کاهش وزن با تغذیه

کاهش وزن با تغذیه :   دهه‌ها تحقیق علمی بر روی تغذیه و کاهش وزن، چند بخش کلیدی از اطلاعات را آشکار کرده‌ است که به مردم کمک می‌ کند با موفقیت به وزن ایده آل خود برسند.

اول، ما می ‌دانیم در حالی که ورزش مهم است، عادات غذایی سالم یک فرد به احتمال زیاد برای کاهش وزن بیشتر از ساعاتی که در سالن ورزش می ‌کنند اهمیت دارد.

دوم، هنگامی که نوبت به رژیم گرفتن می ‌رسد، هیچ راه حل ثابتی برای از دست دادن وزن وجود ندارد؛ بسیاری از رژیم ‌های غذایی می‌ توانند تا زمانی که مقدار کالری کل را محاسبه کنند، خوب عمل می کنند.

سوم اینکه، پروتئین یکی از عوامل کلیدی در رژیم غذایی است که احتمال از دست دادن وزن فرد را افزایش می‌ دهد.

کاهش وزن با تغذیه : پروتئین چیست؟

پروتئین یک ماکرونوترینت مهم است که تقریبا در تمام وظایف و فرآیند های بدن درگیر است. آن نقش کلیدی در ریکاوری تمرین بازی می ‌کند و یک ماده غذایی ضروری برای زندگی سالم است. عناصر کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن ترکیب می ‌شوند تا آمینو اسیدها، بلوک‌ های سازنده پروتئین را تشکیل دهند. اسید های آمینه و آمینو اسیدها عمدتا برای ایجاد بافت ‌های بدن، شکل آنزیم و حمل و نقل سلولی، حفظ تعادل مایع و … استفاده می‌ شوند.

مرتبط بخوانید : لاغری با پودر جوانه گندم: 100% تضمینی!

چقدر پروتئین در روز نیاز دارید تا وزن کم کنید؟

اگر می ‌خواهید وزن کم کنید، به صورت روزانه بین ۱.۶ تا ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم مصرف کنید. ورزش‌کاران و تمرین کنندگان سنگین ورزشی باید ۲ تا ۳.۴ گرم پروتئین در هر کیلوگرم مصرف کنند.

مزایای پروتئین در کاهش وزن کدامند؟

رژیم پروتئینی می‌ تواند بخش مهمی از رژیم غذایی باشد که برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌ شود.

در حالی که فواید بسیاری برای رژیم پروتئینی وجود دارد، چهار ناحیه اصلی وجود دارند که اثرات مستقیم بر روی کاهش وزن دارند:

احساس سیری

عضله سازی

اثر ترمیک غذا

ذخیره‌سازی به عنوان چربی بدن

کاهش وزن با تغذیه
کاهش وزن با تغذیه

پروتئین در رژیم کاهش وزن با تغذیه به شما کمک می ‌کند که احساس سیری طولانی تری داشته باشید.

یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی که مانع از کاهش وزن می‌شود، گرسنگی است. اگر افراد سطح بالایی از گرسنگی را تجربه کنند، احتمال کمتری وجود دارد که به رژیم خود پایبند باشند.

پروتئین باعث احساس سیری بیشتری نسبت به همه ماکرنوترینت ها می شود.

چندین خط مختلف از تحقیقات به همین مساله اشاره دارند:  دریافت پروتئین بیشتر باعث احساس سیری بیشتر و گرسنگی کمتر می شود.

به عنوان مثال، در یک مطالعه، میان وعده‌های دارای پروتئین بالا به مردم اجازه می ‌دهد که بیشتر بین خوردن غذا فاصله باشد و همچنین باعث شوند که آن‌ها در وعده‌های غذایی بعدی کم‌تر بخورند.

مطالعه دیگر نشان داد که پروتئین در یک لیوان آب، گرسنگی را در مقایسه با آب به تنهایی کاهش می ‌دهد.

بسته به منبع پروتئین، به نظر می‌رسد که تفاوت‌های جزیی در مقدار دقیق سیری که پروتئین فراهم می‌کند وجود دارد، با این حال این تفاوت‌ها جزئی هستند و واقعا تاثیر معنی‌داری برای اغلب افراد ندارند.

در حال حاضر، هیچ اجماع در مورد سطح بهینه دریافت پروتئین روزانه در رژیم غذایی وجود ندارد. با این حال، روزانه حدود ۱.۸ تا ۲.۹ گرم پروتئین در هر کیلوگرم به نظر می‌ رسد به طور قابل ‌توجهی میزان سیری را افزایش می ‌دهد.

مرتبط بخوانید : رژیم لاغری 1 ماهه : با رعایت این نکات 5-7 کیلو در یک ماه کم کنید!

مواد غذایی دارای پروتئین برای کاهش وزن با تغذیه

1.پروتئین سفیده تخم مرغ

با وجود پروتئین به نسبت چربی ۶۰: ۱، سفیده تخم‌ مرغ بدون شک یکی از خالص ‌ترین شکل پروتئین در جهان است که می تواند برای کاهش وزن با تغذیه و احساس سیری طولانی تر فوق العاده باشد.

این مواد غذایی ماهیچه ساز، دارای ارزش بیولوژیکی بسیار بالایی نیز هستند. به این معنی که مقدار زیادی از پروتئین جذب‌ شده از سفیده تخم‌ مرغ به راحتی توسط بدن شما برای سنتز پروتئین مورد استفاده قرار می ‌گیرد. سفیده تخم‌ مرغ نیز حاوی چند کربوهیدرات هستند و منبع ویتامین و مواد معدنی می باشد.

بدنسازان و ورزشکاران برای دریافت میزان پروتئین مورد نیاز خود می توانند از پودر سفیده تخم مرغ برای تهیه مکمل های خانگی استفاده کنید.

ارزش ‌های غذایی سفیده تخم‌مرغ شامل  ۵۰ کالری، ۸۴ % پروتئین، ۸ % کربوهیدرات و ۰ % چربی می باشد.

  1. پودر سویا برای تامین پروتئین رژیم کاهش وزن با تغذیه

این پودر سرشار از پروتئین و فاقد کربوهیدرات است هضمی آسان دارد و سریعاً جذب عضلات می شود. بنابراین میتواند با سیر نگه داشتن شما برای مدت زمان طولانی تر به جلوگیری از مصرف غذای زیاد کمک کند.

استفاده از پروتئین سویا به عنوان یک مکمل می ‌تواند یک مزیت واقعی برای ورزش‌کاران  و بدن سازان باشد که به بالا بردن توده عضلانی و کاهش چربی بدن کمک می ‌کند. پروتئین سویا می‌ تواند به کاهش چربی شکمی و افزایش موقت متابولیسم کمک کند. پروتئین سویا همچنین در تشویق تشکیل ماهیچه موثر است.

کاهش وزن با تغذیه
کاهش وزن با تغذیه
  1. پودر آب پنیر:

این پودر که به دو صورت پودر آب پنیر معمولی و پودر آب پنیر کنسانتره وجود دارد می توان به عنوان منبعی غنی از پروتئین با میزان کربوهیدرات کم استفاده کرد.

این محصول به دلیل هضم آسانی که دارد، در افزایش حجم عضلات و چربی سوزی نقش مؤثری دارد بنابراین می تواند به کاهش وزن با تغذیه کمک کند.

بدنسازان و ورزشکاران می توانند با کمک پودر آب پنیر مکمل های خانگی و دست ساز تهیه کنند که

محصول پیشنهادی : پودر آب پنیر انعقادی

4. دانه چیا سرشار از پروتئین

این دانه گیاهی فواید فراوانی دارد. از این دانه مغذی که سرشار از فیبر، پروتئین، چربی، کلسیم، منگنز و منزیم است می توانید در رژیم غذایی خود برای نتیجه گیری بهتر از رژیم کاهش وزن با تغذیه خود استفاده کنید.

همچنین فیبر بالا و خاصیت جذب آب در این دانه موجب احساس سیری و کاهش اشتها می شود.

در کنار فیبر، دانه چیا از پروتئین در حد مطلوب برخوردار است.

این دانه را از لحاظ بافت و خواص میتوان یکی از رقبای تخم شربتی و تخم ریحان دانست.

میزان کلسیم موجود در دانه چیا بینظیر بسیار مطلوب است و می تواند به یک نوشیدنی عالی برای کودکان تبدیل شود تا استخوان بندی و رشد مطلوب خود را بیمه کنند.

محصول پیشنهادی :دانه چیا

  1. پودر پروتئین شیر

پودر پروتئین شیر دارای حدود 80% کازئین و 20% پروتئین وی است که این موارد جزء پروتئین های شیر می باشد. از پودر پروتئین شیر می توان به عنوان غذای پروتئینی در تهیه مکمل های ویژه بدنسازی استفاده نمود. پودر پروتئین شیر دیر هضم می باشد بنابراین می تواند از آن بعد از انجام تمرینات ورژشی و یا قبل از خواب استفاده نمود. این محصول را میتوان بصورت مخلوط با محصولاتی از قبیل ایزوله سویا، پودر سفیده تخم مرغ و حتی کنسانتره آب پنیر استفاده نمود.

 

نیاز به مشاوره در خصوص خرید محصولات غذایی مفید جهت کاهش وزن را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.