میان وعده سالم

انتخاب عاقلانه میان وعده‌ سالم ایده خوبی است. اما بسیاری از غذاهایی که به نظر می‌رسد ارزش غذایی بالایی دارند، در واقعیت اینطور نیستند. به عنوان مثال، مافین های سبوس و غلات می‌توانند با چربی‌های ناسالم و شکر افزوده شده ارزش غذایی واقعی خود را از دست بدهند. حتی غذاهای عاری از چربی اغلب حاوی مقدار زیادی نمک و شکر اضافه هستند. با توجه به این موضوع چند نکته مهم درباره میان وعده سالم با شما به اشتراک می گذاریم.

میان وعده سالم را عاقلانه انتخاب کنید.

با غذاهای شیرین مثل شیرینی‌ها و چیپس ها، شما کالری بیشتری با مواد مغذی کم دریافت می کنید. مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را با میان وعده سالم که شکر کمی دارد مانند بلوبری، آجیل سالم مانند بادام، فندق و غیره تامین کنید. در این صورت کالری کمتری دریافت می کنید و می توانید مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را نیز فراهم کنید.

مرتبط بخوانید: تغذیه کودکان : ۲۷ میان وعده سالم و مقوی برای کودکان

غذاهای صبحانه را به عنوان میان وعده سالم مصرف کنید.

 بسیاری از غذاهای صبحانه را می توان به عنوان یک میان وعده مغذی در روز اعلام کرد. یک تکه نان تست کامل با مربای کم شکر چطور است؟ همچنین با گرانولا کم شکر نیز می توان یک اسنک سریع را آماده کرد.

از وعده‌های غذایی اصلی صرف‌نظر نکنید.

حذف هر یک از وعده‌های غذایی ممکن است شما را با هوس شدیدی مواجه کند که اشتهای شما را تحریک کرده و امکان دارد منجر به یک پرخوری ناخواسته شود. به عنوان یک قاعده کلی، خوردن در هر ۳ تا ۴ ساعت به بدن شما کمک می‌کند احساس رضایت کنید و تمایل شما به مصرف میان وعده های مختلف را کاهش دهد. احساس نکنید محدود به وعده‌های غذایی اصلی 3 بار در روز هستید – احساس آزادی کنید و ۴ یا ۵ غذای کوچک‌تر در طول روز بخورید تا سطح انرژی خود را بالا نگه دارید.

یک ترکیب “زیاد – کم” را امتحان کنید.

برای میان وعده سالم مقدار کمی از چیزی با چربی سالم، مانند کره بادام‌زمینی را با مقدار بیشتری از چیزی بسیار سبک، مانند برش‌های سیب یا کرفس امتحان کنید.

محصول پیشنهادی : دانه کامل جو دوسر OAB

محصول پیشنهادی :پودر جوانه گندم بالک

محصول پیشنهادی : سبوس جو دوسر

آهسته بخورید.

خوردن غذا به آرامی به مغز و معده شما کمک می‌کند تا به طور موثر پیام‌ها (هورمون‌ها و انگیزه‌های عصبی) را در مورد میزان غذایی که نیاز دارید و زمانی که باید به غذا خوردن پیام دهید، ارسال کنید. سعی کنید هر چند دقیقه در صندلی خود بنشینید و آب بنوشید. یا اگر در حال خوردن چند مورد غذای کوچک‌تر به عنوان یک وعده غذایی اصلی هستید، سعی کنید قبل از خوردن آیتم دیگر برای چند دقیقه صبر کنید، زمانی که احساس می کنید حدود ۸۰ % سیر شده اید. این باید زمانی برای مغز شما فراهم کند که میزان سیر شدن شما را ثبت کند.

در میان وعده سالم از پروتئین‌ها استفاده کنید.

برخی افراد یک ماده غذایی افزودنی را پیدا می‌کنند که پروتئین بالایی دارد و در وعده‌های غذایی و اسنک ها مصرف می کنند که می‌تواند به حفظ اشتهای شما کمک کند. داشتن میان وعده‌ سالم غنی از پروتئین مانند بادام برشته، تخم‌مرغ آب‌پز، یک لیوان شیر، یا ماست با ۱۲ گرم پروتئین راه‌های فوق العاده ای برای حفظ حس سیری و راضی کردن بدن شما است. بنابراین می‌توانید از میان وعده‌های ناخواسته که اغلب پر از کالری هستند اجتناب کنید. میان وعده های غنی از پروتئین را نزدیک خود نگه دارید تا بتواند در مسیر خود برای محدود کردن میان وعده ناسالم بعد از ظهر خوب عمل کنید.

مرتبط بخوانید: پودر پروتئین شیر

به اندازه کافی آب بخورید.

کم شدن آب بدن ممکن است گاهی به عنوان احساس گرسنگی استتار شده باشند، پس مطمئن شوید که بالاترین میزان مصرف مایعات را دارید. اگر احساس گرسنگی شدید کردید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید و ۵ دقیقه صبر کنید. خواهید دید که این احساس می‌تواند از بین برود یا فروکش کند. اگر ادامه دارد، به سادگی برخی از پیشنهادهای میان وعده سالم را میل کنید.

میان وعده سالم
میان وعده سالم

برای تهیه میان وعده سالم از غلات استفاده کنید.

میان وعده‌ سالم با غلات سبوس‌دار به شما انرژی برای قوی ماندن ماندن می‌دهند. برخی از چوب‌شور یا چیپس تورتیلا با گندم کم نمک را امتحان کنید، یا از یک دانه غلات با فیبر بالا استفاده کنید.

از دانه ها استفاده کنید.

 آجیل و دانه‌های بدون میان وعده‌ سالم فوق العاده ای ایجاد می‌کنند. بادام، گردو، بادام‌زمینی، دانه کدوتنبل پخته‌شده، فندق و دیگر دانه‌ها و آجیل ها حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که شما احساس سیری (برخلاف چیپ ها یا چوب‌شور)داشته باشید. با این حال، آجیل مقدار زیادی کالری دارد، بنابراین میزان مصرف آن را کوچک نگه دارید.

اسنک ترکیبی را امتحان کنید.

سعی کنید بیش از یک ماده مغذی (پروتئین، چربی، کربوهیدرات)در هر میان وعده داشته باشید. برای مثال، کمی آجیل (پروتئین و چربی)و مقداری انگور (کربو هیدرات‌ها)داشته باشید. یا مقداری از کراکر غلات (کربوهیدرات) با کمی پنیر کم‌چرب (پروتیین و چربی)امتحان کنید. این وعده‌های متعادل تمایل دارند که شما احساس رضایت کنید.

مرتبط بخوانید: اسنک پنیری خانگی : آموزش تهیه ۵ دقیقه ای!

هوشیارانه میان وعده ها را مصرف کنید.

اسنک خود را در حین انجام کار دیگری مانند موج‌سواری در اینترنت، تماشای تلویزیون و یا کار کردن در میز خود نخورید. به جای آن کاری را که انجام می‌دهید برای چند دقیقه متوقف کنید و میان وعده خود را بخورید، مثل یک وعده غذایی کوچک.

آن را با خودتان ببرید!

به جلو فکر کنید و یک کیسه کوچک از میان وعده‌های غذایی خود را در جیب یا کیف خود حمل کنید تا با ناامیدی به شیرینی‌ها در پیشخوان شیرینی فروشی ها و سایر خوراکی های ناسالم نگاه نکنید.

 

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.