محبوب ترین پنیر ها

مطلب امروز فروشگاه برگ سبز را به معرفی 20 تا از خوشمزه ترین و محبوب ترین پنیر ها از سراسر دنیا اختصاص داده ایم. این مطلب جالب را دنبال کنید!

لبنیات یکی از مهم ترین مواد غذایی است که سالیان سال است در رژیم غذایی بشر حضور دارد. خواص بی نظیر لبنیات باعث این حضور مداوم شده است. پنیر که یکی از زیر شاخه های لبنیات به شمار می آید، یکی از پر طرفداترین و بی نظیر ترین محصولات لبنی است.

با توجه به محبوبیت پنیر در بین مردم سراسر دنیا، در اکثر رسپی های معروف و غیر معروف آشپزی به کار برده می شود و به جرات می توان گفت که پای ثابت غذاهای مشهور دنیاست. در ادامه تعدادی از پنیر های معروف را به شما معرفی میکنیم.

مرتبط بخوانید: انواع سالاد : دستور تهیه ۲۶ نوع سالاد متنوع برای فصول مختلف + عکس

محبوب ترین پنیر ها : معرفی 20 پنیر خوشمزه از سراسر دنیا

1- پنیر پارمزان

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

یک پنیر بسیار محبوب و خوشمزه که خاستگاه ایتالیایی دارد. این پنیر بی نظیر در شمال ایتالیا تهیه می شود. پنیر پارمزان با توجه به مدت زمان که از تولید آن میگذرد، عطر و طعمی از معمولی تا قوی پیدا می کند.

بافت این پنیر، خشک، ترد و سفت است و معمولا به‌عنوان چاشنی و به‌صورت رنده‌شده یا پودری در انواع غذاها و سالاد ها به کار برده می‌شود.

2- پنیر چدار

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

یکی از محبوب ترین پنیر ها، پنیر چدار می باشد که خواستگاه آن انگلستان می باشد. این پنیر از شیر گاو تهیه شده است که دارای بافتی سفت و نیمه سفت می باشد.

جالب است بدانید که ارزش غذایی این پنیر معادل با 11 تا 12 کیلوگرم شیر می باشد. عطر و طعم پنیر چدار در ابتدا تند و تیز است ولی به مرور زمان ملایم تر می شود.

3- پنیر گودا

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

پنیر گودا خاستگاه هلندی دارد و از شیر گاو تهیه میشود. این پنیر دارای بافتی نرم است و ارزش غذایی آن معادل با 12 تا 14 کیلوگرم شیر می باشد.

از این پنیر در تهیه انواع پیتزا، ساندویچ، سالاد و… به وفور استفاده می شود.

مرتبط بخوانید : غذا های لاغر کننده : معرفی ۳۰ خوراکی که به لاغر شدن شما کمک می کند!

4- پنیر موتزارلا

محبوب ترین پنیر ها : معرفی 20 پنیر خوشمزه از سراسر دنیا, (5)
محبوب ترین پنیر ها

به جرات میتوان گفت که یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین پنیرها در دنیا، پنیر موتزارلا می باشد. این پنیر در ایران به پنیر پیتزا معروف است و در اثر حرارت خاصیت کشسانی پیدا می کند.

بافت پنیر موتزارلا ترد و لطیف و طعمی خامه ای دارد.

5- پنیر پکورینو رومانو

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

یک از قدیمی ترین و خوش طعم ترین پنیر ها که خاستگاه ایتالیایی دارد، پنیر پکورینو رومانو می باشد. پنیر پکورینو رومانو ایتالیایی را نباید با پنیر رومانو که در آمریکای شمالی تهیه می شود اشتباه گرفت.

پکورینو رومانو از شیر گوسفند تهیه می‌شود و بافتی بسیار سفت و نمکی دارد. ظاهر این پنیر به پنیر پارمزان شباهت دارد ولی طعمی تند تر دارد.

6- پنیر ماربل

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

منشا اسم این پنیر، از سنگ مرمر سفید و نارنجی گرفته است. این پنیر خوش طعم نارنجی و سفید با استفاده از چدار نارنجی و چدار سفید تولید می شود.

7- پنیر بری

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

یک پنیر که از شیر گاو تهیه می شود و خاستگاه فرانسوی دارد. پنیر بری که یکی از محبوب ترین پنیر ها در دنیا می باشد مانند بسیاری از پنیرهای دیگر دارای چربی کامل می باشد و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی به شمار می آید.

مرتبط بخوانید : مکمل های دست ساز بدنسازی: معرفی ۹ راه واقعا کاربردی

8- پنیر هاوارتی

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

پنیر هاوارتی یک پنیر با بافت نیمه نرم است. این پنیر باید به صورت کهنه استفاده شود. طعم آن تند و شور است ولی ظاهری شبیه به پنیر چدار دارد.

ارزش غذایی پنیر هاوارتی بالا می باشد. این پنیر یک نوع سالم تر دارد که به هاوارتی شفاف معروف است و درصد چربی پایین تری دارد.

9- پنیر روکفورت

محبوب ترین پنیر ها : معرفی 20 پنیر خوشمزه از سراسر دنیا, (11)
محبوب ترین پنیر ها

یک پنیر با بافت سفت است که در بخش وسیعی از فرانسه تولید می شود. پنیر روکفورت از خانواده پنیر های آبی به شمار میرود که از شیر گوسفند تهیه می شود.

مردم فرانسه این پنیر را به عنوان شاه پنیر میشناسند و در بین آنها بسیار محبوب است. عطر و طعم پنیر روکفورت تند و تیز می باشد.

10- پنیر کاممبر

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

پنیر نرم کاممبر یکی دیگر از پنیر هایی است که خاستگاه فرانسوی دارد. کاممبری که در حال رسیدن باشد یک پوست ضخیم به دور خود ایجاد می کند. عطر و طعم این پنیر نسبت به پنیر بری بیشتر است.

پنیر کاممبر زیر مجموعه پنیر های کپک سفید است که دارای بافت نرم و خامه ای میباشد.

11- پنیر کوتیجا

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

پنیر کوتیجا با خاستگاه میکزیکی، از شیر گاو تهیه می شود. این پنیر باید به مدت 3 ماه بماند تا کهنه شود. پنیرهای کوتیجا تازه‌تر طعمی شور و ملایم دارند.به مرور زمان با کهنه شدن پنیر طعم آن قوی تر و تیزتر شده و بافتش نیز سفت تر می شود.

از این پنیر خوش طعم در تهیه انواع خوراک، سالاد و… استفاده میشود.

12- پنیر فتا

محبوب ترین پنیر ها : معرفی 20 پنیر خوشمزه از سراسر دنیا, (15)
محبوب ترین پنیر ها

خاستگاه پنیر فتا، یونان می باشد که از شیر بز یا گوسفند به طور سنتی تهیه می شود. این پنیر شور با غوطه‌ورکردن دلمهٔ فشرده و تازهٔ شیر در آب نمک به وجود می آید. طعم پنیر فتا تند و با بافت‌هایی بسیار متنوع از حالت خشک و ترد تا خامه‌ای و کش‌دار می باشد.

پنیر فتا را می توان با روغن زیتون سرخ و یا با سالاد، میوه و… مصرف کرد.

مرتبط بخوانید : تغذیه کودکان : ۲۷ میان وعده سالم و مقوی برای کودکان

13- پنیر ریکوتا

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

پنیر سالم ریکوتا را میتوان از شیر گاو، گوسفند و یا بوفالو تهیه کرد. این پنیر بی نظیر توسط حرارت دادن آب پنیر و سپس منعقد کردن آن تولید می شود. خاستگاه پنیر ریکوتا ایتالیا می باشد. پنیر ریکوتا برای افرادی که دستگاه گوارش آنها توانایی تحمل کردن کازئین را ندارد، مناسب می باشد.

این پنیر را میتوان در کنار نیمرو و املت و همراه با میوه های مختلف مصرف کرد.

14- پنیر گورگونزولا

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

این پنیر یک پنیر پر طرفدار کپک آبی است که خاستگاه ایتالیایی دارد. بافت این پنیر آبی خرد است و طعم تندی دارد. توجه داشته باشید که به دلیل طعم شدید آن، بهترین راه برای استفاده از این نوع پنیر کپک آبی، همراه با سایر غذاها می باشد. پنیر گورگونزولا دارای انواع مختلفی میباشد که طعم آنها میتواند تند تر و یا ملایم تر باشد.

15- پنیر کاتج

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

کشور مبدا پنیر محبوب کاتج، ایالات متحده می باشد. عطر و طعم این پنیر ملایم است و دارای بافتی خامه ای و مرطوب است. این پنیر بی نظیر یرای اولین بار در قرن نوزدهم توسط کشت باکتریایی و تولید دلمه های اسیدی در شیر، به وجود آمده است. 

کالری پنیر کاتج به دلیل محتوا چربی کمی که دارد بسیار پایین و در مقابل میزان پروتئین بالایی دارد. همین امر موجب می شود که از پنیر کاتج در رژیم هایی غذایی پر پروتئین به وفور استفاده شود.

16- پنیر گرویر

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

پنیر گرویر در اواسط قرون وسطی در گرویر سوئس تولید شد. بافت این پنیر محبوب سفت، متراکم است و دارای عطر و طعمی ملایم تا قوی می باشد. ماندگاری پنیر گرویر بین 6 ماه تا یکسال می باشد. جالب است بدانید که سفتی بافت این پنیر به دلیل ماندگاری بایی است که دارد.

از این پنیر محبوب می توانید در کنار انواع غذا ها و یا به صورت خالی استفاده کرد البته به‌ عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه‌ی ساندویچ و بسیاری از سوپ‌های فرانسوی و… کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که این پنیر هرچه کهنه تر باشد خوش طعم تر است.

مرتبط بخوانید : خواص قارچ گانودرما : خواص فوق العاده ای که نمیدانستید!

17- پنیر ماسکارپونه

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

بافت پنیر ماسکارپونه خامه‌ای و نرم است. این پنیر از شیر گاو یا خامه تهیه می‌شود. روش تهیه این پنیر نسبتا متفاوت است و تحت فرایند تخمیر قرار نمی‌گیرد. خاستگاه این پنیر نرم ایتالیا می باشد و میتوان با آن انواع دسر های ایتالیایی اعم از تیرامیسو، ریزوتو، چیزکیک و… تهیه کرد.

ظاهر پنیر ماسکار پونه رنگ سفید و کرمی است که شبیه به ماست یا نوع غلیظی از خامه‌ی ترش می باشد.

عطر و طعم این پنیر بسیار خوب و ملایم است. پنیر ماسکارپونه یکی از مشهورترین و محبوب ترین پنیر ها در دنیا می باشد.

18- پنیر هالومی

محبوب ترین پنیر ها : معرفی 20 پنیر خوشمزه از سراسر دنیا, (22)
محبوب ترین پنیر ها

یکی از بی نظیر ترین و خوش طعم ترین پنیر ها پنیر هالومی است. خاستگاه آن خاورمیانه و قبرس می باشد. در گذشته این پنیر را تنها از شیر گوسفند و یا بز تهیه می کردند ولی امروزه آن را از شیر گاو هم تهیه می نمایند.

ارزش غذایی این پنیر بسیار بالا است و معادل 12 تا 15 کیلوگرم شیر می باشد. در تهیه پنیر هالومی از هیچ گونه اسید یا باکتری استفاده نمی شود به همین دلیل نقطه ذوب آن بالا می باشد.

19- پنیر فیلافیلا

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

فیلا فیلا به معنای کش دار بودن است و معروف به پنیر پیتزای انگلیسی می باشد. پنیر فیلافیلا دارای بافتی نرم و اسفنجی و طعمی ملایم می باشد و همین امر آن را به یک پنیر محبوب تبدیل کرده است.

از این پنیر میتوان مانند موتزارلا در انواع پیتزا، پاستا، لازانیا و سوپ و… استفاده کرد.

20- پنیر ونسلی‌داله

محبوب ترین پنیر ها
محبوب ترین پنیر ها

یکی از پنیر های معروف نگلیس است. ظاهر این پنیر سفید تا زرد کم‌رنگ است و پنیری کیکی می باشد. ونسلی داله عطر و طعمی تاحدودی ترش دارد و به همین علت با میوه‌های دیگر مانند کرن‌بری و زردآلو ترکیب می‌شود.

مرتبط بخوانید: ۱۵ غذای مفید برای تغذیه دیابتی ها

 

نیاز به مشاوره در مورد محصولات سلامتی دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.