پاکسازی پوست

در مطلب امروز فروشگاه برگ سبز میخواهد 10 راه حل خانگی واقعاً موثر برای پاکسازی پوست را به شما معرفی کند، با ما همراه باشید!

پوست انسان برای سالم و زیبا ماندن نیاز به مراقبت و توجه دارد، پوست صورت تاثیر بسیار مهمی در زیبا و جوان نشان دادن انسان دارد، اما این روزها به دلیل سبک غلط زندگی و همچنین آلودگی های محیطی،دستخوش آسیب ها و تغییرات نا خوشایندی شده است به همین دلیل  اکثر افراد در تمام جوامع به دنبال راهی برای بهبود وضع پوست خود می گردند.

این آسیب های پوست ممکن است به صورت جوش، لک تیره، خشکی، قرمزی و… بروز کند. البته باید در نظر داشته باشید که همیشه مشکلات پوستی به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی ها نیست گاهی به دلیل مشکلات هورمونی و یا رژیم غذایی نامناسب است. در صورتی که اطمینان حاصل کردید که مشکل پوست شما از کجا نشات می گیرد میتوانید برای درمان آن اقدام کنید.

مرتبط بخوانید: رژیم غذایی سالم: 20 نکته مهم که باید بدانید!

پاکسازی پوست یکی روش های درمانی برای پوستهایی است که شادابی و طراوات خود را از دست داده و احتیاج به بازسازی دارند تا زیبا به نظر برسند. در پاکسازی لایه ای از سلول های مرده سطح پوست برداشته می شود،سموم و آلودگی های هوا که در پوست تجمع یافته اند خارج می شود، گردش خون زیر پوست تقویت میشود و اکسیژن رسانی و همچنین مواد معدنی به سطح درمیسیت یعنی لایه های زیرین سطح پوست افزایش میابد، در این لایه کلاژن وود دارد که ماده اصلی در جوان سازی پوست می باشد، در نتیجه این کار پوست شاداب و با طراوت می شود. از جمله فواید پاکسازی میتوان به از بین رفتن جوش های سر سیاه، متعادل شدن چربی پوست، از بین رفتن لک و جای زخم و جوش اشاره کرد.

پاکسازی را هم میتوان در آرایشگاه و با دستگاه و هم در منزل با هزینه کمتر و راحتتر انجام داد و همچنین عوارض جانبی مانند استفاده از مواد شیمیایی را ندارد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه قصد انجام پاکسازی در آرایشگاه و یا مراکز پاکسازی پوست را دارید، مرکز معتبر و تابع قوانین بهداشتی را انتخاب کنید که ریسک برخوردتان را با عوامل بیماری زایی همچون هپاتیت و ایدز را کاهش دهید.

باید بدانید که سه نوع پوست وجود دارد، و هر فرد باید با توجه به نوع پوست خود اقدام به پاکسازی کند.

انواع پوست شامل پوست های چرب، مختلط و خشک می شود.

پاکسازی پوست : معرفی 10 راه حل خانگی واقعاً موثر!, (2)

راه حل شماره یک:استفاده از عسل

عسل یک ماده مغذی است.استفاده از آن برای پاکسازی و درمان چربی و جوش پوست انتخاب بسیار خوبی است.همچنین استفاده از ماسک های مختلف عسل باعث کاهش میزان ترشح غدد چربی و صاف نگه داشتن پوست می شود.ایتدا پوست خود را با یک صابون مناسب بشویید، بهتر است این صابون را طوری انتخاب کنید که در روند پاکسازی پوست به شما کمک شایانی کند، مانند صابون نمک دریایی فروشگاه برگ سبز که یکی از موثر ترین محصولات بهداشتی در جهت لایه برداری و پاکسازی پوست می باشد. سپس مقداری عسل را با دارچین به خوبی مخلوط کنید سپس ترکیب را بر روی پوست قرار دهید اجازه دهید 20 دقیقه بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. . این ترکیب باعث درمان جوش صورت می شود و چربی پوست را متعادل می کند.

محصول پیشنهادی: صابون نمک دریا

راه حل شماره دو: استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از لایه بردارهای طبیعی و سازگار با پوست است که لک ها و جوش های پوستی را از بین می برد و آلودگی ها و سموم تجمع یافته در  سطح پوست را از بین می برد. در این روش هم باید ابتدا پوست خود را با یک محصول پاک کنندهمناسب بشویید و سپس یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری ماست به خوبی مخلوط کنید و بر روی سطح پوست قرار دهید، اجازه دهید 5 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند بعد از گذشت 5 دقیقه آن را بشویید، این ترکیب برای پاکسازی پوست های چرب بسیار مؤثر است.

راه حل شماره سه: استفاده از ماسک تخم مرغ

استفاده از ماسک تخم مرغ یکی دیگر از روش های مؤثر برای حفظ سلامت و شادابی پوست و پاکسازی آن است، روش های متفاوتی برای ساخت ماسک تخم مرغ وجود دارد که برای لایه برداری پوست های چرب و جوش دار بسیار مثمر ثمر هستند.یکی از این روش ها را در ادامه برای شما عزیزان شرح میدهیم.ایتدا آلودگی های سطحی پوست خود را بشویید سپس سفیده یک تخم مرغ را در ظرفی بهم بزنید و در یخچال قرار دهید اجازه دهید یک ربع بماند سپس آن را با استفاده از پنبه تمیز بر روی سطح پوست خود بمالید. ماسک سفیده تخم مرغ می تواند برای درمان بیشتر مشکلات پوستی مؤثر باشد.

راه حل شماره چهار: استفاده از لیمو ترش

لیمو ترش دارای مقداری اسید سیتریک است و یک آنتی اکسیدان قوی است که برای لایه برداری پوست های چرب و مستعد جوش بسیار مناسب است. ابتدا صورت خود را از آلودگی های سطحی پاک کنید سپس یک لیمو ترش تازه را برش زده و بر روی سطح پوست خود بمالید و یا اینکه آب لیمو را با استفاده از پنبه تمیز به صورت خود بمالید اجازه دهید 20 دقیقه بر روی پوست بماند و بعد از مدت ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را می توانید سه بار در  طول یک هفته انجام دهید اما باید توجه داشته باشید که در مدت زمان استفاده از این لایه بردار خانگی باید بیشتر از پوست خود محافظت کنید به دلیل اینکه پوست هنگام لایه برداری تا حدودی نازک می شو و باید از آن بخصوص در هنگام روز بسیار مراقبت کرد که لک های ناشی از تابش آفتاب بر بوی پوست ایجاد نشود. به همین منظور فروشگاه برگ سبز کرم ضد آفتاب اسپیرولینا را اراِئه داده است که دارای خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی فوق العاده قوی می باشد همچنین این کرم حاوی فیتوپلانکتون‌های اسپیرولینا است. ین محصول به خوبی از پوست صورت در برابر پرتوهای مضر UVB و UVA محافظت می‌کند.

محصول پیشنهادی: کرم ضد آفتاب اسپیرولینا

راه حل شماره پنج: استفاده از روغن نارگیل

به شما کمک می‌کند که سلامتی پوست خود را بهبود ببخشید و همچنین برای پاکسازی پوست عالی است. روغن نارگیل آنتی‌اکسیدان فروانی دارد که به کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد، کهباعث  کدرشدن پوستمی شوند، کمک می کنند. علاوه بر این، خواص ضد قارچ و ضد باکتری این روغن به پاک کردن پوست‌ کمک شایانی می‌کند. روغن نارگیل پوست شما را مرطوب و نرم نگه می دارد، زیرا می‌تواند به عمق بافت‌های زیر پوست شما وارد شود. چگونه می‌توان پوست را در منزل به طور آسان و طبیعی با استفاده از روغن نارگیل پاکسازی کرد؟ ابتدا پوست خود را از آلودگی پاک کنید سپس  کمی روغن نارگیل را گرم کنید. به پوست خود  بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه بر روی پوست بماند در این  مدت روغن را روی پوست خود ماساژ دهید تا جذب پوست‌تان شود. در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید این روش برای پوسته های مستعد آکنه، زیاد مناسب نیست.

راه حل شماره شش: استفاده از بخور بخار آب

این روش به این صورت است که پوست را در معرض بخار آب قرار داده، ولی حتماً مراقب باشید که بخار آب، پوست شما را نسوزاند و آسیب نبینید.

در این روش آلودگی‌ها و چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست پاک شده و پوست شما مرطوب می‌گردد و این رطوبت از ایجاد چین و چوروک جلوگیری می کند.

لایه های پوستی از سلول های چربی ، لایه ی شاخی (که حاوی سلول های مرده ی پوستی می باشند) ، عروق و…تشکیل شده است. باید بدانید که پوست دارای منافذ زیادی می باشد در نتیجه آلودگی های محیطی و یا مواد آلوده ی نامناسب که در تماس با پوست قرار می گیرند سبب مسدود شدن منافذ پوستی می شوند که این امر باعث ایجاد جوش و انواع ضایعات بر روی پوست می شود.

چنانچه پوست شما چرب است میتوانید قبل استفاده از بخور بخار آب، پوست را با آبلیمو و چنانچه پوستتان خشک است با گلاب بشویید.

همانطور که می دانید ، زیبایی در چهره یکی از پارامترهای مهم در ارتباطات اجتماعی و اعتماد بنفس فردی می باشد.

راه حل شماره هفت: استفاده از نعناع

ماده‌ی  موثر و اصلی موجود در نعناع، منتول می باشد که دارای خاصیت آرام‌بخشی  و خنک‌کنندگی می باشد. این ماده به حفظ شفافیت و سلامت پوست نیز کمک بسیار زیادی می‌کنند. علاوه بر این، این گیاه در درمان عفونت های پوستی بسیار قوی عمل می کند.روش استفاده از نعناع جهت پاکسازی پوست به شرح زیر است:

ابتدا یک قاشق چایخوری پودر نعناع را با یک قاشق غذا خوری ماست ساده و یک قاشق غذا خوری خاک رنگ بر  در یک ظرف بریزید  به مدت 30 دقیقه اجازه دهید مواد کامل خیس شوند سپس آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یک دست داشته باشید، ترکیب را بر روی پوست خود بمالید، اجازه دهید روی پوست کاملاً خشک شود و در آخر پوست خود را با آب ولرم بشوییدم.توجه داشته باشید بهتر است از این ماسک فقط یک بار در هفته استفاده شود.

مرتبط بخوانید: رژیم پر پروتئین : این خوراکی ها منابع پروتئین هستند!

راه حل شماره هشت: پاکسازی پوست با استفاده اززردچوبه

زردچوبه یک عامل روشن‌کننده‌ خیلی خوب برای پوست است و یک ضدعفونی‌کننده‌ی عالی که به زخم‌ها و علائم دیگر را التیام می بخشد. علاوه بر این ها، زردچوبه میتواند التهابات و آلرژی را کاهش دهد و پوست کدر و بی روح را شفاف کند. راه های متفاوتی برا استفاده از زردجوبه به عنوان ماسک وجود دارد که ما در ادامه دو تا از آنها ار شرح می دهیم:

1- یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه  را با مقداری آب گوجه‌فرنگی مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس این خمیر را رویپوست خود بمالید. اجازه دهید ترکیب روی پوستتان کاملاً خشک شود و در نهایت پوست خود را با آب ولرم بشویید. می توانید از این روش دو یا سه بار در هفته به منظور کاهش لکه‌های پوستی استفاده کنید.

2- پودر زردچوبه و آرد نخود را در مقادیر مساوی با مقداری شیر یا آب مخلوط کنید و یک خمیر تهیه کنید. خمیر را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید که کاملاً روی پوستتان خشک شود سپس با آب ولرم بشویید. شما می توانید از این ترکیب یک بار در هفتهاستفاده کنیدکه پوستتان روشن و جای زخم و لک های صورتتان به مرور محو شوند.

پاکسازی پوست
پاکسازی پوست

راه حل شماره نه: استفاده از ژل آلوئه ورا جهت پاکسازی پوست

آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان جهت پاکسازی و از بین بردن آلودگی های تجمع یافته در سطح پوست می باشد.اگر می خواهید پوستی تمیز و پاکیزه داشته باشید، این گیاه بهترین انتخاب است. آلوئه‌ورا حاوی فواید زیادی برای پوست می باشد. از خواص این گیاه میتوان به خاصیت ضد باکتری های مولد آکنه آن اشاره کرد. علاوه بر این، خاصیت قابض این ماده به روند بهبود زخم کمک می کند و به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، از تحریک شدن پوست جلوگیری می کند. آلوئه ورا رطوبت پوست را حفظ می کند همچنین سبب بازسازی و تحریک رشد سلول های پوست می شود. برای استفاده از ماسک آلوئه‌ورا جهت تمیز کردن پوست، مراحل گفته شده را انجام دهید:

ابتدا پوست را از آلودگی های سطحی پاک کنید سپس ژل را از یک برگ آلوئه‌ورا استخراج کنید، ژل خارج شده را با استفاده از یک تکه پنبه تمیز به سطج پوست بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست بماند و خشک شود در نهایت پوست خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک میتوانید هر روز یا چند بار در هفته استفاده کنید.

پاکسازی پوست
پاکسازی پوست

راه حل شماره ده: استفاده از ماسک خیار

خیار یک ماده بسیار مغذی است که خاصیت قابض و آبرسانی دارد در نتیجه برای پوست بسیار مثمر ثمر است. خیار به ویژه می‌تواند سلول‌های مرده‌ی سطح پوست را از بین ببرد و ظاهر پوست را حفظ می کند. و سلول های سطحی پوست را بازسازی می کند و باعث شفافیت پوست می شود. دو روش استفاده از ماسک خیار به شرح زیر است:

1- ابتدا یک خیار تازه را به صورت دایره‌های ضخیم برش بزنید. سپس آنها را به کل صورت بمالیید. اجازه دهید تا صبح بماند و سپس با آب ولرم صورت‌تان را بشویید. شما می توانیداز این ماسک هر روز قبل از خواب استفاده کنید.

2-  می‌توانید آبلیمو و آب خیار را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید سپس ترکیب حاصل را روی سطح پوست‌تان بمالید، اجازه بدهید بماند تا خشک شود و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. می توانید از این ماسک هر روز قبل از خواب استفاده کنید.

توجه کنید که چنانچه پوست شما بعد از پاکسازی خشک شد می توانید از کرم مرطوب کننده شترمرغ پانا استفاده کنید که جوان کننده و شاداب کننده پوست است و وجود میزان بالای عصاره روغن شترمرغ باعث میشود افرادی که دارای پوست چرب می باشند نیز بتوانند از این محصول استفاده کنند.

محصول پیشنهادی: کرم شتر مرغ پانا

نیاز به مشاوره در خصوص پاکسازی و تهیه محصولات مراقبت پوست دارید؟! این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.