پیشگیری از کرونا

ویروس کرونا موضوعی است که امروزه باعث نگرانی بسیاری از افراد شده است. از آن جا که درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، بهترین راه حل پیشگیری از کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری می باشد.

با رعایت نکات بهداشتی فردی می توان تا حد زیادی از پیشروی این بیماری جلوگیری کرد. همچنین برای مقابله با کرونا افزایش و تقویت قدرت سیستم ایمنی و دفاعی بدن از طریق تغذیه سالم نقش مهمی دارد.

بهبود رژیم غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است. افرادی که دارای بیماری های زمینه ای از قبیل دیابت، بیماری های مزمن و حاد تنفسی، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی و نیز افرادی که تحت جراحی یا حوادث مختلف قرار گرفته اند به مراقبت های ویژه تغذیه ای برای پیشگیری از کرونا نیاز دارند.

ویتامین های  D، E  و ریز مغذی های روی و سلنیوم در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. در ادامه این مطلب به مصرف خوراکی هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا می شوند اشاره خواهیم کرد:

1.مصرف اسپیرولینا برای پیشگیری از کرونا

پودر اسپیرولینا از خوراکی های بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. مصرف پودر اسپیرولینا موجب تقویت سیستم ایمنی می شود به حدی که مصرف آن برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی ممنوع است.

اسپیرولینا می تواند به کاهش و درمان حساسیت به ویژه حساسیت های فصلی کمک کند. همچنین به علت داشتن رنگدانه ها خواص آنتی اکسیدانی دارد. تقویت سیستم ایمنی باعث می شود تا بدن بتواند با عوامل بیماری زا به خوبی مبارزه کرده و آن ها را از بین ببرد.

2.سر خارگل گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سرخارگل دارای خواص ضد عفونت، ضد التهاب می باشد و همچنین باعث افزایش قوای سیستم ایمنی می شود.

این گیاه با اثر مستقیم و غیر مستقیم منجر به مسدود شدن مسیر متابولیسم شده و رشد باکتری ها را متوقف می کند.

همچنین بدلیل وجود الکیلامید‌ها و پلی ساکارید‌ها اثر ضد التهابی موضعی دارد. با افزایش میزان گلبول‌های سفید باعث افزایش فاگوسیتوز شده و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را افزایش می دهد.

از این گیاه می توانید برای پیشگیری از کرونا استفاده کنید.

 

پیشگیری از کرونا
پیشگیری از کرونا

3.ژل رویال برای پیشگیری از کرونا

ژل رویال ماده مغذی دیگری است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان استفاده کرد. اگر سیستم ایمنی بدن شما مقاوم باشد می تواند عوامل بیماری زا از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد. همانطور که اطلاع دارید این ویروس به افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای بیشتر آسیب وارد می کند. بنابراین تا حد زیادی می توان از طریق سیستم ایمنی قوی از این ویروس در امان ماند.

محصول پیشنهادی : ژل رویال

4.استفاده از سبزیجات و میوه ها

روزانه 3 واحد از گروه سبزی ها (بجز سبزی های نشاسته ای) و حداقل 2 واحد میوه مصرف کتید.

همچنین به صورت روزانه سبزی یا سالاد را همراه با آب لیمو ترش و یا آب نارنج تازه مصرف کنید. از هویج و کدوحلوایی نیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

همراه با غذا از پیاز خام استفاده کنید چرا که دارای ویتامین c می باشد که به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا کمک می کند.

 

5.استفاده از مواد دارای ویتامین های A، E و D

این مواد دارای نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. روغن، کره و زرده تخم‌مرغ ازجمله گروه‌های غذایی هستند که دارای ویتامین « A» می‌ باشند. همچنین برای دریافت امگا 3 و برای جذب این ماده در بدن می ‌توان از غذاهای دریایی استفاده کرد.

همچنین مصرف زرد چوبه، زعفران، دارچین و سیر نیز در غذا ها برای پیشگیری از کرونا مفید است.

همچنین باید از مصرف غذا های نیمه پخته مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ عسلی و مصرف غذاهای سرخ کردنی و فست فود پرهیز کرد. استفاده از روغن زیتون نیز همراه غذا توصیه می شود.

6.مصرف زردچوبه برای پیشگیری از کرونا

شما احتمالا درباره زرد چوبه به عنوان یک گیاه فوق العاده، با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن شنیده‌اید. جزء تشکیل‌ دهنده فعال که به این خواص در زرد چوبه کمک می ‌کند curcumin  است. این یک ترکیب ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد التهاب است که برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزاهای روزمره و نیز شرایط جدی ‌تر همچون سرطان، عالی است. به علاوه، از آنجا که التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها می باشد، ضد التهاب بودن زردچوبه یک مزایای فوق العاده است. از این ماده می توانید برای پیشگیری از کرونا که منشاء ویرووسی دارد نیز استفاده کنید.

7.زنجیل یک ماده تقویت کننده دیگر

زنجبیل معمولا یکی از رایج‌ ترین مواد غذایی است که برای کمک به سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین این یک درمان خوب است که در هنگام ابتلا به آنفولانزا، از چای لیمو و زنجبیل یا سایر ترکیبات آن استفاده کنید.

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه بهترین مواد غذایی ارگانیک از فروشگاه گیاه سبز از زندگی سالم خود لذت ببرید.