مکمل های بدن سازی مفید

اگر می خواهید مکمل های بدن سازی مفید را بشناسید با ما همراه باشید. فروشگاه برگ سبز مطلب امروز خود را به معرفی 5 محصول خیلی مفید بدن سازی اختصاص داده است.

ورزش کاران حرفه ای چندین ساعت از روز را در حال انجام دادن تمرینات ورزشی سنگین هستند و به طور قطع انجام دادن این حجم از تمرینات نیاز به انرژی زیادی دارد. اما میدانیم که این حجم از انرژی که ورزشکاران نیاز دارند تنها با مصرف وعده های غذایی معمولی روزانه تامین نمی شود. پس باید چه کرد؟

ورزشکاران برای آن که بتوانند انرژی کافی برای انجام تمرینات سنگین به دست آورند بهتر است از مکمل های ورزشی و غذایی مفید و پر انرژی استفاده کنند.

مکمل های ورزشی نه تنها انرژی مورد نیاز ورزشکاران را تامین می کنند بلکه به آنها کمک می کنند که در زمان کمتری به اندام دلخواه خود برسند. این مکمل ها روند چربی سوزی و عضله سازی را سرعت می بخشند و کمک شایانی به ورزشکاران حرفه ای میکنند.

اما مشکلاتی نیز وجود دارد که در صورت بی دقتی و سهل انگاری می تواند بسیار خطر آفرین باشند. از جمله این خطرات میتوان به تقلبی بودن مکمل اشاره کرد.

مرتبط بخوانید : انواع سالاد : دستور تهیه ۲۶ نوع سالاد متنوع برای فصول مختلف + عکس

تشخیص اصل بودن یا نبودن مکمل کار بسیار دشواری است و این در حالی است که اگر مکمل تقلبی استفاده شود می تواند بسیار خطر آفرین و حتی در مواردی موجب مرگ شود.

مکمل های شیمیایی که در بازار وجود دارند در صورتی که اصل باشند، ممکن است نتیجه سریع و خوبی داشته باشند اما در مقابل عوارض جانبی نیز به دنبال دارند. از جمله این عوارض جانبی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به وجود آمدن مشکلات گوارشی و بهم ریختگی سیستم گوارشی
  • افزایش وزن غیر نرمال
  • بهم ریختگی اوضاع قند خون
  • به وجود آمدن مشکلات کلیوی
  • تحلیل رفتن و در نتیجه پوکی استخون ها
  • ریزش مو غیر طبیعی
  • آسیب زدن به کبد
  • مسمومیت با فلزات سنگین

ما در این مطلب به شما مکمل هایی را معرفی میکنیم که کاملا طبی هستند و هیچگونه عوارض جانبی به دنبال ندارند و همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند.

*به این نکته توجه داشته باشید از آنجایی مکمل های ورزشی انرژی بسیار زیادی را تولید می کنند و تنها از طریق ورزش کردن و فعالیات بدنی بالا میتوان این انرژی را تخلیه کرد، سعی کنید در صورتی که ورزش نمی کنید از مکمل استفاده نکنید.

مرتبط بخوانید : برنامه غذایی بدنسازی : باید ها و نباید ها در تغذیه بدنسازان

مکمل های بدن سازی مفید
مکمل های بدن سازی مفید

مکمل های بدن سازی مفید

بدن برای ترمیم، افزایش حجم و وزن عضله نیاز به پروتئین دارد. پروتئینی که از طریق مواد غذایی و یا مکمل ها به بدن میرسد بافت های عضلانی را که در حین ورزش آسیب دیده و پاره شده اند را ترمیم می کند و همچنین عضلات را تحریک می کند که سلول های جدیدی بسازند.

مواد غذایی زیادی دارای پروتئین هستند. از جمله این مواد غذایی میتوان به تخم مرغ، سویا، گوشت قرمز، فیله مرغ، قارچ و… اشاره کرد. اما همانطور که گفت شد این مواد غذایی کافی نیستند پس بهتر است از مکمل پروتئینی استفاده کنید.

پودر آب پنیر یکی از این مکمل های بدن سازی مفید پروتئینی است. در پودر آب پنیر در حدود 35 تا 85 درصد پروتئین وجود دارد. این پودر که یک کنستانتره می باشد برخلاف محصول ساده  آب پنیر طعم ملایم تری دارد و هضم و جذب آن بسیار سریع و آسان میباشد.

از مزایای این مکمل پروتئینی این است که افرادی دستگاه گوارششان به لاکتوز مواد غذایی حساس است به راحتی و بدون نگرانی میتوانند از این مکمل استفاده کنند.

همچنین در این محصول اسیدهای آمینه لوسیون ، ایزولوسیون و والین که روند ترمیم عضلات را به خوبی سرعت می بخشند به فراوانی یافت می شود.

نکته ی جالبی که وجود دارد این است که در فراورده های لبنی پروتئینی به نام پروتئین “وی” وجود دارد که این پروتئین مهم ترین و ضروری ترین پروتئین برای رژیم غذایی ورزشکاران و بدن سازان محسوب می شود.

80% از پروتئین شیر را کازئین و 20% باقی مانده را پروتئین whey تشکیل می دهد. سرعت جذب و هضم بالا، این پروتئین را به یک پروتئین محبوب تبدیل کرده است.

محصول پیشنهادی : پودر آب پنیر

محصولاتی دیگری وجود دارند که میزان بالایی از پروتئین را دارا هستند این مکمل های بدن سازی مفید در کنار یکدیگر ترکیب بی نظیری ایجاد می کنند که نه تنها عوارضی برای بدن ندارند بلکه هم انرژی مورد نیاز را تامین می کنند و هم سلامتی و ایمنی بدن را بالا می برند. به عنوان مثال:

این پودر بی نظیر دارای 70 % پروتئین می باشد. همچنین دارای اسیدهای آمینه های والین، ایزولوسین، لوسین، فنیل آنالین، متیونین، لیزین، تریپتوفان، ترونین، سیستیئن، تیرو زین، هیستیدین، آرژنین، آلانین، آسپارتیک، اسید گلایسین، پرولین و سرین می باشد که این اسید های آمینه تاثیر فوق العاده ای بر روی ترمیم و بازسازی عضلات دارند. این پودر برخلاف دیگر منابع پروتئینی کالری کم و همچنین کلسترول پایینی دارد.

مکمل های بدن سازی مفید : معرفی 5 محصول خیلی مفید!, (3)
مکمل های بدن سازی مفید

این پودر از کنجاله سویا تهیه شده است. دارای 90% پروتئین است که این میزان از پروتئین به ندرت در مواد غذایی یافت می شود. پودر سویا ایزوله به گونه ای تهیه شده است که از آن چربی و کربوهیدرات حذف شده است. به همین دلیل فرد مصرف کننده احساس سنگینی و نفخ نمی کند.

پودر سفیده تخم مرغ جز مکمل های بدن سازی مفید است که دارای میزان بالایی پروتئین و فاقد چربی و کربو هیدرات می باشد. این پودر تمام خواصی که سفیده تخم مرغ دارد را در خود گنجانده است به همین دلیل در بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد.

مرتبط بخوانید : مکمل های دست ساز بدنسازی: معرفی ۹ راه واقعا کاربردی

ماده دیگری که بدن سازان و ورزشکاران حرفه ای باید مصرف کنند کربوهیدرات است. باید به این نکته توجه داشته باشید که کربوهیدرات منبع اصلی بدن برای تولید انرژی است. حال اگر کربوهیدرات کافی به بدن نرسد چه اتفاقی می افتد؟ از آنجایی که بدن از کربوهیدرات به عنوان منبع انرژی خود استفاده می کند، چنان میزان کافی از این ماده در دسترس بدن نباشد، عضلات بدن شروع به تجزیه شدن و تحلیل رفتن می کنند که این بسیار خطرناک است و می تواند بسیار آسیب رسان باشد.

مواد غذایی زیادی هستند که منبع کربوهیدرات هستند، از جمله این مواد غذایی باید به غلات کامل، برنج، سیب زمینی، ذرت و… اشاره کرد. ولی همانطور که در بالا اشاره کردیم این میزان از کربوهیدرات برای ورزشکاران حرفه ای کافی نیست و آنها باید در کنار این مواد غذایی از مکمل استفاده کنند.

پودر کربوهیدرات شکلاتی یکی از مکمل های بدن سازی مفید است که می تواند میزان کافی از کربوهدرات را در اختیار بدن قرار دهد. منظور از کربوهیدرات شکلاتی، طعم شکلاتی محصول نیست. این مکمل طعم چندانی ندارد و به مقدار کمی شیرین است.

مکمل های بدن سازی مفید
مکمل های بدن سازی مفید

مصرف پودر کربوهیدرات در کنار مکمل های پروتئینی تاثیر بی نظیری بر روی افزایش حجم عضلات دارد. به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر لاغر هستید و تصمیم به افزایش وزن دارید حتما در کنار مکمل های پروتئینی از مالتودکسترین (پودر کربوهیدرات شکلاتی) نیز استفاده کنید.
  • اگر تمرینات ورزشی قدرتی انجام میدهید مصرف کربوهیدرات ها را فراموش نکنید
  • اگر در دوره حجم بدنسازی هستید مالتودکسترین (کربوهیدرات شکلاتی) برای شما بسیار ضروری است.

مرتبط بخوانید : غذا های لاغر کننده : معرفی ۳۰ خوراکی که به لاغر شدن شما کمک می کند!

 

نکاتی که بدن سازان باید به آن توجه کنند

تمام مکمل های بدن سازی مفید، برای ورزشکاران و بدن سازان است که به طور مداوم فعالیت بدنی دارند و تمرینات ورزشی انجام می دهند مناسب است ولی به افراد بدون فعالیت بدنی توصیه نمی شود و بهتر است از مصرف مکمل ها خودداری کنند.

* تمام مکمل های بدن سازی مفید برای افرادی پیشنهاد می شود که از سلامت کامل بدنی برخوردار باشند. در صورتی که بیماری خاص یا حساسیت به یکی از مواد گفته شده دارید از مصرف مکمل ها خودداری کرده و با پزشک خود در مورد نحوه مصرف و نوع مکملی که برای شما مناسب است مشورت کنید.

* در حد نیاز بدن از مکمل ها استفاده شود.  مصرف بیش از حد مکمل ها باعث بروز عوارض جبران ناپذیری می شود. به عنوان مثال : هرچقدر پروتئین دریافتی بدن بیش از حد نیاز باشد تولید مواد زائد ناشی از مصرف آن بیشتر می شود در نتیجه روز به روز احتمال ابتلا به نارسایی کلیوی بیشتر می شود. همچنین بدن برای دفع این مواد زائد دچار دهیدراتاسیون می شود که بسیار آسیب رسان است.

از دیگر عوارض ناشی از مصرف بیش از حد پروتئین این است که با افزایش میزان پروتئین دریافتی دفع کلسیم از طریق ادرار نیز افزایش میابد که با گذشت زمان باعث پوکی استخوان، اسیدی شدن ادرار و همچنین ایجاد سنگ های کلسیمی در کلیه می شود.

مرتبط بخوانید : تغذیه در بدنسازی : نکات مهمی که باید بدانید!

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی مفید و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.