کاهش وزن با گیاهخواری

کاهش وزن با گیاهخواری : دلایل فراوانی برای امتحان رژیم غذایی گیاهی از جمله کاهش ظلم و اذیت حیوانات، کمک به محیط‌زیست و البته از دست دادن وزن وجود دارد. اما یک رژیم غذایی گیاهی همیشه یک روش ضمانت شده برای کاهش وزن نیست.

شما ممکن است به خوبی غذاهای فرآوری شده، غلات و پاستا را به عنوان بخش عمده رژیم غذایی خود بخورید و همچنان نسبت به کسی که رژیم غذایی همه چیزخوار شامل گوشت و سبزیجات را دنبال می ‌کند سنگین ‌تر باشد. با این حال، بر اساس یک گزارش که یک مطالعه در زمینه تحقیق و شیوه تغذیه در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، گیاه خواران تمایل دارند که چربی بدن و کلسترول کمتری نسبت به گوشت خواران داشته باشند.

گیاهخواران در حفظ وزن بدن سالم با خوردن همه غذاها مانند لوبیا و حبوبات، سبزیجات تازه، پروتئین سویا، تخم‌مرغ و شیر موفق هستند. برای از دست دادن وزن به عنوان یک گیاهخوار، شما هنوز نیاز دارید که کالری و ورزش خود را تعدیل کنید.

مرتبط بخوانید : رژیم لاغری 1 ماهه : با رعایت این نکات 5-7 کیلو در یک ماه کم کنید!

اصول کاهش وزن با گیاهخواری

کاهش وزن در هر نوع رژیم غذایی وقتی رخ می ‌دهد که کالری کمتری نسبت به کالری مصرف شده داشته باشید. کمبود ۳۵۰۰ کالری منجر به از دست رفتن حدود 450 گرم می‌ شود. شما با کاهش کالری، ورزش بیشتر و یا ترکیبی از این دو، این کاهش را باید ایجاد کنید.

مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ ها توصیه می‌ کنند که وزن خود را با سرعتی بیش از یک کیلوگرم در هفته از دست ندهید وگرنه احتمال حفظ آن کم‌تر است. این ممکن است با تعریف شما از “لاغری سریع” متناسب نباشد، اما بهترین و مطمئن‌ترین میزان است.

کاهش وزن در هر هفته به کسری در حدود ۱۰۰۰ کالری در روز نیاز دارد. اما در هر روز کم‌تر از ۱۲۰۰ کالری مصرف نکنید، که این می‌ تواند شما را دچار مشکل کند و با کمبود مواد مغذی در بدن مواجه شوید.

بعد از این که میزان سوزاندن کالری روزانه خود را پیدا کردید از یک ماشین‌حساب آنلاین استفاده کنید و یا با یک متخصص رژیم غذایی مشورت کنید و مشخص کنید که آیا می ‌توانید ۱۰۰۰ کالری را کاهش دهید. اگر نه، خود را با استفاده از ترکیب فعالیت فیزیکی و کاهش کالری برای رسیدن به هدف برنامه‌ریزی کنید. ورزش کردن کاهش وزن گیاه خواران و همه چیز خواران را تسریع می کند.

از آنجا، برنامه‌ای برای خوردن ۴۰ – ۳۰ – ۳۰ برای دریافت ۴۰ درصد کالری از کربو هیدرات‌ها و ۳۰ درصد از چربی‌ ها و پروتئین را برنامه‌ریزی کنید. برای کمک به انجام این کار، این یک لیست سریع (اما نه جامع) از بهترین غذا های گیاهی برای کاهش وزن جمع آوری کرده ایم همچنین مصرف مکمل های پروتئینی نیز برای کاهش وزن با گیاهخواری توصیه می شود.

پروتئین های گیاهی برای کاهش وزن:

  • کینوا
  • نخود
  • حبوبات
  • ماست یونانی
  • سویا
  • عدس
  • نخود فرنگی

کربو هیدرات‌ های گیاهی برای کاهش وزن

  • کلم
  • اسفناج
  • سیب
  • موز
  • هویج
  • انبه
  • نان سبوس‌دار
  • پاستای حبوبات سبوس دار
  • برنج

چربی های گیاهی برای کاهش وزن

  • آووکادو
  • روغن زیتون اصل
  • پنیر
  • زیتون
  • آجیل و دانه‌ها
  • تخم کتان
  • دانه چیا
کاهش وزن با گیاهخواری
کاهش وزن با گیاهخواری

معرفی برخی از محصولات برای کاهش وزن با گیاهخواری

کینوا برای کاهش وزن

کینوا ارگانیک OAB  سرشار از پروتئین، فیبر و ویتامین است. این دانه بی نظیر و سرشار از پروتئین بیشتر در امریکایی جنوبی کشت می شود و البته به تازگی در داخل کشور نیز کشت آن شروع شده است.

کینوا منبع غنی پروتئین، مواد معدنی همچون منیزیم، آهم، فسفر و همچنین ویتامین B است. کینوا پروتئین کامل است و تمامی آمینواسید های مورد نیاز بدن را دارا است. کینوا دارای مواد معدنی سودمندی از جمله منیزیم، منگنز و آهن است. همچنین فاقد گلوتن است و این می تواند یک خبر خوب برای افرادی باشد که به گلوتن حساسیت دارند.

به روش های مختلفی می توانید این ماده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. استفاده از کینوا پخته بر روی سالاد فصل بسیار متداول است حتی می توانید کینوا را در سالاد شیرازی خود نیز استفاده کنید. استفاده از کینوا در بسیاری از غذاها (خورش، خوراک و…) امکانپذیر است و می تواند باعث خلق یک تجربه تازه و خوشمزه برای تان شود.

محصول پیشنهادی :کینوا سفید ارگانیک OAB

پاستا جو دوسر چند غله

این محصول ترکیبی از غلات جو، گندم، چاودار و جو دوسر می باشد. دانه جو غنی از پروتئین‌ها، فیبر و مواد معدنی نظیر فسفر، پتاسیم و کلسیم است. دریافت پروتئین برای هر کسی که ورزش می ‌کند و برای کودکانی که به مواد مغذی سالم نیاز دارند تا رشد کنند، ضروری است.

جو جایگزینی مناسب برای پروتئین‌ های منشا حیوانی است و دارای مزیت نداشتن کلسترول است. یک غذای خوب تهیه شده با جو بسیار مغذی و تقویت کننده می باشد. همچنین جو غذای کامل برای کودکان و بیماران است.

چاودار موجود در پاستا جو دوسر نیز دارای مزایایی مانند جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا، کنترل کننده دیابت، بهبود سیستم هضم، کاهش فشار خون و ضد سرطان می باشد.

پاستا جو دوسر به شما در موارد زیر کمک خواهد کرد:

  • حفظ انرژی، با طولانی کردن زمان احساس سیری
  • بتا گلوکان که می‌تواند به حفظ سطح کلسترول نرمال کمک کند؛
  • یک منبع غنی از فیبر در هر وعده غذایی!

محصول پیشنهادی : پاستا جو دوسر چند غله

تخم کتان برای کاهش وزن با گیاهخواری

گیاه تخم کتان یکی از گیاهانی است که در اکثر کشورهای آسیایی و اروپایی رشد می کند. این گیاه به صورت روغن تخم کتان، تخم کتان بو داده و محصولات دیگر به بازار عرضه می شود.

تخم کتان با خواص بسیار زیادی که دارد یکی مواد غذایی چربی سوز و مناسب برای از بین بردن چربی های ناحیه شکم شناخته شده است.

تخم کتان حاوی فیبر، چربی های غیر اشباع مفید برای بدن از جمله خانواده امگا3 و امگا6، ویتامین های لازم برای بدن مانند ویتامین E و ویتامین B1، منگنز، آنتی اکسیدان ها و منیزیم می باشد.

تخم کتان مقدار زیادی فیبر دارد و به کاهش اشتها کمک می کند. ایجاد احساس سیری یکی از راه هایی است که مصرف تخم کتان به لاغری شما کمک می کند.

با کاهش اشتها میزان کالری مصرفی شما کمتر می شود و  کاهش وزن راحت خواهد بود.

کاهش وزن با گیاهخواری
کاهش وزن با گیاهخواری

دانه چیا برای کاهش وزن با گیاهخواری :

چیا دانه مغذی هستند که می‌تواند بخشی از برنامه کاهش وزن سالم باشد. اما آن‌ها یک راه ‌حل سریع برای کاهش سایز شما نیستند. اگرچه برخی افراد ادعا می ‌کنند که بعد از افزودن دانه چیا به رژیم غذایی خود، وزن کم می‌کنند اما این احتمال وجود دارد که دانه‌ های چیا تنها یک جز از رژیم غذایی سالم کلی و برنامه ورزش باشد. از آنجا که دانه‌های چیا بی ‌مزه هستند می توانند با غذاهای دیگر و یا سایر مایعات مخلوط شوند.

مکمل پروتئین آب پنیر :

پروتئین آب پنیر نوعی پروتئین با کیفیت بالا از مواد لبنی است که در ایجاد تود عضلانی بسیار موثر است و ممکن است به کاهش وزن با گیاهخواری کمک کند.

اگر دوست دارید مکمل‌های پروتئین آب‌پنیر را امتحان کنید، می توانید از فروشگاه اینترنتی برگ سبز پودر آب پنیر را برای داشتن رژیم پر پروتئین تهیه کنید.

مقدار پروتئین: در برندهای مختلف متفاوت است. می‌تواند بیش از ۹۰ درصد کالری را با ۲۰ تا ۵۰ گرم پروتئین در هر وعده تامین کند.

مرتبط بخوانید : روش های کاهش اشتها : 10 راه که نمیدانستید!

پودر سویا برای کاهش وزن با گیاهخواری

پودر سویا از آسیاب نمودن دانه خام سویا تهیه می شود.  این پودر دارای 35 تا 50 درصد پروتئین می باشد. در کنار پروتئین، این پودر دارای مقادیر اندکی قند، امگا 3، امگا 6، فیبر و … است. این پودر که سرشار از پروتئین و فاقد کربوهیدرات است هضمی آسان دارد و سریعاً جذب عضلات می شود.

پودر جوانه گندم

جوانه گندم شامل بیش از ۹۰ نوع مواد معدنی از جمله مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم است. شامل ۱۹ آمینو اسید (بلوک‌های سازنده پروتئین) و آنزیم ‌های ضروری است. همچنین پودر جوانه گندم ویتامین‌ های  A، B، C، E ، K و تقریبا تمامی مواد مغذی که بدن شما نیاز دارد را فراهم می‌ کند.

زمانی که بدن شما هیچ مواد مغذی را از دست نمی ‌دهد، خواهید دید که شما تمایل کمتری به خوردن دارید و بعد از خوردن غذا برای مدت بیشتری سیر هستید. هر دوی اینها زمانی حیاتی هستند که تلاش می‌ کنید وزن خود را از دست بدهید. به این ترتیب، لاغری با پودر جوانه گندم ممکن می شود.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آن ها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.