بدن سازی با آب پنیر

بدن سازی با آب پنیر چگونه ممکن است؟

آب پنیر برای ورزشکاران یک پروتئین کامل است؛ به این معنی که تمام ۹ آمینو اسید ضروری که برای سنتز پروتئین لازم است را دارد.

ما این آمینو اسیدها را “ضروری” می‌نامیم زیرا بدن شما نمی ‌تواند آن‌ها را تولید کند و بنابراین شما باید در رژیم غذایی خود آن‌ ها را مصرف کنید.

آب پنیر به طور خاص در گروه سه آمینو اسید ضروری که به نام BCAAs  شناخته می‌ شوند:

لوسین، ایزولوسین و والین

این ها به ایجاد و حفظ ماهیچه کمک می ‌کنند و می‌توانند به عنوان یک منبع انرژی در طول تمرینات طولانی‌ مدت یا شدید عمل کنند.

به طور خاص نشان ‌داده شده‌ است که لوسین بیشترین تاثیر را بر میزان سنتز پروتئین ماهیچه‌ای دارند، فرایندی که ماهیچه‌های شما را بزرگ ‌تر و قوی ‌تر می‌ کند و می تواند به بدن سازی با آب پنیر کمک کند.

یک قاشق 5 گرم از پروتئین آب ‌پنیر در حدود ۳ گرم لوسین دارد.

این مقدار را با 2.3 گرم در هر قاشق کازئین و ۱.۵ گرم در سویا مقایسه کنید.

مشاهده اینکه آستانه برای فعال کردن سنتز پروتئین درست در حدود ۲.۵ گرم لوسین رخ می‌ دهد، آب پنیر را برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش رشد، ریکاوری و عملکرد هستند به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است.

میتوانید برای خرید پودر آب پنیر بدنسازی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید

بدن سازی با آب پنیر باعث افزایش اثرات تمرینات مقاومتی می شود.

پودر آب پنیر در بدنسازی همراه با ورزش مقاومتی، دستاورد های بزرگ ‌تری در قدرت ماهیچه و توده عضلانی در مقایسه با ورزش های مقاومتی به تنهایی ایجاد می کند.

در مطالعه ‌ای که در ژورنال بین‌المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم انجام شد، نتیجه‌گیری کردند که آن‌هایی که پروتئین آب‌ پنیر در طول تمرینات مقاومتی دریافت کنند، حدود ۵ درصد افزایش بیشتری در توده بافت لاغر در مقایسه با آن‌هایی که مکمل مصرف نمی کنند دارند.

و در مقایسه با دیگر انواع پروتئین، مانند کازئین و سویا، آب پنیر پیشرفت بیشتری در قدرت و اندازه ماهیچه ایجاد می کند.

پس از یک برنامه تمرینی ۱۰ هفته ‌ای، افرادی که بدن سازی با آب پنیر را انجام داده بودند، به میزان قابل ‌توجهی افزایش در مقاومت و جرم بدن و کاهش در چربی بدن در مقایسه با گروهی که به همراه بدن سازی کازئین دریافت می کردند، داشتند.


مرتبط بخوانید: 


حمایت از کاهش وزن سالم

پروتئین به دلیل توانایی اش در حمایت از کاهش وزن سالم شناخته می‌ شود چون بیشترین ماکرونوترینت در مقایسه با چربی و کربوهیدرات‌ ها است. رژیم غذایی با مقدار زیادی پروتئین همچنین می ‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند که منجر به کاهش وزن بلند مدت می ‌شود.

مکمل هایی با پروتئین آب ‌پنیر روش ساده ‌ای برای افزایش مصرف پروتئین روزانه شما باشد و وقتی با یک رژیم غذایی کم ‌کالری ترکیب ‌شود، ممکن است به شما کمک کند وزن کم کنید.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۸، شرکت کنندگان چاق که به آن ها یک مکمل پروتئین آب ‌پنیر داده شد به طور قابل‌توجهی چربی بدن را از دست دادند و بیشتر از گروه دارونما، عضلات را حفظ کردند.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
بهترین پروتئین برای عضله سازی

این بدین معنا نیست که شما می‌ توانید ورزش مقاومتی را حذف کنید، بلکه به این معنی است که با مکمل پروتئین آب‌ پنیر  می توانید نتایج بهتری از تمرینات خود بگیرید.

بدن سازی با آب پنیر
بدن سازی با آب پنیر

ممکن است به کاهش گرسنگی کمک کند.

با در نظر گرفتن حمایت آب پنیر از کاهش وزن سالم، نشان‌ داده شده‌ است که پروتئین آب‌ پنیر سیری را افزایش داده و مصرف مواد غذایی کوتاه‌ مدت را کاهش می دهد.

مطالعه ۲۰۰۹ در مقایسه با اثرات منابع پروتئینی مختلف بر اشتها و دریافت پروتئین نشان داد که آب‌پنیر، گرسنگی را بیش از سویا یا کازئین کاهش می دهد.

علاوه بر این مقدار مواد غذایی که سه ساعت بعد از خوردن پروتئین مصرف شد، پس از خوردن پروتئین آب‌ پنیر در پایین ‌ترین سطح قرار داشت.

مرتبط بخوانید:محبوب ترین پنیر ها : معرفی 20 پنیر خوشمزه از سراسر دنیا

سایر مزایای پروتئین آب‌ پنیر:

  • منبع متعادل اسیدهای آمینه ضروری و پپتید.
  • نسبت بازده پروتئین بالا: یک مطالعه نشان داد که پروتئین شیر توسط بدن بهتر از سویا جذب می‌ شود.
  • منبع عالی اسیدهای آمینه لوسین، ایزولوسین و والین. لوسین یک آمینو اسید حیاتی برای سنتز پروتئین جدید، یا ایجاد ماهیچه است که می تواند نقش موثری در بدن سازی با آب پنیر داشته باشد.
  • منبع عالی از گلوتامین
  • به سرعت از شکم عبور کرده و به سرعت در روده جذب می‌شود (در مقابل کازئین که بسیار کندتر از معده خارج می ‌شود.
بدن سازی با آب پنیر
بدن سازی با آب پنیر

برای بدن سازی با آب پنیر چگونه و چه زمانی باید آن را مصرف کرد؟

قبل و یا بعد از تمرین به عنوان مکمل

پروتئین آب ‌پنیر معمولا در دوزهای ۲۵ تا ۳۰ گرم، ۱ تا ۲ ساعت قبل از ورزش یا بلافاصله بعد از ورزش استفاده می ‌شود.

پس از ورزش برای به دست آوردن فواید سلامتی، شما مجبور نیستید یک ساعت را به مدت 30-45 دقیقه چک کنید.

در زمانی در عرض چند ساعت بعد از تمرین به احتمال زیاد موثر است اما اگر بلافاصله بعد از ورزش آن را بخورید به شما کمک می ‌کند به یاد داشته باشید که این کار را انجام داده اید و خوردن آن را فراموش نکنید.

به تاخیر اندازی شما می‌تواند مانع رشد و ترمیم ماهیچه ‌ها شود و همچنین باعث می‌شود که شما احساس ناراحتی بیشتری نسبت به ورزش بعدی خود داشته باشید.

مرتبط بخوانید: تغذیه بدن سازان : 8 خوراکی مطلقا ضروری!

 

به عنوان منبع پروتئین در رژیم غذایی

آب پنیر یک ابزار قدرت تغذیه چند منظوره است. آن اشتهای زیادی را بین وعده‌های غذایی ایجاد می‌ کند یا می‌ تواند آن را به صبحانه شما مانند جو دو سر و یا آب‌میوه اضافه کرد. حتی می‌توانید با آن غذا پخت.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (021)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.