دسر با کینوا

دسر با کینوا : دستورالعملی که در این مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، سرشار از مواد مغذی است که می تواند به عنوان یک میان وعده برای کودکان نیز گزینه عالی باشد. دانه های کینوا نه تنها شامل فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه دارای پروتئین نیز هستند که این دانه ها را به یک ماده غذایی کامل تبدیل کرده است. در این دستور العمل از میوه ها نیز استفاده می شود که علاوه بر اضافه کردن مواد مغذی، شیرینی طبیعی به این دسر می دهد.

مواد لازم برای تهیه دسر با کینوا :

۱ فنجان کینوا، پخته‌شده

۱ فنجان جو دوسر

یک قاشق چایخوری دارچین

۱ / ۴ قاشق چای خوری نمک

۲ قاشق سوپ خوری شکر قهوه ‌ای

یک / دوم فنجان، سیب خرد شده

۱ / ۲ فنجان نارگیل خرد شده

۲ تخم‌ مرغ بزرگ

½ فنجان شکلات

دسر با کینوا
دسر با کینوا

طرز تهیه :

تمام مواد غذایی خود را در یک کاسه متوسط به جز تخم‌مرغ ترکیب کنید. ما از سیب خرد شده و نارگیل خرد شده در تهیه دسر با کینوا استفاده کردیم، اما شما واقعا می ‌توانید از هر میوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید! بعد از این که مواد با هم مخلوط می ‌شوند، تخم‌مرغ زده‌ شده را اضافه کرده و مخلوط خود را تا ترکیب کامل مواد با یکدیگر هم بزنید. با استفاده از یک اسکوپ کوکی، مقدار کمی از مواد را در هر قسمت از صفحه پخت مافین قرار دهید. صفحه های پخت کوچک یک ابزار فوق العاده آشپزخانه  هستند که می توان از آن برای تهیه انواع مختلف شیرینی ها و کوکی ها استفاده کرد این دسر توپی خوش‌مزه و لذید است و میان وعده خوبی برای بچه‌ ها و یا برای بزرگسالان هستند!  توصیه می کنیم از  قالب های مافین کوچک برای درست کردن دسر با کینوا استفاده ‌کنید.

روش پخت : فر را از قبل تا دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سپس صفحه پخت را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. زمانی که آن‌ ها پخته ‌شدند، اجازه دهید خنک شوند.

شکلات ها را در یک کاسه مناسب ماکروویو بریزید و اجازه دهید برای 2-3 دقیقه در داخل فر بماند تا ذوب شود. سپس دسر های لقمه ای را در شکلات ذوب شده آغشته کنید.

مرتبط بخوانید : آموزش 7 غذا و پیش غذا با جوانه گندم

ارزش غذایی این دسر با کینوا به شرح زیر است :

کالری : 73 کیلوکالری

کربوهیدرات : 9 گرم

پروتئین : 2 گرم

چربی : 3 گرم

کلسترول : 16 میلی گرم

سدیم : 37 میلی گرم

فیبر : 2 گرم

شکر : 2 گرم

این دسر لقمه ای کینوا به حدود 15 دقیقه برای پخت زمان نیاز دارد. از این مواد 24 عدد دسر لقمه ای کینوا تهیه می شود. همچنین کالری این دسر 73 کیلوکالری است.

نیاز به مشاوره در خصوص مواد غذایی و خرید آنها را دارید؟! این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) –  3022756 (0912) ا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.