هیدراته کردن بدن

هیدراته کردن بدن : زمان آن رسیده ‌است که بر روی آنچه که باعث می ‌شود احساس بهتری نسبت به بهار داشته باشیم تمرکز کنیم. در طول فصل زمستان، ما همه با پوست خشک و دهیدراته سر و کار داریم. هیدراته کردن بدن در طول سال مهم است. در این مطلب درباره ی این موضوع صحبت خواهیم کرد.

فواید هیدراته کردن بدن چیست ؟

از کمبود آب بدن خودداری کنید. این مورد واضح به نظر می ‌رسد، بله درست است. اما کمبود آب بدن می ‌تواند بر بسیاری از عملکرد های بدن از جمله سلامت قلبی، عملکرد کلیه و تعادل الکترولیت تاثیر منفی بگذارد. بنابراین مهم است که مطمئن شوید که نه تنها از مایعات درست استفاده می کنید، بلکه برای حفظ تعادل مناسب در بدن، مایعات کافی می نوشید. به طور کلی، در هر روز حداقل ۸ لیوان آب استفاده کنید. این می ‌تواند براساس سن و اندازه فرد متفاوت باشد. کودکان کم‌ سن و سال ممکن است ۵ تا ۶ فنجان در روز آب مصرف کنند. در حالی که نوجوانان ممکن است به بیش از ۱۰ فنجان در روز نیاز آب داشته باشند.

از بیماری اجتناب کنید. نوشیدن به اندازه کافی مایعات می ‌تواند به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین بسیار مهم است که زمانی که بیمار هستید هیدراته باقی بمانید. مطمئن شوید که در طول روز از مایعات استفاده می‌کنید، به خصوص اگر علائم بیماری های معده و روده، مانند استفراغ و اسهال داشته باشید. اینها برخی از علل اصلی کمبود آب در کودکان هستند.

پوست درخشان خود را حفظ کنید. کم آبی بدن انعطاف پذیری پوست شما را کم‌تر می ‌کند، که می ‌تواند پوست را زبر کند. مطالعات علمی برای تایید این مورد وجود ندارد، اما طبق شنیده های غیر رسمی، بسیاری از گزارشات بهبود وضعیت پوست را با هیدراته کردن بدن گزارش داده اند.

از یبوست جلوگیری کنید. آب کافی برای دفع منظم، به ویژه در کودکان ضروری است. اغلب کودکان از یبوست شکایت می ‌کنند و مشخص می ‌شود که در طول روز تقریبا به اندازه کافی مایعات مصرف نمی ‌کنند. انتخاب‌ های غذایی با فیبر و مواد مغذی مهم هستند، اما به اندازه کافی آب بنوشید.

هیدراته کردن بدن شما را خنک نگه می‌دارد. در واقع به تنظیم دمای بدن شما کمک می ‌کند.

هیدراته کردن بدن
هیدراته کردن بدن

برای هیدراته کردن بدن چه چیزی بنوشیم؟

پاسخ کوتاه: آب. واقعا هیچ چیز بهتری وجود ندارد و هیچ چیز نیست که بدن شما به بیش از آب خوب نیاز داشته باشد. مردم، به خصوص کودکان “از آب خوششان نمی ‌آید” اما این یک ماده طبیعی است که بدن ما به آن نیاز دارد.

با این حال، به این نتیجه می‌ رسیم که مصرف زیاد آب ممکن است خسته ‌کننده باشد. در اینجا چند گزینه دیگر وجود دارد که می‌ توانید از آن برای تکمیل مصرف آب خود استفاده کنید.

چای شیرین نشده : شما می‌ توانید یک چایی ساده یا نسخه‌های طعم دار را امتحان کنید که شیرین نشده اند.

آب طعم دار : شما می‌ توانید با مواد موجود در منزل  آب طعم دار درست کنید. هر میوه را از یخچال و یا فریزر خود بردارید و بگذارید یک شب در آب بماند تا به طور طبیعی طعم خود را به آب القا کند. ترکیبات مثل انبه و توت‌ فرنگی، سیب و دارچین یا توت و نعنا را امتحان کنید. خلاق باشید!

آب های گاز دار طبیعی : امروزه می توان قوطی ‌های آب گازدار طبیعی را پیدا کرد. به دنبال آن ‌هایی بگردید که با اسانس میوه به جای شیرین کننده های مصنوعی، طعم دار شده اند. اگر می‌خواهید محصولی را با یک شیرین کننده مصنوعی انتخاب کنید، توصیه می ‌کنیم استویا را امتحان کنید.

از شیر کم‌چرب و یا شیر شیرین نشده نیز می توان استفاده کرد.

این یک لیست کوتاه بود اما تنها نوشیدنی‌ ها هستند که توصیه می کنیم به طور مرتب مصرف کنید. نوشیدنی‌ها با شیرین کننده های مصنوعی در دنیای مدرن امروزی عادی هستند، اما بهتر است که مصرف این شیرین کننده ها را برای هر روز محدود کنید.

مرتبط بخوانید : خوراکی سالم : 7 خوراکی که توصیه می شود!

کدام نوشیدنی ها را نباید مصرف کنید؟

پیشنهاد می ‌کنیم از هر نوشیدنی که شکر دارد دوری کنید و چیزهای زیادی در این گروه از نوشیدنی ها وجود دارد. البته ما نمی ‌خواهیم سودا، نوشیدنی ‌های انرژی‌زا، چای شیرین و لیموناد یا نوشیدنی‌های قند دار مصرف کنیم. اما برخی نوشیدنی ‌های قندی که به آن ها توجه می شود شامل نوشیدنی‌ های ورزشی و آب‌میوه است که به ویژه کودکان باید از آن اجتناب کنند.

نوشیدنی‌ های ورزشی: همه نوشیدنی‌های ورزشی حاوی شکر اضافه‌شده هستند. اگر بیش از یک ساعت ورزش می‌ کنید و عرق می‌ کنید، گاهی اوقات این نوشیدنی‌ها توصیه می‌شود. اما اگر کم‌تر از یک ساعت در فعالیت هستید، آب کافی است. کودکانی که غیرفعال هستند به هیچ نوشیدنی ورزشی نیاز ندارند. در صورت نیاز نوشیدنی برای ورزش، یک قرص و یا بسته الکترولیت در آب را امتحان کنید.

آب‌میوه: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا به کودکان زیر ۲ سال مصرف شکر افزودنی را توصیه نمی‌ کند. این شامل بیشتر آب میوه می ‌شود. حتی ۱۰۰ درصد آب میوه طبیعی شکر افزودنی دارد. یک بطری ۱۵.۲ اونس آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی حدود ۴۵ گرم شکر دارد. این برابر با بیش از سه پرتقال است. به همین دلیل است که مصرف آب‌میوه برای بچه‌ها توصیه نمی شود.

هیدراته کردن بدن
هیدراته کردن بدن

توصیه‌هایی برای هیدراته کردن بدن

بعضی وقت‌ها به  نوشیدن فکر نمی ‌کنیم. گاهی اوقات در پایان روز کاری، متوجه می‌ شویم که به سختی یک بطری آب مصرف کرده ایم. به همین خاطر باید یک هدف تنظیم کنید و خود را در روزهای شلوغ کنترل کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی آب نوشیده اید.

هیدراته کردن بدن را جالب کنید. در حال حاضر بسیاری از بطری‌های آب جالب در بازار وجود دارند که مملو از رنگ‌های مختلف و شخصیت‌های سرگرم‌کننده است. خودتان و هم فرزندانتان یک بطری آب را که متعلق به خودتان است بردارید. برخی از آن‌ها برچسب زمانی دارند؛ این می ‌تواند برای روزهای پرکار و پر مشغله مفید باشد که نوشیدن را متوقف نکنید.

یک هدف مشخص کنید. در طول روز به میزان آب مصرفی توجه کنید. با یک هدف نوشیدن یک فنجان آب با هر وعده و میان وعده شروع کنید. یا یک بطری آب شیرین در نزدیکی خود داشته باشید، و سعی کنید یک بطری را تا زمان ناهار به پایان برسانید، و سپس یک بطری دیگر را تا پایان روز کاری و عصر به پایان برسانید. هدفی را انتخاب کنید که برای شما کارساز باشد!

سبزیجات و میوه‌ها بیشتری بخورید. میوه‌ها و سبزیجات می ‌توانند آب زیادی داشته باشند و این میزان به مرطوب کردن بدن شما کمک می کند.

به تشنگی اعتماد کنید. بدن شما باهوش است. یک احساس تشنگی را نادیده نگیرید. لازم به ذکر است که گاهی اوقات ما احساس گرسنگی می‌کنیم، اما ما واقعا تشنه هستیم. همیشه یک لیوان آب در نزدیکی خود داشته باشید و به بدن خود گوش دهید.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.