مقابله با کرونا

مقابله با کرونا! تحقیقات اخیر، به راهی برای یک استراتژی عملی برای مقابله با عفونت‌های ویروسی RNA از جمله آنفولانزا و کرونا ویروس اشاره می‌ کند. در ایالات‌متحده، آنفولانزا در هر سال حدود ۳۰ میلیون نفر را آلوده می ‌کند و باعث مرگ ۳۰۰۰۰ نفر می ‌شود. در حالی که داروهایی وجود دارند که برای درمان آنفولانزا تایید می ‌شوند اما آن ها معمولا پرهزینه هستند، عوارض جانبی دارند و بسیار موثر نیستند. علاوه بر این، واکسیناسیون در برابر آنفولانزا می ‌تواند تنها در حدود ۵۰ درصد از افراد واکسینه شده موثر باشد. بنابراین، نیاز به جایگزین‌های ایمن‌تر و موثر در افراد مبتلا به آنفولانزا وجود دارد.در چند ماه گذشته، یک RNA کروناویروس جدید که اکنون COVID-19 نامیده می‌ شود، در چین شیوع پیدا کرده و به بیش از 12 کشور گسترش پیدا کرده و بیش از ۷۶،۰۰۰ نفر را آلوده کرده‌ و باعث مرگ 2000 نفر شده است. این کرونا ویروس جدید بسیار خطرناک‌تر از آنفلوآنزای خوکی معمولی است و نرخ مرگ و میر در حال حاضر حدود ۲.۹۲ درصد است. به عبارت دیگر، حدود ۱ نفر در ۳۳ نفر مبتلا به کروناویروس خواهند مرد. در حالی که نرخ مرگ و میر آنفلوآنزای سالانه تنها ۰.۰۵ تا ۱ درصد است. این بدان معنا است که حدود یک نفر در ۱۰۰۰ تا ۲،۰۰۰ نفر مبتلا به آنفلوآنزای سالانه کشته خواهند شد. به عبارت دیگر، COVID-19 حدود ۳۰ تا ۶۰ برابر خطرناک‌تر از آنفلوآنزای سالانه معمولی است.

مرتبط بخوانید: تقویت سیستم ایمنی با اسپرولینا : راه حلی برای جلوگیری از کرونا

هم آنفلوآنزا و هم کرونا ویروس باعث ایجاد طوفان التهابی در ریه‌ ها می ‌شوند و این طوفان التهابی است که منجر به ناراحتی حاد تنفسی، نارسایی ارگان و مرگ می ‌شود. برخی از غذا دارو ها ممکن است به کاهش التهاب ریه ناشی از  RNA ویروس‌های مختلف کمک کنند و برخی دیگر ممکن است به افزایش واکنش اینترفرون به این ویروس‌ها کمک کنند، که روش اصلی بدن برای کمک به ایجاد آنتی‌بادی ضد ویروسی برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی است.

مقابله با کرونا
مقابله با کرونا

نویسندگان توجه خود را به چندین مطالعه تصادفی بالینی در انسان‌ها معطوف کرده‌اند که بر روی مکمل‌ ها مانند n-acetylcysteine (NAC) استفاده می ‌شود که برای درمان مسمومیت استامینوفن نیز استفاده می ‌شود و همچنین برای کاهش طول مدت آنفولانزا در حدود دو تا چهار روز و کاهش شدت عفونت مورد استفاده قرار می ‌گیرد. نویسندگان همچنین اشاره می کنند غذا داروهای متعددی از قبیل اسپیرولینا، بتاگلوکان، گلوکوثامین و NAC  برای کاهش شدت عفونت یا کاهش میزان مرگ در نیمی از حیوانات آلوده به آنفولانزا موثر است. علاوه بر این، یک مطالعه بالینی در مورد آزمایش اسپیرولینا در انسان، کاهش قابل‌توجهی در بار ویروسی در افراد آلوده به HIV  را مورد اشاره قرار داد.

مرتبط بخوانید:سرخارگل (اکیناسه) و جلوگیری از کرونا : تضمین 100% تقویت سیستم ایمنی بدن!

دکتر DiNicolantonio  اظهار داشت: ” بنا بر این، روشن است که برخی غذا داروهای خاص اثرات ضد ویروسی در مطالعات انسان و حیوانات دارند. با توجه به این که هیچ درمانی برای درمان COVID-19  و درمان آنفولانزا وجود ندارد، ما از مطالعات بیشتر برای آزمایش این غذا داروها به عنوان یک استراتژی برای کمک به فراهم کردن آسودگی در افرادی که آلوده به ویروس‌های RNA کپسول دار هستند، استقبال می ‌کنیم.”

سردبیر بخش بیماری‌های قلبی و عروقی، دکتر Carl “Chip” Lavie اضافه کرد: ” با در نظر گرفتن علایق اخیر در عفونت ‌های حاد ویروسی، به ویژه کرونا ویروس و آنفولانزا، این ماده باید مورد توجه متخصصان بیماری‌های قلبی و عروقی باشد، اما همچنین طیف گسترده‌ای از پزشکان خارج از خوانندگان معمولی ما باشد.

منبع : elsevier

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آن را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.
برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912)   یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!
آرزومند سلامت شما هستیم.