رژیم چربی سوزی

اگر قصد دارید که وزنی متعادل و بدنی خوش فرم داشته باشید، باید یک رژیم چربی سوزی فوق العاده را در برنامه زندگی تان قرار دهید. مهمترین دلیلی که باعث می شود، شما چربی سوزی کنید، سلامتی و کاهش وزن خودتان است. وجود چربی اضافی در بدن موجب بروز مشکلات فراوانی در سلامت و ظاهر شما می شود. از مضرات چربی می توان دیابت، اضافه وزن، بیماری های قلبی گوناگون و فشار خون بالا را نام برد.

در ادامه همراه ما باشید با معرفی 15 خوراکی چربی سوز و نکات پر اهمیت.

نکات مهم در رژیم های چربی سوزی

  • فیبر یکی از مواردی می باشد که وجود آن در رژیم چربی سوزی شما بسیار پر اهمیت است. فیبر و چربی رابطه عکس دارند؛ یعنی با افزایش فیبر، چربی کاهش پیدا می کند.
  • انجام ورزش و تمرینات مفید را فراموش نکنید. حتما با برنامه ورزش کنید.
  • مصرف نوشیدنی های سالم و بدون کالری، به شما در فرآیند چربی سوزی خیلی کمک خواهد کرد. یکی از نوشیدنی ها آزموده شده و سودمند قهوه سبز می باشد که باعث سوزاندن چربی ها می شود.
  • از خوردن خوراکی هایی همچون چیپس، نوشابه، انواع دسر و غذا های سرخ کردنی پرهیز کنید. مصرف این گونه خوراکی ها علاوه بر اینکه با افزایش چربی، موجب اضافه وزن شما می شود، به سلامتی تان هم صدمه جدی می زند.
  • به تبلیغات باطل و بدون اعتبار هم، هیچ اعتنایی نکنید. هیچ داروی سحر آمیزی وجود ندارد که شما را یک روزه به وزن ایده آل برساند. تنها و اصلی ترین راه چربی سوزی، تغذیه سالم و ورزش کردن است.

خوراکی هایی که سوزاندن چربی ها، از وظایفشان است

1- کرفس

شاید خیلی از افراد از طعم کرفس خوششان نیاید. اما کرفس از سالم ترین خوراکی ها می باشد. همه افراد از طعم یک سری غذا ها و خوراکی های سالم خوششان نمی آید؛ برای داشتن بدنی تندرست باید کمی سختی بکشید و مصرف آن مواردی که برای سلامتی تان مفید است را شروع کنید. کرفس یک منبع عالی برای دریافت فیبر است. (همان طور که قبلا هم اشاره کرده بودم، فیبر و چربی رابطه عکس دارند) حاوی مقدار خیلی کمی کالری می باشد؛ به همین دلیل، راه کاهش وزن را میسر می سازد. شامل ویتامین C و کلسیم است.

برای استفاده از کرفس می توانید آن را به سوپ و یا سالاد اضافه کنید. توصیه شده است که قبل از میل کردن ناهار یا شام، نصف یک لیوان معمولی، آب کرفس بنوشید تا به شست و شوی سیستم گوارشی بدنتان کمک کرده باشید.

 

2- خیار

خیار غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. همچنین دارای فیبر است. 45 کالری و 96 درصد آب در ساختار 100 گرم خیار موجود است.

آناناس

3- آناناس

آناناس دارای فیبر، تیامین، مس، C و B6 می باشد. همه این موارد کمک می کند که شما زندگی سالم تری داشته باشید. آنزیمی به نام بروملین درون آناناس وجود دارد که دارای ویژگی ضد التهابی است. همچنین وجود این آنزیم به درمان مشکلات روده کمک می کند.

4- بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر منبعی غنی از فیبر می باشد. این بلغور سالم دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. بلغور جو دوسر دارای هیچ گونه گلوتنی نمی باشد. مواد لازم و مفیدی مانند کلسیم، آهن و ویتامین A در ساختار این محصول وجود دارند. برای درمان یبوست هم کاربرد دارد. بهترین کاربرد بلغور جو دوسر، کاهش وزن و لاغری می باشد.

5- شیر بدون چربی

فواید شیر برای همه افراد اثبات شده است. ویتامین D و کلسیم موجود در شیر به تنهایی چندین خاصیت و فایده منحصر به فرد دارند. البته باید توجه داشت که برای چربی سوزی، باید یک نوع شیر بدون چربی را به رژیم چربی سوزی خود اضافه کنید.

6- چای اولونگ

این چای اسم عجیب و کمتر شنیده شده ای دارد. این چای حاوی کافئین و کاتچین می باشد. ترکیب این دو ماده، سوختن کالری در بدن را به میزان تقریبا 100 کالری در روز، زیاد می کند. نوشیدن این چای باعث ازدیاد سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شود. بر اساس یک سری تحقیقات، کالری سوزی چای اولونگ 2 برابر چای سبز می باشد.

7- پودر پروتئین

پودر های پروتئینی که امروزه کاربرد زیادی برای بدنسازان دارد، دارای فواید زیادی از جمله چربی سوزی و عضله سازی می باشد. برای مصرف پودر های پروتئین می توانید آن ها را به اسموتی ها اضافه کنید. البته اسموتی های مورد نظر باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند و مواد اولیه آن ها هم مفید باشند.

شما قادرید انواع پودر های پروتئین همانند پروتئین وی هیلمار کنستانتره را از فروشگاه اینترنتی گیاه سبز خریداری فرمایید. این محصول حاوی 82 درصد پروتئین زود جذب می باشد. مهمترین عاملی که این محصول را ممتاز کرده است، پروتئین با کیفیت آن می باشد.

8- سبزیجات

از میان سبزیجات، اسفناج یکی از بهترین گزینه ها برای رژیم چربی سوزی می باشد. اسفناج کم کالری و دارای مقادیر زیادی از فیبر می باشد. سبزیجات در تهیه خیلی از سالاد ها و غذا ها کاربرد دارند.

9- قارچ

منظور از قارچ در این لیست، قارچ تازه می باشد، نه قارچ کنسروی. قارچ یک پیشنهاد کم کالری برای لاغری می باشد. مصرف قارچ باعث افزایش حس سیری در مصرف کنندگان می شود.

10- کینوا

برای چربی سوزی کافیست که مصرف کینوا را همراه با یک برنامه مدون شروع کنید. هر فنجان کینوا دارای 5 گرم فیبر و 8 گرم پروتئین می باشد. برای لاغری، از این محصول ارزنده که حاوی روی و ویتامین E می باشد استفاده کنید.

11- سیب

می توان به سیب، لقب جادوی سلامتی را اهدا کرد. این میوه پرطرفدار و محبوب سرشار از خصوصیت هایی است که با برخی از آن ها آشنا نیستیم. سیب دارای فیبر خوراکی است و موجب بازداشتن شما از پر خوری می شود. سیب به طور طبیعی دارای خاصیت چربی سوزی می باشد. در کل، اگر قصد لاغری دارید، سیب بخورید.

12- دارچین

دارچین یکی از ادویه های پر کاربرد می باشد. نتیجه برخی از تحقیقات، حاوی این موضوع است که دارچین میزان قند خون را ثابت نگه می دارد. می توانید از دارچین در چای استفاده کنید.

13- انجیر

انجیر از آن دسته میوه هایی است که نام آن ها در قرآن آمده است. این میوه کم کالری می باشد و میزان معقولی از فیبر را وارد بدن شما می کند. این میوه خوشمزه چربی سوز و کالری سوز می باشد. در یک عدد انجیر 1 گرم فیبر و 37 کالری وجود دارد.

تخم کتان

14- تخم کتان

از بهترین موارد برای چربی سوزی، متوان به تخم کتان اشاره کرد. دلیل وجود تخم کتان در بهترین موارد رژیم چربی سوز، اسید های چرب سالم و مفیدی است که بخشی از ساختار آن را شکل داده اند. این خوراکی شامل آنتی اکسیدان، فیبر و امگا 3 می باشد. مقدار آنتی اکسیدان پلی فنول آن در مقایسه با میوه ها وسبزیجات بسیار بیشتر می باشد. مصرف تخم کتان موجب سم زدایی بدن و تخفیف کلسترول بد خون (LDL) می شود. همچنین مصرف آن باعث ازدیاد سوخت و ساز بدن می شود.

15- تخم مرغ 

ویتامین B12 موجود در تخم مرغ باعث چربی سوزی مشود. خوردن تخم مرغ در صبحانه مفید و سود رسان است. کسانی که دارای کلسترول خون بالایی هستند، باید در خوردن تخم مرغ  احتیاط کنند و حتما با پزشک مشورت کنند.

 

صحبت پایانی  

برای سوزاندن چربی علاوه بر داشتن یک رژیم چربی سوز باید تمرینات ورزشی هم داشته باشید تا بتوانید نتیجه بگیرید. این دو، یعنی تغذیه سالم و ورزش دو عامل جدانشدنی در حوزه لاغری هستند که همدیگر را کامل می کنند.