چرا که طعم شیرینی دارد. با این حال، تا زمانی که شکر و سدیم آن طبیعی است، غذای سالم خوبی می باشد چون شامل منیزیم (برای کمک به رشد استخوان) و منبع خوبی از چربی‌ های اشباع ‌نشده سالم است. ترکیب کره بادام‌زمینی و مربا روی یک ساندویچ مورد علاقه شناگر آمریکایی است و پروتئین، ویتامین‌های B، آهن و روی را تامین می‌کند. همچنین می‌توانید موز را به ساندویچ اضافه کنید تا مصرف پتاسیم را افزایش دهید.

ساندویچ تخم مرغ

شما می تواند برای تهیه ناهار ورزشکاری ساندویچ تخم‌مرغ با پنیر، گوجه‌فرنگی، کاهو، پیاز و سس مایونز را آماده کنید. این غذا ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن شامل پروتئین و ویتامین B را تامین می کند.

ناهار ورزشکاری
ناهار ورزشکاری

لوبیا با نان تست

اغلب مردم شکایت دارند که آن ‌ها بیش از اندازه سرگرم هستند تا بتوانند زمان برای آماده کردن غذای سالم داشته باشد.اما چندین ناهار ورزشکاری وجود دارد که در مدت زمان اندکی آماده می شود. یکی از این موارد لوبیا با نان تست می باشد. آماده کردن سریع و آسان از ویژگی های این غذا است. همچنین منبع فوق ‌العاده‌ای از انرژی به دلیل شاخص پایین گلیسمیک لوبیای پخته است. این ویژگی لوبیا باعث می شود که انرژی به آرامی در طول زمان آزاد ‌شود تا شما مدت بیشتری در بهترین حالت خود عمل کنید.

سالاد ساندویچ

اگرچه ممکن است هیجان‌ انگیزترین ناهار نباشد، اما یک ساندویچ سالاد می تواند گزینه مناسبی برای ناهار ورزشکاری باشد. به خصوص اگر نان سبوس دار خورده شود، این ناهار منبع خوبی از فیبر، ویتامینB  و E  فراهم خواهد کرد. اگر تره، اسفناج و کاهو بین نان وجود داشته باشد، همچنین از ویتامین K، A، C، منیزیم و اسید فولیک بهره‌مند خواهید شد که به عملکرد ماهیچه کمک کرده، سیستم ایمنی را تقویت کرده و استحکام استخوان را ایجاد می‌ کند.

آووکادو با ماهی یک ناهار ورزشکاری فوق العاده

رژیم غذایی “پائولا رادکلیف”  که مسابقه دوی ماراتن انجام می ‌دهد، به دقت برنامه‌ریزی شده‌است، و یک وعده غذایی سالم که او بارها و بارها مصرف می کند آووکادو با ماهی سالمون است. همچنین ماهی قزل ‌آلا دارای سطح بالایی از امگا ۳ است که برای تقویت حافظه و ذهن شما عالی است.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.