غذا با جو پرک

جو پرک ماده مغذی می باشد و می تواند در وعده های اصلی و یا برای میان وعده ها استفاده شود. تهیه غذا با جو پرک آسان می باشد و به زمان کمی برای آماده سازی نیاز دارد.

در این دستورات میتوانید از جو یا جو دوسر استفاده کنید و در این مورد، دستتان کاملا باز است

در این مطلب 11 دستور ساده با جو پرک را آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید.

۱.  غذا با جو پرک ، بلوبری و نان بیسکویتی :

۲ فنجان آرد با 3/2 فنجان جو پرک ، 4/1 پیمانه قند، ۱ قاشق سوپ خوری بکینگ پودر،  2/1 قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید. ۶ قاشق سوپ خوری از کره سرد خرد شده اضافه کنید، سپس با ۱ فنجان خامه هم بزنید تا خمیر درست شود. برای تهیه این غذا با جو پرک یک فنجان بلوبری اضافه کنید. نان بیسکویتی را به ابعاد مناسب برش بزنید و مقداری از مخلوط، شکر و جو پرک را روی آن بریزید. به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه در فر با دمای 400 درجه فارنهایت بپزید.

۲. مافین هویج 

 ۱ فنجان آرد، 2/1 فنجان آرد جو، جو پرک و کشمش، 2/1 قاشق سوپ خوری بکینگ پودر، ۱ قاشق چای خوری زنجبیل و دارچین، 2/1 قاشق چای خوری نمک و 4/1 قاشق چای خوری جوش‌شیرین در یک کاسه بزرگ بریزید. در یک کاسه جداگانه، 4/3 فنجان شکر قهوه‌ای، ۲ عدد تخم‌مرغ، یک و 4/1 فنجان هویج رنده‌شده، 4/1 فنجان خامه ترش، روغن گیاهی و پودر نارگیل و یک قاشق چای خوری وانیل را با هم ترکیب کنید. مواد مرطوب را به ترکیبات خشک اضافه کنید. مواد را بین ۱۲ فنجان مافین تقسیم کنید. تا ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید.

اگر تمایل دارید مافین شما در سالمترین حالت ممکن باشد، میتوانید به جای پودر دارچین معمولی، از پودر دارچین سیلان استفاده کنید.

خرید دارچین سیلان

محصول پیشنهادی : جو دوسر پرک صبحانه

۳.  غذا با جو پرک : پنکیک جو و شکلات

4/3 پیمانه آرد ، 2/1 پیمانه آرد جو، 3 قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای، ۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر و 2/1 قاشق چای خوری دارچین و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه، یک و 4/1 فنجان شیر، ۱ تخم‌مرغ، ۴ قاشق سوپ خوری کره آب شده و ۱ قاشق چای خوری وانیل را ترکیب کنید. مواد مرطوب را به ترکیبات خشک اضافه کنید. 4/1 فنجان از خمیر را در یک ماهی‌تابه داغ کره دار بپزید؛ قبل از سرو کردن روی آن چیپس شکلاتی بریزید.

۴. موسلی خانگی یک نوع غذا با جو پرک

دو فنجان جو پرک و یک فنجان تخم کدو تنبل خام را در یک ماهی‌تابه متوسط مخلوط کنید و بر روی حرارت متوسط بپزید و گاهی هم بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه این کار را ادامه دهید. بگذارید سرد شود. آن‌ها را با 3/1 فنجان خرما، زردآلو خشک‌شده و کشمش و ¼ فنجان شاهدانه و تخم آفتابگردان نمک زده مخلوط کنید.

غذا با جو پرک
غذا با جو پرک

۵. تهیه غذا با جو پرک به کمک بخارپز

یک فنجان جو دوسر، ۳ فنجان آب و ۱ / ۴ قاشق چای خوری نمک را در یک بخارپز قرار دهید. درپوش را بگذارید، مطمئن شوید که شیر بخار در موقعیت آب‌بندی قرار دارد و برای ۵ دقیقه با فشار بالا تنظیم کنید. زمانی که 5 دقیقه به اتمام رسید، اجازه دهید فشار به طور طبیعی حدود ۲۰ دقیقه آزاد شود. درپوش را بردارید و خوب مخلوط کنید.

۶.  مولتی گرین جو پرک

یک فنجان جو پرک و بلغور گندم سیاه را با 2/1 فنجان کینوا، ارزن و سبوس جو را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف متوسط نگه دارید. برای پختن این غذا با جو پرک 2/1 فنجان آب را به یک قابلمه کوچک با 2/1 فنجان جو و مقداری نمک بریزید. شعله گاز را کاهش دهید تا به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه با دمای کم پخته شود.

مرتبط بخوانید: دستور آشپزی؛ اسموتی جو دوسر و گلابی

۷. غذا با جو پرک ، توت فرنگی و خامه

 2/1 فنجان جو پرک را طبق دستور بسته بندی بپزید. نصف فنجان را با جو پرک و نصف دیگر را با 1 قاشق سوپ خوری کره و شکر و ۳ قاشق سوپ خوری توت‌فرنگی خشک شده پر کنید. توت‌فرنگی تازه خرد شده را برای تزیین می توانید استفاده کنید.

۸. جو پرک با شیر و ماست

2/1 فنجان جو پرک، 3/2 فنجان شیر، 3/1 فنجان ماست،  ۱ قاشق سوپ خوری دانه چیا، چیپس شکلات و کره بادام زمینی، ۲ قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای و مقداری دارچین و نمک در یک شیشه بریزید. تمام شب در یخچال بگذارید. به همراه کشمش، تخم آفتابگردان، گردوی خرد شده و پودر نارگیل مخلوط کنید.

غذا با جو پرک
غذا با جو پرک

۹. غذا با جو پرک ، کدو تنبل و زنجبیل

 2/1 فنجان جو پرک ،  3/2 فنجان شیر، 4/1 فنجان کدو پوره شده، 3/1 فنجان ماست، یک قاشق سوپ خوری دانه چیا و زنجبیل، 2 قاشق سوپ خوری شربت افرا و مقداری چاشنی کدو تنبل و نمک در یک شیشه بریزید. یک شب در یخچال بگذارید. مواد را با هم ترکیب کنید و مقداری زنجبیل اضافه کنید.

۱۰. جو پرک و زنجبیل

 ۱ / ۲ پیمانه آب، ۱ / ۴ فنجان شکر قهوه‌ای و عسل و ۶ تکه زنجبیل خرد شده را در قابلمه بجوشانید؛ حرارت را کاهش دهید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید. ۱ / ۲ فنجان جو پرک را طبق دستورالعمل بسته بندی بپزید و سپس با 4/1 فنجان شیر نارگیل مخلوط کنید. با کمی از شربت زنجبیل خرد شده و انبه‌های خرد شده تزیین کنید.

 

۱۱. غذا با جو پرک ، شکلات و کره بادام زمینی

2/1 فنجان جو پرک را با 2 قاشق سوپ خوری پودر کاکائو و مقداری آب یا شیر بپزید. به همراه کره بادام زمینی و شربت افرا یا عسل سرو کنید.

۱۲. جو پرک با سیب و دارچین

دو قاشق سوپ خوری آب، کره و شکر را در یک قابلمه کوچک با دو سیب خرد شده و 4/1  قاشق چای خوری دارچین بپزید و به مدت 15 دقیقه ادامه دهید. در همین حال، 2/1 فنجان جو را طبق دستور العمل بپزید. مقداری سیب‌، بادام، قره قاط خشک، شیره افرا و دارچین برای تزئین استفاده کنید.

۱۳. جو پرک و موز

۲ فنجان جو پرک ، 3/1 فنجان شکر قهوه‌ای، ۱ قاشق چای خوری دارچین و بکینگ پودر و 2/1 قاشق چای خوری نمک در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه، یک و 4/3 فنجان شیر، ۱ تخم‌مرغ و ۳ قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی مخلوط کنید. مواد مرطوب را با ترکیبات خشک مخلوط کنید. یک ظرف را با روغن چرب کنید و مواد را به آن انتقال دهید و روی آن را ۳ تا ۴ موز کوچک قرار دهید.  مواد را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا در حدود ۳۵ دقیقه به پخت ادامه دهید.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.