میان وعده برای کودکان

کودکان در حال رشد اغلب بین وعده های اصلی گرسنه می شوند. با این حال، بسیاری از میان وعده‌های بسته‌بندی‌شده برای کودکان بسیار ناسالم هستند. آن‌ها اغلب پر از آرد تصفیه‌شده، قند و مواد مصنوعی هستند. زمان میان وعده برای کودکان فرصتی عالی برای افزودن مقداری مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی کودک است.

به جای غذاهای اسنک فرآوری شده، کودک خود را با تمام غذاهایی که انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را تامین خواهد کرد، تغذیه کنید. در اینجا لیستی از میان وعده‌ برای کودکان که هم سالم و هم خوش‌مزه هستند آورده شده‌است.

غلات سبوس‌دار میان وعده برای کودکان

این میان وعده دارای ویتامین‌ها، کلسیم و فیبر می باشد. یک کاسه از غلات سبوس‌دار به همراه شیر و میوه، یک میان وعده مملو از انرژی است. برای یک طعم بهتر می توانید غلات سبوس دار را با ماست و توت‌فرنگی خشک امتحان کنید.

محصول پیشنهادی: بیسکویت سبوس دار چند غله ستاک

پنیر میان وعده سالم برای کودکان

پروتئین موجود در این اسنک تا موقع شام سطح انرژی را بالا نگه می‌دارد. شما می توانید برای تهیه این میان وعده ویژه کودکان پنیر را با برش دادن آن به اشکال سرگرم‌کننده به همراه میوه مورد علاقه کودکتان، جالب‌تر کنید.

میان وعده برای کودکان با توت‌فرنگی

اگر شما احساس می‌کنید که بچه‌های شما فقط موز و سیب میخورند، سعی می‌کنید که توت فرنگی سرشار از ویتامینC  را به رژیم غذایی آن ها اضافه کنید. برای یک میان وعده کامل این میوه سرشار از ویتامین و غنی از پروتئین را نظر بگیرید. همچنین می توانید آن را به همراه غلات سرو کنید.

مرتبط بخوانید: تغذیه کودکان : ۲۷ میان وعده سالم و مقوی برای کودکان

ماست میان وعده خوشمزه برای کودکان

ماست کم‌چرب، منبع عالی کلسیم است و کودکان عاشق آن هستند. برای اضافه کردن مزه و ارزش غذایی، ماست را تمشک و یا گرانولا سرو کنید. همچنین می توانید ماست را در خانه تهیه کنید که سالم تر می باشد.

تهیه میان وعده برای کودکان با چیپس میوه

تهیه چیپس های میوه برای کودکان بسیار ساده است. تمام چیزهایی که شما نیاز دارید ترتیلا، چاشنی و ادویه است.

میان وعده برای کودکان

تخم مرغ میان وعده مقوی

تخم‌مرغ تقریبا یک سوم از نیاز پروتئین روزانه کودکان را فراهم می‌کند.

یک مشت تخم‌مرغ آب‌پز را در یخچال نگه دارید (آن‌ها به مدت هفت روز می‌مانند) یا یک تخم‌مرغ بردارید و آن با آرد ترتیلا رول کنید. یک ایده عالی دیگر این است که آن ها را برای صبحانه سرو کنید.

هوموس

این میان وعده از نخود سبز تهیه‌شده و برای کودکان عالی است. این ماده مغذی شامل اسید فولیک، ویتامین B۶ و آهن است. آن‌ها را با سبزیجات خرد شده و یا کراکر بدون نمک برای میان وعده سرو کنید و یا از آن برای درست کردن ساندویچ نان استفاده کنید.

مرتبط بخوانید: میان وعده سالم : نکات مهم + توصیه های ضروری

نودل میان وعده خوشمزه کودکان

پاستا منبع عالی کربوهیدرات‌های پیچیده است. برخی را در شکل مورد علاقه فرزندتان انتخاب کنید و مقداری را برای نگه داشتن در یخچال نگه دارید. برای تهیه میان وعده آن را در مایکروویو به همراه سبزیجات و یا مرغ پخته شده و سس گوجه‌فرنگی آماده کنید. این میان وعده غنی از پروتئین و غنی از فیبر می باشد و در عرض ۲۰ دقیقه آماده می‌شود.

محصول پیشنهادی: پاستا جو دوسر چند غله

گلابی

گلابی غنی از فیبر می باشد و در طول سال در دسترس است و انواع مختلفی دارد. با یک کاسه کوچک از پنیر کوتاژ کم‌چرب سرو کنید و یا یک گلابی کامل آبدار را برای میان وعده بعد از ناهار کودکان آماده کنید. برای یک اسنک بعد از مدرسه، گلابی را می توانید به همراه چند ماده غذایی دیگر آماده کنید.

کشمش ماده مقوی برای تغذیه کودکان

کشمش ها مواد مغذی خوبی مثل فیبر، پتاسیم و ویتامین برای کودکان دارند. آن ها می توانند کشمش را برای میان وعده مصرف کنند. همچنین می توانید اسنک های خوشمزه ای را با کشمش آماده کنید که برای یک میان وعده سالم عالی هستند.

سیب میان وعده کودکان

سیب میوه سالمی است، اما اگر مصرف سیب برای شما خسته کننده شده است می توانید با آن اسنک هایی درست کنید تا از ویتامین C و فیبر آن بهره مند شوید. شما می توانید کمی زغال آخته و ماست وانیل دار کم چرب به همراه سیب مصرف کنید.

مرتبط بخوانید: میان وعده برای سالمندان : چند غذای فوق العاده!

 وافل غلات

برای یک جایگزین برای کره بادام‌زمینی و ژله و همچنین برای افزایش آهن و ویتامین B6 ،B12 و وافل غلات را امتحان کنید. این میان وعده سالم  را می توانید با پنیر خامه‌ای کم چرب و ژله میوه‌ای امتحان کنید تا یک تغییر مقوی برای زمان میان وعده داشته باشید.

میان وعده برای کودکان

جو دوسر پرک

کدام کودک کوکی را برای میان وعده دوست ندارد؟ به جای خرید انواع پرشکر و پرچرب از فروشگاه ها، مقداری از شیرینی‌های کم چرب جو دوسر را درست کرده و می توانید آن را با شیر سرو کنید. بهترین بخش این است که می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید با این میان وعده خوشمزه و مقوی  اضافه کنید – کشمش، زردآلو خشک‌شده، و یا آجیل را برای افزایش ارزش غذایی و طعم بهتر امتحان کنید.

محصول پیشنهادی: جو دوسر پرک صبحانه

گوجه فرنگی میان وعده کودکان

کودکان شما ترکیب میوه گوجه‌فرنگی، طالبی، سیب و لیمو را دوست خواهند داشت. گوجه‌فرنگی لیکوپن، ویتامین A و C از طالبی و فیبر از سیب، یک میان وعده سالم و خوش‌مزه برای کودکان می سازد.

بادام میان وعده مقوی کودکان

بادام سرشار از مواد مغذی هستند: بالا بودن فیبر، پروتئین، ویتامین E، کلسیم، ریبوفلاوین، مس، روی، پتاسیم، منیزیم و چربی‌های خوب از ویژگی های این ماده مغذی هستند. یک مشت کوچک (در حدود یک اونس) مقدار مناسبی برای کودکان است که می توانند برای میان وعده استفاده کنند. (توجه: به کودکان زیر ۳ سال بادام ندهید؛ زیرا آن‌ها می‌توانند خطر خفگی داشته باشند)

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.