تقویت کننده سیستم ایمنی

سیستم ایمنی سالم احتمال ابتلا به بیماری ویروسی و آنفولانزا را کاهش می ‌دهد. با مصرف این موارد از تقویت کننده سیستم ایمنی، شما می‌ توانید به سیستم ایمنی سالم دست پیدا کنید.

در طول فصل آنفولانزا یا ویروس بسیاری از دوستان شما ممکن است بیمار شوند اما برخی مبتلا نمی شوند، حتی زمانی که همه اعضای خانه دچار بیماری می‌ شوند. آیا تا به حال به این فکر کرده ‌اید که چرا برخی افراد اغلب بیمار می‌ شوند و برخی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت سرماخوردگی یا ویروسی قرار دارند؟ همه چیز به سیستم ایمنی بدن مرتبط است. سیستم ایمنی اولین خط دفاع از بدن ما در برابر میکروارگانیسم ‌هایی است که وارد بدن می ‌شوند. تقویت سیستم، شانس این که شما مریض شوید را کاهش می دهد. اما با این وجود داشتن یک سیستم ایمنی قوی، شما را شکست‌ناپذیر نمی ‌کند.

با تغییر کمی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود، می ‌توانید اطمینان حاصل کنید که سیستم ایمنی شما به اندازه کافی قوی است که از شما در برابر عفونت و ویروس محافظت می کند. خوابیدن به مدت ۸ ساعت، پیاده‌روی در آفتاب، داشتن یک رژیم متعادل، روش ‌های ساده ای هستند که می‌ توانند مفید باشند. از آن‌ ها پیروی کنید و شاهد تغییر در قدرت بدن خود برای مبارزه با بیماری باشید. ما در این مطلب قصد داریم به چند ماده مفید برای تقویت سیستم ایمنی اشاره می کنیم که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

1.اسپیرولینا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

پودر جلبک اسپیرولینا سرشار از پروتئین و ویتامینهای مورد نیاز بدن است. پودر اسپیرولینا سرشار از رنگدانه ها می باشد و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. مصرف پودر اسپیرولینا موجب تقویت سیستم ایمنی می شود به حدی که مصرف آن برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی ممنوع است. اسپیرولینا همچنین می تواند به کاهش و درمان حساسیت به ویژه حساسیت های فصلی کمک کند. برای تقویت دستگاه گوارش و رفع یبوست مصرف پودر اسپیرولینا را بسیار موثر می باشد.

محصول پیشنهادی:پودر اسپیرولینا

2.ژل رویال

از دیگر مواد تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، ژل رویال می باشد که به طور اعجاب انگیزی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این ماده همچنین برای درمان کم خونی و تقویت حافظه موثر است. مصرف ژل رویال برای سیستم گوارشی بدن نیز مفید است.

محصول پیشنهادی: ژل رویال

3.سر خارگل ماده ای مفید و تقویت کننده سیستم ایمنی

سرخارگل دارای خواص ضد عفونت، ضد التهاب و افزایش قوای سیستم ایمنی می باشد. این گیاه با اثر مستقیم و غیر مستقیم منجر به مسدود شدن مسیر متابولیسم شده و رشد باکتری ها را متوقف می کند. همچنین بدلیل وجود الکیلامید‌ها و پلی ساکارید‌ها اثر ضد التهابی موضعی دارد. با افزایش میزان گلبول‌های سفید باعث افزایش فاگوسیتوز شده و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را افزایش می دهد.

4.اکیناسه

این گیاه ضد ویروسی و ضد میکروبی حاوی پلی ساکاریدهایی است که تولید سلول‌ های سفید خون را افزایش می‌ دهد که با عفونت مبارزه می‌ کنند. اکیناسه به صورت عصاره یا قرص موجود است و باعث می ‌شود که بتوانید به آسانی به صورت روزانه از این گل استفاده کنید.

5.گون گزی

این گیاه به مبارزه با استرس کمک می ‌کند و کم ‌خونی را درمان می کند که می‌ تواند تعداد سلول های خون را بهبود بخشد. این گیاه را برای مبارزه با خستگی استفاده کنید و سیستم ایمنی خود را در طول فصل سرما و آنفولانزا افزایش دهید.

تقویت کننده سیستم ایمنی
تقویت کننده سیستم ایمنی

6.سیر ماده بی نظیر تقویت کننده سیستم ایمنی

سیر یک آنتی‌اکسیدان قوی با خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و آنتی ‌بیوتیکی است. این هم یک ماده طبیعی برای گرفتگی سینه و بینی است! سیر داری خواص بی نظیری برای سلامتی بدن شما است و می‌ توانید آن را به هر وعده غذایی خود اضافه کنید.

7.گیاه آقطی سیاه

این گیاه سرشار از کورستین می باشد که دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی، آنتی هیستامین و ضد التهابی می باشد. یک قاشق چای خوری از شربت آقطی می‌ تواند با علایم انفلانزا مبارزه کند و به رفع آن ‌ها کمک کند.

8.ویتامین های A – B – D – D را مصرف می کنید.

مصرف ویتامین می ‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند. ویتامین A، B۶، C، D و E می ‌توانند به افزایش قدرت سیستم ایمنی کمک کنند. ویتامین C  بزرگ‌ترین عامل تقویت ‌کننده سیستم ایمنی بدن است و فقدان آن می‌تواند موجب بیماری‌ های متعددی شود. شما می ‌توانید ویتامین C  را از  مرکبات مثل پرتقال، گریپ‌فروت، اسفناج و توت ‌فرنگی به دست آورید. با این حال می ‌توانید از پزشک خود مکمل ‌های غذایی تقاضا کنید، با این حال، دریافت طبیعی از طریق غذا بهترین راه است.

مرتبط بخوانید: لاغری با زنجبیل : 5 دستور چربی سوز!

9.برای تقویت سیستم ایمنی آغوز مصرف کنید.

آغوز اولین شیری است که از پستانداران بعد از زایمان دوشیده می شود. استفاده از شیر مادر یک آنتی بادی محافظ است که از مادر دریافت می‌ کنید. این آنتی‌ بادی به شما در مبارزه با بیماری ها در سال ‌های اولیه زندگی کمک می‌ کند. این آنتی ‌بادی دلیل این است که کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند سالم‌تر بوده و کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آلرژی ‌های غذایی را به همراه دارد. ما می‌توانیم آنتی‌بادی های آغوز را حتی وقتی که بزرگ‌سال هستیم مصرف کنیم. به شکل پودر، از گاو، بز و دیگر پستانداران به دست می‌آید، این آنتی ‌بادی می ‌تواند با آب، آب ‌میوه و شیک ترکیب شود.

تقویت کننده سیستم ایمنی
تقویت کننده سیستم ایمنی

10.زردچوبه یک تقویت کننده سیستم ایمنی

شما احتمالا درباره زرد چوبه به عنوان یک گیاه فوق العاده، با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن شنیده‌اید. اما آیا جزء تشکیل‌ دهنده فعال که به این خواص در زرد چوبه کمک می ‌کند واقعا curcumin  است؟ این یک ترکیب ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد التهاب است که برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزاهای روزمره و نیز شرایط جدی ‌تر همچون سرطان، عالی است. به علاوه، از آنجا که التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها می باشد، ضد التهاب بودن زردچوبه یک مزایای فوق العاده است.

11.زنجبیل

زنجبیل معمولا یکی از رایج‌ ترین مواد غذایی است که برای کمک به سرماخوردگی و انفلانزا مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این یک عامل قدرتمند در کمک به دفع و برطرف کردن حالت تهوع ناشی از توانایی آن برای کمک به تجزیه و دفع گاز روده و یا دیگر اختلالات است. همچنین این یک درمان خوب است که در هنگام ابتلا به آنفلوآنزا، از چای لیمو و زنجبیل یا سایر ترکیبات آن استفاده کنید. علاوه بر این، به دلیل این که زنجبیل برای حالت تهوع خوب است، نشان‌داده شده ‌است که برای بیماری حرکت، دریازدگی و بیماری مرتبط با بارداری موثر است.

محصول پیشنهادی: زنجبیل ارگانیک OAB

12.ریشه شیرین بیان تقویت کننده سیستم ایمنی

شیرین بیان برای بسیاری از بیماری ‌ها خوب است و یک قدرت فوق‌العاده برای تقویت آدرنال و حمایت از واکنش استرسی دارد. سیستم آدرنالی دقیقا با سیستم ایمنی شما مرتبط است. وقتی بیش از حد استرس دارید و غدد آدرنال خسته شده‌اند، سیستم ایمنی شما آسیب بیشتری در مقابل حمله ویروسی دارد. کمک به پشتیبانی از واکنش آدرنال ها و استرس، راه خوبی برای پشتیبانی از سیستم ایمنی است! علاوه بر آن، شیرین‌بیان به منظور افزایش ایمنی بیشتر از طریق افزایش مواد شیمیایی سیستم ایمنی که به دفع ویروس ‌ها کمک می‌کنند، نشان‌داده شده‌است.

13.نعناع

نعناع یکی از محبو ب‌ترین انواع چای و دمنوش است!  نه تنها مزه خوبی دارد و به تنفس شما کمک می ‌کند که احساس تازگی داشته باشد، بلکه عطر و طعم قوی آن می ‌تواند به تسکین گلو درد و یا ارائه چند تسکین مورد نیاز برای بیماری‌ های تنفسی کمک کند. علاوه بر این، این کار به شما کمک می ‌کند که شادابی بیشتری داشته باشید، بنابراین اگر با یک سرماخوردگی دست و پنجه نرم کنید، یک فنجان چای گرم از چای نعناع می‌تواند به شما کمک کند که یک‌ بار و برای همیشه آن را حل کنید.

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه بهترین مواد غذایی ارگانیک از فروشگاه گیاه سبز از زندگی سالم خود لذت ببرید.