دسر با تخم کتان

دسر با تخم کتان : اگر شما طرفدار پودینگ دانه چیا هستید، این دسر نیز به احتمال زیاد از دسرهای مورد علاقه شما خواهد شد. پودینگ تخم کتان بافت خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی است.

این دستورالعمل بسیار انعطاف‌پذیر است؛ شما می ‌توانید به راحتی شیرین کننده ها را اضافه کنید، بافت آن را تنظیم کنید و از هر چیزی برای تزئین آن استفاده کنید.

همچنین پودینگ تخم کتان طعم شیرین ‌تر و خوشمزه تری نسبت به پودینگ دانه چیا دارد.

از این دسر با تخم کتان می توانید برای تهیه یک صبحانه سالم با کربوهیدرات پایین استفاده کنید. از آن جایی که برای آماده سازی این دستور العمل فقط به 10 دقیقه وقت نیاز دارید، بنابراین می تواند یک گزینه صبحانه سالم برای صبح‌های پر مشغله باشد، زمانی که وقت کافی برای تهیه صبحانه ندارید و سریعا باید خانه را ترک کنید.

زمان آماده سازی:  ۱۰ دقیقه

زمان کل:  ۱۰ دقیقه

مقدار مواد لازم مناسب برای : ۴ نفر

روش آماده سازی : به صورت سرد

ویژگی ها : گیاهی، گلوتن کم، کربوهیدرات کم

مواد لازم برای تهیه دسر با تخم کتان :

۱ فنجان تخم کتان

۲ فنجان شیر ( اگر شیر ندارید می توانید از آب هم استفاده کنید، ما توصیه می کنیم از شیر بادام استفاده کنید. )

مواد لازم اختیاری: شیرین کننده مورد نیاز ، ۲ – ۳ خرمای بدون هسته و خرد شده، ۱ قاشق چای خوری عسل یا شیره افرا، یک عدد موز خرد شده

مقداری نمک

دسر با تخم کتان
دسر با تخم کتان

طرز تهیه و آماده سازی دسر تخم کتان

تخم کتان و شیر یا آب را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید.

مقدار کمی نمک و شیرین کننده انتخابی خود را اضافه کنید (این مرحله اختیاری است).

۳۰ تا ۶۰ دقیقه در یخچال بگذارید و یا یک شب صبر کنید تا به یک پودینگ با غلظت خوب تبدیل شود.

شما همچنین می‌ توانید تخم کتان را به همراه تمام مواد اولیه در یک مخلوط‌کن به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ترکیب کنید، سپس آن را در یک ظرف مناسب بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا زمانی بافت خود را بگیرد.

مواد تزئینی مورد نظر خود را روی دسر بریزید و از آن لذت ببرید.

مرتبط بخوانید : دسر با جوانه گندم : خوشمزه و مقوی!

این دسر را می توان با ماست، گرانولا، میوه‌ های تازه و آجیل برای خوشمزه تر کردن و مقوی کردن و طعم دار کردن آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم ماست وانیل دار را با توت‌ فرنگی خرد شده، موز و گردو امتحان کنید.

شما می ‌توانید با تغییر مقدار مایع، بافت نهایی این دستورالعمل را تنظیم کنید. اگر دوست دارید بافت غلیظ تری داشته باشد مقدار آب اضافه شده را کم کنید.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آن ها دارید؟! این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.