خواص اکیناسه

اکیناسه یا سرخال گل یک گیاه بومی آمریکای شمالی است که سالیان سال بومیان و سرخ پوستان آمریکایی از فواید بی نظیر آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند. به مرور زمان این گیاه در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد و تبدیل به یک داروی تمام عیار شد. فروشگاه برگ سبز در مطلب امروز خود 16 مورد از خواص اکیناسه را که اثر معجزه گری دارند را برای شما عزیزان شرح داده است. با ما همراه باشید!

خواص این گیاه به حدی زیاد و زبانزد است که می توان گفت که تقریباً تمام افراد تا حدودی آن را می شناسند. به طور معمول از خواص اکیناسه برای درمان سرماخوردگی و بیماری های مشابه آن استفاده می شود.

لازم به ذکر است که هر قسمت از این گیاه خواص متفاوتی دارد و برای ساخت دارو های متفاوت استفاده میشود. تحقیقات بسیار زیادی بر روی این گیاه به منظور کشف مواد موجود در آن انجام شده است.

نتایج آزمایشات انجام شده نشان می دهد که ریشه گیاه اکیناسه حاوی مقدار زیادی روغن فرار است. بخش های بیرونی گیاه حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است که تا حدود زیادی بر ایمنی بدن تاثیر دارد.

خواص اکیناسه (سرخال گل ) : 30 اثر معجزه گری که باید بدانید!

1- خواص اکیناسه : کمک به روند بهبود زخم ها

تحقیقات نشان داده است که افرادی که از زخم و جراحت هایی که مدت زمان زیادی بر روی بدنشان مانده است ناراحت هستند و رنج می برند می توانند به راحتی به کمک این گیاه از شر آنها خلاص شوند. این گیاه به دلیل خواص بی نظیری که دارد روند بهبود زخم ها را سرعت می بخشد.

خواص اکیناسه
خواص اکیناسه

مرتبط بخوانید : خواص دانه جادوئی کاکائو خام! ۶ موردی که باید بدانید!

2- خواص اکیناسه : مراقبت از سلامت دهان و دندان

این گیاه بی نظیر برای سلامت دهان و دندان بسیار خوب است. با مصرف مداوم آن به راحتی میتوان از ورم لثه که بر اثر یک عفونت باکتریایی ایجاد می شود، پیشگیری کرد.

با مصرف اکیناسه به صورت چای و دم نوش می توانید سلامت کلی دهان و دندان خود را تضمین کنید.

3- خواص اکیناسه : درمان سرماخوردگی و بیماری های مشابه آن

اکیناسه دارای خاصیت ضد باکتریایی است، همین خاصیت باعث شده است که مصرف این گیاه علام سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش و یا حتی از بین ببرد. اگر در ابتدای شروع بیماری از این گیاه به عنوان چای و دمنوش استفاده کنید متوجه بهبود سریع بیماری خود می شوید.

4- خواص اکیناسه : از بین بردن انواع ویروس و باکتری

انواع ویروس ها و باکتری ها عامل ایجاد بیماری های مختلف در بدن انسان ها هستند. خواص اکیناسه در زمینه از بین بردن ویروس ها و باکتری ها بسیار معروف و محبوب است.

چنانچه به طور مداوم از این گیاه استفاده کنید تعداد سلول های سفید بیشتر می شود در نتیجه سیستم ایمنی بدن تقویت میشود. نکته بسیار جالبی که در مورد این گیاه وجود دارد این است که، اکیناسئینی که در آن وجود دارد به طرز شگفت انگیزی از حمله ویروس ها و باکتری ها به سلول های سالم بدن جلوگیری می کند. استفاده از اکیناسه به منظور از بین بردن ویروس و باکتری باید به صورت طبیعی و یا مکمل باشد.

مرتبط بخوانید : طعم دار کردن غذا : ترفندهای فوق العاده آشپزی

5- خواص اکیناسه : کمک به درمان حساسیت ها

داروهای معمولی که برای درمان حساسیت به کار گرفته میشوند اکثراً خواب آور هستند. تحقیقات نشان داده است که با استفاده از دم کرده اکیناسه می توان علائم حساسیت های فصلی و غیر فصلی را تسکین داد و این در حالی است که مانند دارو های دیگر خواب آور و کسل کننده نیست.

لازم به ذکر است که با استفاده از خواص اکیناسه می توان علائم تب یونجه مانند ، اختلالات تنفسی، آبریزش بینی، آبریزش چشم و… درمان کرد.

خواص اکیناسه
خواص اکیناسه

6- خواص اکیناسه : مبارزه با عفونت ها

گیاه اکیناسه یک ضد عفونی کننده خوب به شمار می آید. با استفاده از این گیاه به صورت کرم، نوشیدنی و سایر فرم های موجود، می توان روند پیشرفت عفونت ها به ویژه عفونت واژینال را تا حدود 16 درصد کاهش داد.

از دیگر خواص اکیناسه در درمان عفونت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان تبخال دستگاه تنفس
  • از بین بردن عفونت های خونی
  • درمان مالاریا
  • درمان بیماری های لثه
  • درمان بیماری حصبه و سفلیس
  • از بین بردن انواع عفونت دستگاه و مجاری ادراری

7- خواص اکیناسه : کمک به درمان گلودرد های سخت

هنگامی که از خواص بی نظیر این گیاه صحبت می کنیم نباید تاثیر آن بر روی درمان گلودرد را فراموش کنیم. اکیناسه خاصیت ضد التهابی قوی دارد به همین دلیل به سرعت می تواند گلودرد را خوب کند. این گیاه نه تنها برای درمان گلودرد خوب است، بلکه در درمان بیماری هایی مانند خناق، سیاه سرفه، دیفتری، سینوزیت و… بسیار موثر است.

8- خواص اکیناسه : بهبود و حفاظت از سلامت روحی و روانی

اگر تصور کردید که گیاه اکیناسه تنها برای درمان بیماری های جسمی مناسب است، سخت در اشتباهید!

این گیاه بی نظیر تاثیر بسیار خوبی بر روی بهبود و حاظت از سلامت روانی افراد دارد. افرادی که دچار مشکل ADHD و  ADD هستند به طور معمول با اختلالات عاطفی، افسردگی ، فوبیا، استرس، اضطراب و… دست و پنجه نرم می کنند. گیاه اکیناسه در درمان این بیماری بسیار کارآمد است و یک درمان خانگی و یا گیاهی برای این بیماری به شمار آید.

مرتبط بخوانید : شیر خشک اسکیم : افزایش بافت عضلانی با شیر خشک اسکیم

9- خواص اکیناسه : کاهش سردرد و علائم میگرن

اگر به طور معمول سردرد دارید و از دارو های سنگین استفاده می کنید، بهتر است مصرف اکیناسه به صورت مکمل و یا دم کرده را شروع کنید. دوز مناسب از این دارو به کاهش درد بسیار کمک می کند.

در اکیناسه ماده ای به نام آلکیلامید وجود دارد و همین ماده بر روی اعصاب تاثیر می گذارد و موجب آرامش آنها و نیز کاهش فشار های عصبی مغز می شود. همچنین اکیناسه فشار رگ های خونی را کاهش میدهد همین امر موجب کاهش درد می شود.

10- خواص اکیناسه : اکیناسه یک ملین قوی

همانطور که میدانید همه گیاهان به دلیل خاصیت جالبی که دارند بر روند بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر می گذارند، اکیناسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گیاه یک را درمانی خانگی و موثر برای از بین بردن یبوست است.

با توجه به شدت یبوست باید دوز مصرفی اکیناسه را تغییر داد. حداکثر دوفنجان دم کرده اکیناسه می تواند به تسکین مشکلات گوارشی کمک کند. توجه داشته باشید که مصرف بیش از دو فنجان در روز از این دم کرده نتیجه عکس دارد.

مرتبط بخوانید : خواص پودر اسپیرولینا : ۳ دستور فوق العاده آشپزی برای استفاده از آن

11- خواص اکیناسه : کاهش خطر ابتلا به سرطان

نتایج تحقیقات انجام شده در سازمان ملی سلامت نشان می دهد سرخال گل تاثیر چشمگیری بر کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد. این تحقیقات نشان داده است که فوتوکمیکال هایی در این گیاه وجود دارد که با خاصیت دارویی خود به خوبی توانایی مبارزه با تومور وسلول های سرطانی را درند.

12- خواص اکیناسه : درمان گزیدگی

درمان گزیدگی ها به کمک گیاه اکیناسه موضوعی است که نمی توان از آن صبحت نکرد. همانطور که در بالا گفتیم این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی قوی است همین موضوع باعث شده است که در درمان گزیدگی بسیار موثر باشد.

در گذشته سرخپوستان برای درمان گزیدگی مار، عقرب و… از این گیاه استفاده میکردند.

خواص اکیناسه
خواص اکیناسه

13- خواص اکیناسه : درمان هاری

هاری که یک بیماری بسیار سخت و ناراحت کننده است، چنانچه به موقع تشخیص داده شود می توان به کمک خواص گیاه اکیناسه علائم آن را از بین برد. به طور کل در طبیعت تعداد کمی از گیاهان وجود دارند که مانند اکیناسه بتوانند هاری را درمان کنند.

14- خواص اکیناسه : کاهش خطر ابتلا به وبا

قطعا تا کنون شنیده اید که وبا یک بیماری سخت و طاقت فرسا است این بیماری که یک نوع بیماری اسهالی است چنانچه به سرعت شناسایی و درمان نشود در طی چند ساعت می تواند فرد را بکشد.

چنانچه به طور مداوم و روزانه از دم کرده اکیناسه مصرف کنید، خطر ابتلا به وبا را در خود چندیدن برابر نسبت به دیگران کاهش داده اید. 

15- خواص اکیناسه : حفظ تعادل مایعات بدن

گیاه اکیناسه دارای خاصیت متعادل کنندگی مایعات بدن است. در صورتی که تعادل مایعات در بدن بهم بریزد مشکلات بسیار زیادی ایجاد میشود. این گیاه از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کند.

مرتبط بخوانید : خواص قارچ گانودرما : خواص فوق العاده ای که نمیدانستید!

16- خواص اکیناسه : از بین بردن سوزش پوست

درمان سوزش و مشکلات پوستی یکی دیگر از خواص بی نظیر اکیناسه است. از کرم، پودر و… این گیاه میتوان برای درمان جوش ، جای جوش، زخم و اسکار و… استفاده کرد.

اکیناسه با بازسازی سلول های آسیب دیده، روند بهبود مشکلات پوستی را سرعت می بخشد. لازم به ذکر است که این گیاه بی نظیر در درمان پسوریازیس، اگزما و دیگر بیماری های مشابه، بسیار موثر و کارآمد است.

 

نیاز به مشاوره در خصوص خواص اکیناسه و خرید آن را دارید؟!

این محصول را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.