پیشگیری از کرونا با ویتامین D

پیشگیری از کرونا با ویتامین D : در مطلب پیشگیری از کرونا با خوراکی هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا شدید. یکی از مواردی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند ویتامین D می باشد. این ویتامین اغلب از طریق قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید جذب بدن می شود اما در روزهای سرد زمستانی ممکن است با کمبود این ویتامین مواجه شوید که احتمال ابتدا به بیماری ها را افزایش خواهد داد.

شما می توانید از طریق رژیم غذایی نیز بخش زیادی از نیاز بدن را به این ویتامین تامین کنید. همچنین اگر با کمبود شدید مواجه هستید می توانید با مشورت متخصص تغذیه از مکمل های ویتامین D استفاده کنید. مطالعات نشان داده اند که دریافت روزانه ویتامین D برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحدی به صورت مصرف روزانه تاثیر بیشتری نسبت به دریافت مگا دوزهای ۵۰ هزار واحدی در ماه دارد.

در ادامه به برخی از مواد مفیدی که می توانند ویتامین D مورد نیاز بدن شما را تامین کنند آشنا خواهیم کرد.

محصول پیشنهادی:پودر اسپیرولینا

پیشگیری از کرونا با ویتامین D با مصرف اسپیرولینا :

جلبک اسپیرولینا رنگ آبی – سبز تیره دارد و یک نوع جلبک به شکل مارپیچ است. ساختار آن بسیار خاص است و به همین دلیل است این جلبک در شکل نهایی خود سرشار از پروتئین ‌است. این نوع جلبک در دریاچه‌های مناطقی با آب و هوای گرم‌ مانند افریقا یا آمریکای جنوبی ساخته می‌شود، اما به صورت بومی نیز رشد کرده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اسپیرولینا، کمبود مواد مغذی و ویتامین ها را در بدن جبران می کند. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین D می باشد که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

 پیشگیری از کرونا با ویتامین D
پیشگیری از کرونا با ویتامین D

همچنین اسپیرولینا غنی ترین و تنها منبع گیاهی ویتامین می باشد که شامل بتاکاروتن، ویتامین E، ویتامین K1، ویتامین K2، ویتامین B1، ویتامین B2، نیاسین، پانتوتنیک اسید، ویتامین B6 ، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B12 و اینوزیتول است. مصرف ویتامین های E  و C نیز برای پیشگیری از کرونا مفید است.

برای پیشگیری از کرونا با ویتامین D می توانید پودر اسپیرولینا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که از خواص آن بهره مند شود.

همچنین روی، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، کلسیم، سولفور، سلنیوم، کبالت، کروم و منگنز از مواد معدنی تشکیل دهنده اسپیرولینا هستند. آهن برای تشکیل هموگلوبین و تقویت سیستم ایمنی ضروری است که می تواند به مقابله با کرونا کمک کند.

مصرف پودر اسپیرولینا موجب تقویت سیستم ایمنی می شود؛ به حدی که مصرف آن برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی ممنوع است. اسپیرولینا می تواند به کاهش و درمان حساسیت به ویژه حساسیتهای فصلی کمک کند

مرتبط بخوانید: تقویت کننده سیستم ایمنی : با این 13 محصول در امان هستید!

تامین ویتامین D مورد نیاز بدن با مصرف سویا

سویا برخلاف دیگر محصولات لبنی، حاوی مقدار خوبی از ویتامین D  است. ویتامین D  برای استخوان‌ های قوی ‌تر و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. شما می‌ توانید ویتامین D  را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین مصرف سویا به دست آورید. بنابراین اگر زمان کافی در معرق آفتاب قرار نداشته باشید و یا قدرت تحمل لاکتوز را ندارید برای تامین ویتامین مورد نیاز از طریق لبنیات، می ‌توانید از خواص پودر سویا لذت ببرید.

اثر کمبود ویتامین D می تواند با مصرف سالمون، شیر تقویت‌شده با ویتامین D جبران شود. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین D می‌تواند توسط واکنش با نور فرابنفش در پوست تولید شود.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.
برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912)   یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!
آرزومند سلامت شما هستیم.